مجلس نمایندگان آمریکا فرستادن اتهامات استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تصویب کرد

به گزارش صنایع 90، مجلس نمایندگان آمریکا که حزب دموکرات در آن اکثریت دارد، روز چهارشنبه 25 دی به ارسال دو اتهام رسمی بر ضد دونالد ترامپ به مجلس سنا رای داد.

مجلس نمایندگان آمریکا فرستادن اتهامات استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تصویب کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز با این رای راه برای سومین محاکمه استیضاح یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکا در هفته آینده گگردده می گردد.

قانونگذاران آمریکایی با 228 رای موافق در برابر 193 رای مخالف وظیفه محاکمه دونالد ترامپ به اتهامات سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در برابر تحقیقات کنگره را به مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار حزب جمهوریخواه، حزب متبوع ترامپ، است، سپردند.

اتهام سوءاستفاده از قدرت مربوط به تقاضای دونالد ترامپ از اوکراین درباره انجام تحقیقات درباره فساد اقتصادی ادعای جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش و اتهام مانع تراشی در برابر کنگره مربوط به جلوگیری از شهادت شاهدان و تحویل اسناد به قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان می گردد.

این رای گیری که همچنین گروهی شامل هفت قانونگذار از حزب دموکرات معرفی شده بوسیله نانسی پلوسی، رئیس مجلس را به عنوان دادستانان این محاکمه تایید کرد، عمدتا در راستای خطوط حزبی بود.

انتظار می رود مجلس سنای آمریکا که 100 نماینده دارد، ترامپ را در این محاکمه استیضاح تبرئه کند، زیرا هیچ کدام از 53 نماینده حزب جمهوریخواه در آن از برکناری ترامپ حمایت نمی نماید. برکناری رئیس جمهور در جریان محاکمه استیضاح در مجلس سنا احتیاج به اکثریت دو سوم اعضا دارد.

اما این استیضاح سابقه ترامپ را لکه دار می نماید و پخش تلویزیونی محاکمه می تواند برای او آزارنده باشد، چرا که او انتخاب مجدد در تاریخ سوم نوامبر (13 آبان 1399) را در پیش دارد و جو بایدن، معاون پیشین رئیس جمهور یکی از رقبای اصلی برای رسیدن به نامزدی حزب مخالف دموکرات در این انتخابات است.

نانسی پلوسی پیش از رای گیری در صحن مجلس نمایندگان گفت: ما امروز در اینجا داریم از آستانه بسیار مهمی در تاریخ آمریکا می گذریم.

عکسی از دو بند استیضاح ترامپ که در انتظار امضای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان است.

نانسی پلوسی، لایحه استیضاح را امضا می نماید

اطلاع نگاشت | استیضاح رئیس جمهور آمریکا چطور انجام می گردد؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 759

به "مجلس نمایندگان آمریکا فرستادن اتهامات استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا فرستادن اتهامات استیضاح ترامپ را به مجلس سنا تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید