واکنش وزیر انرژی عربستان به اخبار مربوط به لغو عرضه سهام آرامکو

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، خالد بن عبدالعزیز الفالح وزیر انرژی عربستان اخبار مطرح گردیده در رسانه ها درباره لغو عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی این کشور-آرامکو- را تکذیب و اظهار داشت: این اخبار نادرست است.

واکنش وزیر انرژی عربستان به اخبار مربوط به لغو عرضه سهام آرامکو

وی از پایبندی دولت عربستان به این طرح اولیه آرامکو بر اساس شرایط مساعد و در زمان مناسبی که دولت این کشور تشخیص می دهد اطلاع داد و اضافه نمود: چارچوب زمانی طرح بر عواملی متعددی راسخ است که از جمله آن مساعد بودن اوضاع بازار برای اجرای عملی این طرح است.

وزیر انرژی عربستان در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که دولت این کشور همچنان به عرضه عمومی سهام شرکت آرامکو در بازار بر اساس شرایط مطلوب و در زمان مناسبی که انتخاب کند، پایبند است، اظهار داشت که چارچوب زمانی عرضه سهام به چندین عامل بستگی دارد از جمله این که اوضاع بازار برای اجرای این فرآیند مناسب باشد و شرکت نیز طی ماه های پیش رو بنا به دستور هیئت مدیره، فرآیند احتمالی مالکیت بخش های پالایش و پتروشیمی را انجام دهد.

شایان ذکر است که خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب اعلام نموده بود که عربستان سعودی عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی این کشور - آرامکو - را لغو نموده است.

رویترز همچنین اعلام نموده بود که علاوه بر توقف طرح عرضه اولیه سهام آرامکو در بازراهای داخلی و خارجی، مشاوران مالی مربوط به این طرح نیز اخراج گردیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 59

به "واکنش وزیر انرژی عربستان به اخبار مربوط به لغو عرضه سهام آرامکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزیر انرژی عربستان به اخبار مربوط به لغو عرضه سهام آرامکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید