نباید مردم را بترسانیم ، جریمه ماسک برای یاری به مردم است

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران : رییس جمهور توضیح داد:اگر ما برای ماسک جریمه می گذاریم مردم باید بداند که این کار برای یاری به آنان است ،نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم.

نباید مردم را بترسانیم ، جریمه ماسک برای یاری به مردم است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سخنرانی حسن روحانی در جلسه با وزیر و معاونین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی در مورد بیماری کرونا با بیان اینکه با ادبیات واحد با مردم سخن بگوییم، اظهار کرد: هم باید مردم را مطلع کنیم و هم در عین حال آنان نترسانیم. ترساندن از سویی منجر به عدم همراهی می گردد چرا که با گذشت زمان عادی تلقی می گردد. مردم اگر با ما همراه نشوند ما پیروز نمی شویم.

وی اضافه کرد: اگر ما برای ماسک جریمه می گذاریم مردم باید بداند که این کار برای یاری به آنان است ،نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم. اصلاً چنین چیزی نیست.

رییس جمهور ادامه داد: کار اصلی ما در شرایط فعلی تغییر سبک زندگی است. هر درمان و راه چاره دیگر پیشروی ما باشد ممکن است که به جای خود موثر باشد اما اساس مساله، تغییر سبک زندگی است یعنی همه باید باور کنیم شرایط سال 99 و سال 1400 با شرایط سال های پیش متفاوت است.

روحانی با تاکید بر اینکه مبنا باید بر این باشد تا دو سال دیگر با این مشکل روبرو هستیم، گفت: اینکه بخواهیم عروسی بگیریم باید سبک قبلی را کنار بگذاریم. اگر با سبک قبل بخواهیم مجلس شادمانی بگیریم، شدنی نیست. همه باید بپذیریم و قبول کنیم. نمی گردد در سالن جمع شویم. سبک و سیاق قبلی در حسینیه و مسجد برای عزاداری ممکن نیست. شرایط مسافرت و رفت وآمد نیز با گذشته متفاوت است.

وی ادامه داد: ما تا جایی که ممکن است باید از خدمات الکترونیکی استفاده کنیم و هر دستگاه دولتی باید خدماتش را الکترونیکی و غیرحضوری ارائه کند. پیش از این هم گفته ایم اگر اداره ای فردی را حضوری احضار کند، جریمه خواهد شد و ممکن است با انفصال از خدمت تا چند ماه روبه رو گردد.

روحانی با بیان اینکه شرایط امروز کشور با گذشته متفاوت است و مردم باید در این زمینه قانع شوند، اظهار کرد: ما پیشرفت خوبی در کشور در حوزه پزشکی و درمان، دارو و ساخت تجهیزات داشته ایم و مقالات متخصصان ایرانی در جهان مطرح اند و بخش پزشکی ما در جهان حرفی برای گفتن دارد.

رییس جمهوری با بیان اینکه قرار دریافت دین و علم در کنار هم از نقاط قوت کشور در مبارزه با شیوع کرونا است یادآور شد: دین و علم در موضوع مبارزه با کرونا کنار هم قرار دریافتد و از هم فاصله ندریافتد. مراجع تقلید و رهبری به ستاد ملی کرونا یاری کردند که اگر چنین نبود مسائل بیشتر می شد و همین یک صدا بودن در این کشور مساله مهمی است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان با لحن واحدی با مردم صحبت نمی نمایند گفت: از آنان خواهش می کنم با ادبیات واحد با مردم صحبت کنیم و نگاه ها و لحن ها را به هم نزدیک کنیم. ادبیات مورد استفاده برای هشدار به مردم درباره بیماری باید از یک منشاء واحد سرچشمه بگیرد و هشدارها را با تعبیرات مختلف برای مردم باید بیان کنیم. مهم آن است که مردم برای همراهی با سیاست های ستاد ملی کرونا قانع شوند.

روحانی گفت: ما می خواهیم همه مردم توجه نمایند و بپذیرند که شرایط امروز کشور ما با دیروز متفاوت است و این شرایط ممکن است ماهها پیش روی ادامه داشته باشد. رییس جمهوری تاکید نمود: اگر هم کسی مبتلا شد همه کوشش ما باید این باشد که به بستری شدن بیمارستان منجر نگردد زیرا خود بیمارستان می تواند باعث گرفتاری بیشتر بیمار گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1291

به "نباید مردم را بترسانیم ، جریمه ماسک برای یاری به مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید مردم را بترسانیم ، جریمه ماسک برای یاری به مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید