نامه شدیداللحن ترامپ به پلوسی: استیضاح من غیرقانونی و جنگ علیه دموکراسی است

به گزارش صنایع 90، رئیس جمهور آمریکا در نامه ای شدید اللحن به رئیس مجلس نمایندگان این کشور، از وی و دیگر نمایندگان حزب دموکرات به دلیل آنچه استیضاح غیرقانونی خواند، به شدت انتقاد کرد.

نامه شدیداللحن ترامپ به پلوسی: استیضاح من غیرقانونی و جنگ علیه دموکراسی است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در نامه ای به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان این کشور ضمن غیرقانونی خواندن استیضاح خود که قرار است فردا چهارشنبه به رأی گذاشته گردد، به وی هشدار داد که تاریخ درباره کسانی که برای انجام این استیضاح کوشش می نمایند، قضاوت خواهد نمود.

ترامپ در این نامه سرگشاده که یک روز قبل از رأی گیری استیضاحش در مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده، تصریح نموده است: این [استیضاح] چیزی جز یک کوشش غیرقانونی و تک حزبی برای کودتا نیست و بر اساس شواهد موجود، به شدت شکست خواهد خورد. شما تنها به دنبال [براندازی] من به عنوان رئیس جمهور نیستید، بلکه علیه کل حزب جمهوری خواه کوشش می کنید. همچنان که شما به این بازی استیضاح ادامه می دهید، تاریخ درباره شما سخت قضاوت خواهد نمود.

وی در ادامه این نامه خاطرنشان نموده است: من هیچ شکی ندارم که مردم آمریکا، تو [نانسی پلوسی] و دموکرات ها را در انتخابات آینده جوابگو خواهند کرد. آنها به همین زودی انحراف شما از جهت عدالت و سوءاستفاده شما از قدرت را فراموش نخواهند کرد.

هفته گذشته جرولد نادلر رئیس دموکرات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بندهای طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وی را به سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در فرایند تحقیقات کنگره متهم کرد.

روز آدینه نیز هر دو بند مطرح شده برای استیضاح ترامپ یعنی سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از تحقیقات کنگره با 27 رأی مثبت در برابر 17 رأی منفی در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد تا فرایند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به مرحله رأی گیری برسد؛ مرحله ای که فردا چهارشنبه انجام خواهد شد.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه جو بایدن که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به اوکراین گیت یاد می گردد، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در خصوص تخلفات اقتصادی احتاقتصادی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه یاری های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته نموده است.

در پی افشای این ماجرا، مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی دموکرات فرایند استیضاح دونالد ترامپ را کلید زد و در ادامه، کمیته های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را در خصوص سوءاستفاده ترامپ از قدرت در جریان ماجرای اوکراین گیت را شروع کردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 681

به "نامه شدیداللحن ترامپ به پلوسی: استیضاح من غیرقانونی و جنگ علیه دموکراسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه شدیداللحن ترامپ به پلوسی: استیضاح من غیرقانونی و جنگ علیه دموکراسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید