نگاهی گذرا به آریزو 5 نو و کیا سراتو فول آپشن

به گزارش صنایع 90، خودرو آریزو 5 نو که به تازگی در بازار کشور چین عرضه شده است، به زودی به وسیله شرکت مدیران خودرو جهت جوانانی که در پی یک خودرو مدرن و با امکانات و آپشن های به روز می باشند عرضه می گردد. یکی از رقبای آریزو 5 نو در بازار کشور که دیگر مدل نو آن فراوری نمی گردد خودرو کیا سراتو دو لیتر شرکت سایپا می باشد که در این مقاله به آنالیز این دو خودرو می پردازیم.

نگاهی گذرا به آریزو 5 نو و کیا سراتو فول آپشن

در گام اول به مقایسه طراحی دو خودرو می پردازیم، کیا سراتو مونتاژ شده به وسیله شرکت سایپا نسل دوم سراتو است که در سال 2008 به بازارهای جهانی معرفی گشت و بعلاوه طراحی کابین آن خودرو هم بر اساس پارادایم و زبان طراحی همان سال هاست و تعدد دکمه ها داخل کابین در مدل معمولی تداعی کننده خودروهای قدیمی است که به خاطر سپردن مکان دکمه ها برای راننده در حال رانندگی نیازمند عادت است. از طرفی آریزو 5 که بر اساس مدل مفهومی آلفا طراحی شد برای اولین بار در سال 2016 جهت عرضه در بازارهای جهانی معرفی گشت. بعلاوه آریزو 5 در سال 2021 بر اساس زبان طراحی محصولات نو ام وی ام که جلو پنجره با طرح کهکشانی است فیس لیفت گشت. از طرفی تغییرات عمده کابین خودرو، آریزو 5 را مجهز به کابینی مدرن و بر اساس استانداردهای روز نموده است. راحتی دسترسی به تمامی ادوات و بعلاوه امکان انجام تنظیمات از روش های مختلف، رانندگی را برای راننده بسیار آسان می کند به نام مثال: تنظیمات سیستم ایرکاندیشن هم از روی مونیتور 8 اینچی و هم به وسیله دکمه های موجود بر روی کنسول امکان پذیر است.

کیا سراتو مجهز به موتور 2 لیتر تنفس طبیعی با 154 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متر است، از طرفی آریزو 5 مجهز به موتور 1500 سی سی توربو با 147 اسب بخار قدرت و گشتاور 210 نیوتن متر است که با تکیه بر سیستم توربو و گشتاور بالاتر و به لطف گیربکس 9 سرعته CVT نو رانندگی چالاکی را به ارمغان می آورد.

آریزو 5 توربو نو با اتکا به 6 ایربگ، ترمزهای دیسکی و سیستم های کمکی ABS-EBD-ESP-TCS-HA کاملا گوی سبقت را از کیا سراتو آپشنال می رباید. سیستم های ایمنی سراتو محدود به دو ایربگ و ترمزهای عقب کاسه ای و سیستم های کمکی ABS و EBD است.

با توجه به قیمت بنزین در کشور مقوله مصرف سوخت خودروها بیش از پیش اهمیت می یابد. آریزو 5 نو به لطف موتور توربو 1500 سی سی و گیربکس 9 سرعته CVT نو به مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر دست می یابد و کیا سراتو به مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر 100 کیلومتر.

یکی از تفاوت های مهم آریزو 5 نو در مقایسه با کیا سراتو، آپشن هایی مانند: اتوهلد و ترمز پارک برقی و فرمان برقی است که نه تنها در سراتو قابل مشاهده نیست بلکه در نسل قبل آریزو 5 هم وجود نداشته اند. مجهز شدن آریزو 5 نو به آپشن های ذکر شده نه تنها سبب کاهش مصرف سوخت می شود، بلکه رانندگی آسانی را در مسیرهای پر ترافیک فراهم می آورد. از آپشن های مشترک بین دو خودرو می توان به دوربین و سنسور عقب، کروز کنترل و سانروف نام برد که در خودروهای موجود در این کلاس قابل مشاهده می باشد.

در سرانجام، آریزو 5 نو خودرویی به روز و مجهز به آپشن های مدرن است که با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو کشور می تواند انتخابی ایده آل برای جوانان باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1809

به "نگاهی گذرا به آریزو 5 نو و کیا سراتو فول آپشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی گذرا به آریزو 5 نو و کیا سراتو فول آپشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید