تور مجارستان: نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم

به گزارش صنایع 90، بوداپست به عنوان مرکز مجارستان، از مقاصد پرطرفدار در قاره اروپا محسوب می گردد. همراه خبرنگاران باشید تا با نکاتی که قبل از سفر به این شهر باید بدانید، آشنا شوید.

تور مجارستان: نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

بوداپست ازجمله شهرهایی است که از توریستان بسیاری پذیرایی می نماید. شهری که به عنوان مرکز کشور مجارستان از جاذبه های فراوانی بهره می برد. جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی که هر یک به تنهایی علت سفر به این منطقه را توجیه می نماید و موجب می شود با وجود جمعیتی 2 میلیون نفری، سالانه دو برابر جمعیتش، توریست را به خود ببیند.

به هر ترتیب، در این مقاله به بعضی از قوانین و نکات مورد نیاز برای سفر به این شهر، پرداخته ایم.

زمان سفر را درست انتخاب کنید

برای اولین مورد به یاد داشته باشید که زمان مناسب برای سفر به بوداپست مانند دیگر شهرهای اروپایی، حد فاصل ماه های مارس تا سپتامبر، مصادف با فروردین تا مهر، است. در این زمان از سال، شرایط جوی مطبوع و معتدلی در شهر برقرار است. بعلاوه جالب است بدانید، گرم ترین روزهای سال در این شهر، در ماه مرداد است؛ زمانی که میانگین دما به 27 درجه می رسد.

یورو به کارتان نخواهد آمد!

اگرچه بوداپست به عنوان مرکز مجارستان، در قاره سبز قرار گرفته است اما واحد پولی مستقلی از اروپا دارد. واحد پول کشور مجارستان فورینت (Forint) است. در نتیجه، به صرفه ترین کار در این زمینه برای سفر به این کشور، تبدیل واحد پولی به فورینت است. با این کار می توانید از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. بعلاوه بهتر است بدانید که هر 100 فورینت مجاری تقریبا برابر با 1200 تومان است.

شهر در امن و امان است

شاید بتوان بوداپست را یکی از امن ترین شهرها در اروپای شرقی دانست. فرقی نمی نماید که در چه ساعاتی از شبانه روز به دل خیابان های این شهر بزنید، بوداپست از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

با زبان انگلیسی خیالتان راحت باشد

اگر بتوانید با زبان انگلیسی صحبت کنید، با هیچ مسئله ای در این شهر روبه رو نخواهید شد. تقریبا تمام مردم این شهر تا حدی توانایی تکلم با این زبان را دارند. از طرفی، همه تابلوهای راهنمای شهر علاوه بر زبان این منطقه، به زبان انگلیسی نیز نوشته شده اند. جای یادآوری دارد که مانند همه شهرهای جهان، بهتر است اندکی زبان محلی این شهر را نیز فرا بگیرید.

تجهیزات لازم را همراه داشته باشید

همان طور که گفته شد بوداپست مانند بیشتر شهرهای این منطقه، آب و هوای نسبتا مطبوع و خنکی دارد؛ در نتیجه بهتر است حتی در روزهای گرم سال، لباس های گرم را با خود همراه داشته باشید. اگر در فصل های سرد سال نیز به این شهر سفر می کنید، حتما از کفش مناسب برف و باران بهره ببرید تا به مسئله ای بر نخورید.

برای تجهیزات برقی خود نیز، به هیچ تبدیل و وسیله جانبی نیاز ندارید، چراکه برق بوداپست از ولتاژ 220 ولت و سوکت دو عددی گرد بهره می برد.

هتل مناسب انتخاب کنید

هزینه اقامت و هتل در این شهر به نسبت دیگر مرکز های کشورهای اروپایی به مراتب کمتر است. در نتیجه پیشنهاد می کنیم به یاری سایت ها اینترنتی که بسیار هم کاربردی شده اند، هتل ها را جست و جو و سپس انتخاب کنید.

حمل و نقل راحت است

به طور کلی حمل و نقل در بوداپست بسیار مقرون به صرفه، مناسب و البته با کیفیت است. گزینه های متعددی برای جابجایی در سطح شهر پیش رو است. خطوط مختلف اتوبوس، تراموا، مترو و شرکت های تاکسی رانی این موارد را شامل می شوند؛ که در این بین مترو برترین گزینه محسوب می شود.

علت کیفیت متروی این شهر به قدمت طولانی آن باز می شود. با خرید یک بلیت روزانه مترو، شما می توانید برای مدت 24 ساعت در تمامی ایستگاه های شهر رفت و آمد کنید.

بعلاوه اگر از زیر زمین بودن خسته شده اید، می توانید به سطح شهر بروید و با استفاده از مسیرهای کابلی قطارهای شهری، از منظره ها و چشم اندازهای بوداپست لذت ببرید.

از چشمه های آب گرم لذت ببرید

بوداپست یکی از شهرهایی است که از تعداد زیادی چشمه آب گرم بهره می برد. این شهر با 118 حمام آب گرم و معدنی، پذیرای علاقمندان بسیاری است. به طوری که بزرگترین استخر آب درمانی اروپا، در حومه این شهر واقع شده است. این استخرها، هم در فضای باز و هم فضای سرپوشیده ساخته شده اند تا بتوانند تمامی سلایق را پوشش دهند.

به هر ترتیب، در سفر خود به بوداپست، حتما زمانی را برای رفتن به این حمام ها کنار بگذارید تا یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر را تجربه کنید.

طعم های محلی را امتحان کنید

مانند تمامی مقاصد جهان، توصیه ما، تجربه غذاهای محلی هر منطقه است. بوداپست نیز با توجه به برخورداری از طیف وسیع و متنوعی از غذاهای لذیذ، از این قاعده مستثنا نیست. در نتیجه در سفر به این شهر، حتما خوراک های گوشتی مخصوص این منطقه را امتحان کنید.

حتما انعام دهید!

برای آخرین مورد خوب است بدانید که فرهنگ انعام دادن در بوداپست رایج است. در نتیجه انعام 300 تا 600 فورینتی که معادل 4 تا 10 هزار تومان می شود، کافی است. تنها به یاد داشته باشید این انعام را بر روی میز نگذارید و شخصا به فرد مورد نظر بدهید.

به طور کلی با در نظر گرفتن قوانین و مطالعه بیشتر در رابطه با مقصد خود، سفر خود را لذت بخش تر کنید.

منبع: کجارو / nomadandcamera.com / heretotravel.com
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2025

به "تور مجارستان: نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: نکاتی که باید پیش از سفر به بوداپست بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید