نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد

به گزارش صنایع 90، اکس-ترا (X-Terra) یکی از شاسی بلندهای کمتر شناخته شده نیسان در بازارهای بین المللی است که بین سال های 1999 الی 2015 روی خط فراوری قرار داشت. این شاسی بلند آفرود در دو نسل راهی بازار شد و هر دو نسل آن از پلتفرمی مشترک با پیکاپ فرانتیر سود می بردند.

نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش صنایع 90 و به نقل از دیجیاتو، نکته جالب اینکه اکس-ترا طعم حضور در خیابان های ایران را نیز چشیده است، البته با هویتی دیگر. این خودرو از سال 1382 تا 1389 با نام رونیز توسط پارس خودرو مونتاژ شد و به واسطه توانایی های آفرود مناسب توانست در بازار بدون تنوع کشور ما به محبوبیتی نسبی دست پیدا کند.

اما نکته جالب اینکه اکس-ترا طعم حضور در خیابان های ایران را نیز چشیده است، البته با هویتی دیگر. این خودرو از سال 1382 تا 1389 با نام رونیز توسط پارس خودرو مونتاژ شد و به واسطه توانایی های آفرود مناسب توانست در بازار بدون تنوع کشور ما به محبوبیتی نسبی دست پیدا کند.

حال با داغ تر شدن بازار اتومبیل های شاسی بلند و کراس اوور، نیسان تصمیم گرفته اکس-ترا را احیا کرده و بعد از 5 سال غیبت، مجددا این خودرو را راهی خیابان ها کند.

نسل جدید اکس -ترا باز هم از پلتفرمی مشترک با فرانتیر (بخوانید ناوارا) بهره می برد. این نسل در واقع همان مدل ترا (Terra) است که با چهره و نامی متفاوت در خاورمیانه به فروش خواهد رسید. شاید بدانید نیسان ترا دارای سه ردیف جایگاه بوده و دو سال پیش در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد.

در مقایسه با ترا، اکس-ترا 2021 طراحی بروزتری داشته و مدرن تر دیده می گردد. از جمله ویژگی های ظاهری شاخص این شاسی بلند ژاپنی باید به مواردی مثل جلوپنجره V شکل حجیم، سپرهای عضلانی با سینی محافظ، چراغ های LED جلو و عقب، گلگیرهای متورم و اسپویلر انتهای سقف اشاره نمود.

در داخل کابین نمایشگر 9 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می نماید. در زیر این نمایشگر که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد، چند دکمه و کلید برای کنترل سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است.

مجموعه نشان دهنده های حاضر در پشت فرمان نیسان اکس-ترا 2021 حاصل ترکیب سنت و مدرنیته است. در این بخش سرعت سنج و دورشمار موتور از نوع عقربه ای هستند، اما در بین آنها یک نمایشگر دیجیتال برای ارائه اطلاعات بیشتر قرار گرفته است.

نیسان برای سرگرم کردن سرنشینان شاسی بلند هفت نفره خود، یک نمایشگر سقفی تدارک دیده است. این نمایشگر 11 اینچی به صورت تاشو طراحی شده و در مواقع عدم احتیاج، در سقف جمع می گردد. سقف اکس-ترا علاوه بر نمایشگر، میزبان کنترل نماینده های اختصاصی سیستم تهویه است که با یاری آنها سرنشینان ردیف دوم و سوم می توانند دمای دلخواه را تنظیم نمایند.

نسل سوم نیسان اکس-ترا با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی در خاورمیانه عرضه خواهد شد. این موتور توانایی فراوری 165 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و با یاری گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو یا هر چهار چرخ را (بسته به تریم) به حرکت وادار می نماید.

اگر چه میزان خروجی موتور اکس- ترا 2021 برای مسیرهای آفرود کافی به نظر نمی رسد، اما نسخه های چهار چرخ محرک این خودرو به امکاناتی مثل قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی، محدود نماینده لغزش دیفرانسیل، دستیار پایین آمدن از سراشیبی و دستیار شروع حرکت در سربالایی قابل تجهیز هستند. حالت 4LO گیربکس هم مکمل سیستم ها و آپشن های آفرود اکس-ترای جدید است.

فروش اکس-ترا از ماه آینده میلادی در خاورمیانه شروع خواهد شد. در رابطه با قیمت، نیسان فعلا حرفی به میان نیاورده؛ همچنین هنوز معین نیست که آیا خودروساز ژاپنی این شاسی بلند آفرود را در سایر بازارها نیز عرضه خواهد نمود یا خیر.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1318

به "نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان رونیز با عملکرد آفرود، راهی بازار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید