نرخ هر کیلو مرغ به 12 هزار و 800 تومان رسید

به گزارش صنایع 90، حجت گفت: امروز متوسط قیمت هرکیلو مرغ زنده 8 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ 12 هزار و 800 تومان است.

نرخ هر کیلو مرغ به 12 هزار و 800 تومان رسید

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در تبادل نظر با خبرنگار ، از افزایش 300 تومانی قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده 8 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خورده فروشی ها 12 هزار و 800 تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه نمود: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ قیمت نسبت به ابتدای هفته 200 تا 300 تومان افزایش یافته است.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی کماکان ز ثبات نسبی در بازار برخوردار است اظهار داشت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در انبار های استانی 1 هزار و 600 تومان و کنجاله سویا 2 هزار و 450 تومان بوده که با احتساب کرایه های حمل و نقل به مرغداران عرضه می گردد که نسبت به قیمت مصوب تفاوت چندانی ندارد.

او متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را 4 هزار و 500 تومان اظهار داشت و گفت: بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار قیمت هر قطعه جوجه یک روزه 2 زهار تومان بالا تر است که این امر حداقل 1 هزار تومان به هزینه فراوری می افزاید.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه های تبدیل مرغ زنده به مرغ گرم و قابل مصرف در کنار نوسان نهاده های فراوری انتظار می رود که قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده 9 هزار و 500 تا 10 هزار تومان و مرغ گرم 14 هزار تومان اعلام گردد که این نرخ رضایت فراوری کننده و مصرف کننده را در بر دارد.

کاهش 30 درصدی قیمت گوشت بسته بندیعضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از رشد 20 درصدی میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه ماه قبل در بازار اطلاع داد و اضافه نمود: با توجه به رشد قابل توجه جوجه ریزی نسبت به ماه قبل از پشتیبانی امور دام انتظار می رود که سهمیه های ابلاغی نهاده های دامی در بهمن را افزایش دهد چرا که این امر در استمرار ثبات قیمت ذرت و کنجاله سویا تاثیر به سزایی دارد و چنانچه سهمیه های ابلاغی برای بهمن متناسب با میزان جوجه ریزی افزایش نیابد احتمال کمبود و نوسان قیمت نهاده ها به سبب ازدیاد تقاضا در بازار آزاد وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی برای تنظیم بازار شب عید در واحد های مرغداری رشد چشمگیری نسبت به ایام عادی سال دارد گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده در ماه های انتهای سال 130 تا 140 میلیون قطعه جوجه ریزی در واجحد های مرغداری صورت میب گیرد که در مقایسه با ماه های عادی سال رقم بسیار قابل توجهی است و بدین ترتیب احتیاجی برای واردات مرغ به منظور تنظیم بازار شب عید نداریم.

او اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده مبنی بر افزایش جوجه ریزی در ایام انتهای سال نه تنها کمبودی در عرضه نداریم بلکه باید مازاد بر احتیاج کشور به بازار های هدف صادر گردد.

حجت واردات گوشت مرغ را تیر خلاصی به صنعت طیور دانست و گفت؛ با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا کمبودی در عرضه وجود ندارد و نگرانی ما این است که مرغداران با این میزان فراوری متحمل زیان شوند.

به گفته وی در شرایط فعلی تحریم که منابع ارزی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است وارد کنندگان تنها به سبب منافع خود به دنبال واردات هستند در حالی که این امر به قیمت نابودی صنعت طیور تمام می گردد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از رشد چشمگیر سایر نهاده های دامی در بازار اظهار داشت: طی ماه های اخیر قیمت جوجه یک روزه، مکمل، دارو، واکسن و ریز مغذی ها نسبت به ابتدای سال نوسان چند باربری داشته که استمرار این فرایند صنعت مرغداری را به چالش می کشد.

این مقام مسئول فراوری ماهیانه مرغ را 170 تا 180 هزار تن در کشور اظهار داشت و گفت: اگر قرار باشد شرکت پشتیبانی امور دم سالیانه حداکثر 100 هزار تند از فراوری کنندگان خریداری کند به سبب آنکه این میزان کمتر از فراوری 1 ماه واحد های مرغداری است از این رو تاثیری بر صنعت نخواهد داشت.

او با تاکید بر روان سازی صادرات مرغ به بازار های هدف اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی فراوری مسئولان ذی ربط باید تدابیری برای صادرات مرغ بیاندیشند چرا که در شرایط فعلی 200 تن از مرغ فراوریی مازاد بر احتیاج کشور است که در صورت استفاده حداکثری میزان مازاد به بیش از این رقم می رسد.

حجت در انتها درباره آخرین شرایط خرید تضمینی مرغ توضیح داد: بنا بر آخرین آمار خرید تضمینی مرغ از مرغداران در حال اجرا است که با توجه به رند افزایشی قیمت مرغ پیش بینی می گردد که در هفته های آینده موضوع خرید تضمینی از مرغداران کمرنگ تر گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 795

به "نرخ هر کیلو مرغ به 12 هزار و 800 تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ هر کیلو مرغ به 12 هزار و 800 تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید