نفت در حال سقوط به زیر 100 دلار

به گزارش صنایع 90، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 4 سنت معادل 2 درصد کاهش به 100 دلار و 74 سنت رسید.

نفت در حال سقوط به زیر 100 دلار

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه مصرف نمایندگان بزرگ طرح خود برای تزریق مقادیر بی سابقه ای نفت به بازار دنیای را اعلام کردند و در حالی که قرنطینه کرونایی در شهر های بزرگ چین ادامه دارد، قیمت نفت امروز شاهد کاهش 2 دلاری بود و فرایند کاهشی 2 جلسه قبل را تداوم بخشید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 4 سنت معادل 2 درصد کاهش به 100 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و 94 سنت معادل 2 درصد کاهش به 96 دلار و 32 سنت رسید. هفته گذشته نفت برنت شاهد کاهش 1.5 درصدی بود در حالی که نفت خام آمریکا هم افت یک درصدی را تجربه کرد. طی چند هفته گذشته شاخص های نفتی پرنوسان ترین قیمت ها از ژوئن 2020 را تجربه نموده اند.

بازار در حال رصد تحولات کرونایی در چین است، جایی که شهر 26 میلیون نفری شانگ های همچنان در قرنطینه است. در روز های اخیر مواردی از شیوع سویه اومیکرون در گوانجو، دیگر شهر بزرگ جنوبی چین منتشر شده است. چین بزرگترین خریدار نفت دنیا است.

اعضای آژانس بین المللی انرژی قرار است طی 6 ماه آینده 60 میلیون بشکه نفت به بازار تزریق نمایند. هدف از این اقدام پر کردن جای خالی نفت روسیه است که به علت تحریم های غرب از بازار حذف شده است.

تینا تنگ، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: به علت کوشش کشور های مصرف نماینده برای تزریق نفت بیشتر به بازار و بعلاوه تضعیف تقاضا در چین به علت قرنطینه شهر هایی همانند شانگ های و شنیانگ فرایند افزایش قیمت نفت متوقف شده است.

به رغم وعده آمریکا و متحدانش برای تزریق نفت به بازار تعیین نیست که آیا این اندازه نفت خواهد توانست جای خالی نفت روسیه در بازار را پر کند یا نه.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2089

به "نفت در حال سقوط به زیر 100 دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت در حال سقوط به زیر 100 دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید