اظهارات اخیر فائوچی درباره اوضاع وخیم کرونا در آمریکا به مذاق کاخ سفید خوش نیامد

به گزارش صنایع 90، کاخ سفید از آنتونی فاوچی، به خاطر سخنانش درباره رویکرد دونالد ترامپ به مدیریت همه گیری ویروس کرونا به شدت انتقاد کرد. رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا، آینده ای ترسناک ترسیم کرد و هشدار داد که این کشور در نبرد با همه گیری، نمی تواند در موقعیت ضعیف تری قرار گیرد.

اظهارات اخیر فائوچی درباره اوضاع وخیم کرونا در آمریکا به مذاق کاخ سفید خوش نیامد

دکتر آنتونی فائوچی در مصاحبه ای تعجب آور درباره کووید 19 با واشنگتن پست گفت: ما کاملاً آسیب دیده ایم. اصلاً شرایط خوبی نیست. با ورود به فصول پاییز و زمستان و همزمان با جمع شدن مردم در خانه، همه چیز دست به دست هم می دهد که بدترین ها رقم بخورد. نمی توانیم در موقعیت ضعیف تری نسبت به حال حاضر قرار گیریم.

فائوچی ضمن تحسین جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات به خاطر جدی دریافت کووید 19 در چشم انداز سلامت عمومی، اظهار کرد: در عوض دونالد ترامپ بر اقتصاد و بازگشایی کسب و کارها متمرکز شده است.

وی از دولت خواهان تغییر ناگهانی در مقابله با خطر شد. وی هشدار داد که موارد کووید 19 در آمریکا می تواند روزانه به 100 هزار برسد- چنان چه ایالات متحده روز شنبه با چنین رکوردی روبرو شد.

این هشدارهای ترس آور، در تضاد شدیدی با ادعاهای مکرر ترامپ مبنی بر آن بود که کشور همه گیری را شکست داده و کووید 19 خواهد رفت.

ترامپ مدعی شده که تمرکز اخبار جعلی بر مبتلایان، مبتلایان، مبتلایان، نقشه ای برای تزریق ترس به منظور آسیب به کارزار انتخاباتی او است و گزارش دهی در خصوص کووید 19 بعد از روز انتخابات متوقف خواهد شد. در واقعیت، حدود یک چهارم یک میلیون آمریکایی از کووید 19 تلف شده اند و این فرایند بدون مداخله گسترده، احتمالاً ادامه پیدا خواهد نمود.

فائوچی این شکایت را بیان کرد که جنبه سلامت عمومی کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید به شدت افت نموده است.

وی همچنین از اسکات اطلس، مشاور سلامت جدید ترامپ که حامی شیوع ویروس کرونا در میان افراد جوان و سالم است، انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: واقعاً با این فرد مشکل دارم. او درباره چیزهایی صحبت می نماید که به عقیده من هیچ گونه آگاهی، دانش یا تجربه واقعی در آن ها ندارد. او به صحبت درباره چیزهایی ادامه می دهد که معنی نمی دهند.

جاد دییر، سخنگوی کاخ سفید ضمن ابراز عصبانیت در پاسخ به مصاحبه فائوچی با واشنگتن پست، تأکید کرد که فائوچی می داند خطرات ویروس کرونا در حال حاضر نسبت به آنچه چند ماه پیش بود، بسیار کمتر است. وی اضافه نمود که رئیس جمهور همیشه سلامت مردم آمریکا را در اولویت قرار می دهد. او سخنان فاوچی را غیرقابل قبول و هنجارشکنانه خواند.

دکتر فائوچی همچنین به سوال واشنگتن پست درباره تفاوت رویکرد دونالد ترامپ، رییس جمهوری با جو بایدن، رقیب دموکراتش گفت: جو بایدن مقابله با همه گیری ویروس کرونا را از منظر بهداشت عمومی جدی گرفته است. ترامپ به این بحران از منظر دیگری نگاه می نماید که شامل راه اندختن اقتصاد و بازگشایی کشور است.

دییر گفت: به عنوان عضوی از کارگروه ویروس کرونا، وظیفه دکتر فائوچی بیان نگرانی هایش و کوشش برای تغییر استراتژی دولت است. اما او این کار را انجام نداده بلکه تصمیم گرفته از رییس جمهوری در رسانه ها انتقاد کند و رویکرد سیاسی خود را به وسیله تقدیر از رقیب رییس جمهوری نشان داده است.

آمریکا با شناسایی حدود 9 میلیون و 200 هزار بیمار مبتلا به کویید-19 در صدر جدول شیوع این بیماری در دنیا است.

از این تعداد، نزدیک به 231 هزار نفر جانشان را از دست داده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1312

به "اظهارات اخیر فائوچی درباره اوضاع وخیم کرونا در آمریکا به مذاق کاخ سفید خوش نیامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات اخیر فائوچی درباره اوضاع وخیم کرونا در آمریکا به مذاق کاخ سفید خوش نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید