مک لارن 750اس؛ خودرویی که پیاده شدن از آن سخت است!

به گزارش صنایع 90، 750اس جدیدترین محصول مک لارن است که جا پای 720اس می گذارد. مک لارن 750اس از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توربودوقلو با 740 اسب بخار خروجی و گشتاور 800 نیوتن متر استفاده می نماید. این هیولای انگلیسی به جعبه دنده سکوئنشال 7 سرعته جدیدی مجهز شده که عملکرد به مراتب روان تر و دقیق تری در مقایسه با تجربیات قبلی مک لارن دارد.

مک لارن 750اس؛ خودرویی که پیاده شدن از آن سخت است!

به گزارش عصر ایران، مک لارن 750اس طی 2.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که این آمار مربوط به نسخه کوپه 750اس می گردد. در تریم کانورتیبل میزان بسیار جزئی رکوردهای زمانی افزایش می یابد؛ شاید در حدود 0.1 یا 0.2 ثانیه.

بیشینه سرعت هر دو مدل مک لارن 750اس برابر با 331 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

فاصله بین محورها در قسمت جلو 6 میلیمتر افزایش یافته و بعلاوه سیستم تعلیق نو به همراه سامانه کنترل هوشمند فعال به مک لارن نو اضافه شده است. بدین ترتیب عملکرد تعلیق در هر کدام از محورها حدود 4 درصد به اصطلاح نرم تر از قبل شده است.

مک لارن از جمله خودروسازانی است که تاکیدی شدیدی بر حفظ زبان طراحی خود دارد. از این رو برای درک تفاوت های مدل های مختلف این برند باید به دقت جزئیات را مورد آنالیز قرار داد. در مدل 750اس ورودی های نو هوا و اسپلیتر بهبود یافته هندلینگ و ثبات بیشتری ایجاد می نمایند که در مجموع ترکیب آن با بال فعال عقب که 20 درصد بزرگ تر شده کیفیت رانندگی در سرعت بالا برای این جنتلمن انگلیسی را تضمین می نماید.

نسخه کوپه

در نمای عقب، امضا مک لارن را همچنان شاهد هستیم. خروجی اگزوز بیضی شکل در فاصله بین چراغ های اصلی عقب که شامل یک محیط بیضی شکل با دو لوله داخلی می گردد. بافت لانه زنبوری که چراغ های اصلی عقب و خروجی اگزوز را در بر گرفته نیز از جذابیت های اسپرت مک لارن محسوب می گردد. البته حضور خروجی اگزوز در قسمت مرکزی نمای عقب، طراحان مک لارن را مجبور نموده که بال فعال عقب را 2 اینچ بالاتر بیاورند تا گازهای خروجی اثری بر عملکرد بال فعال نداشته باشند.

از دیگر تغییرات نمای عقب باید به سپر نو، خروجی هوای نو با بافت داخلی نو، بافت گریل نو که بدان اشاره شد و بعلاوه طاقچه نو اشاره نمود که البته مورد آخر مربوط به داخل اطاق می گردد.

مک لارن در طراحی جذابیت های 750اس چنان ظرافتی و کیفیتی به خرج داده که یکی از نویسندگان مطرح نقدهای خودرویی انگلیس، درباره اش می گوید: این مک لارن از آن خودروهایی است که وقتی سوارش می شوید، هیچ علاقه ای به ترک آن ندارید و برایتان سخت است که پیاده شوید!

مک لارن 750اس

داخل کابین مک لارن همیشه جز جذابیت ترین و باکیفیت ترین های صنعت خودرو بوده، مخصوصا طراحی عمودی نمایشگر تنظیمات سیستم تفریح و دکمه هایی که ستونی زیر آن قرار گرفته اند. در مک لارن 750اس نو با 2 تریم روبرو می شویم که نام های تک لوکس و پرفورمنس را همراه دارند. در تریم اول از چرم ناپا برای تمام بخش ها استفاده شده اما در تریم پرفورمنس، آلکانتارا نیز حضور دارد و در ترکیب با چرم به کار رفته است. استفاده از آلیاژهای فلزی تیره، نورپردازی هوشمند بر جذابیت های کار افزوده است. البته ضروری است به حضور سنگین فیبرکربن در قسمت های مختلف این کابین اسپرت نیز اشاره کنیم.

پشتیبانی از اپل کارپلی نیز به عنوان آپشن استاندارد ارائه می گردد.

استفاده از صندلی هایی که بخش های اصلی آن را فیبرکربن شکل داده موجب شده تا وزن 750اس در مقایسه با مک لارن 720اس حدود 17.5 کیلوگرم کمتر باشد. بعلاوه از رینگ های نوی برای 750اس استفاده شده که به ادعای سخنگوی کمپانی این سبک ترین نمونه نصب شده در یک مک لارن دارای فاز فراوری مالی، خواهد بود. رینگ 10 پره آلومینیومی که بازهم موجب 13.8 کیلوگرم کاهش وزن 750اس می گردد.

مهندسی وزن در مک لارن 750اس کوپه موجب شده تا این خودرو در مقایسه با 720اس حدود 31 کیلوگرم سبک تر باشد.

وزن کلی مک لارن 750اس کوپه حدود 1389 کیلوگرم و وزن مدل اسپایدر حدود 1438 کیلوگرم است.

مشتریان می توانند امکانات اضافی مختلفی را برای مک لارن 750اس سفارش دهند. برای مثال سیستم ترمز ارتقا یافته با روتورهای سرامیکی، کالیپرهای مونوبلاک، بوستر نو و فناوری خنک نماینده کالیپر فرمول 1.

سیستم صوتی باورز اند ویلکینز نیز در حالت آپشن قابلیت ثبت سفارش دارد.

قیمت دقیق خودروها معین نیست اما احتمالا مدل کوپه حدود 329 هزار دلار و مدل اسپایدار 350 هزار دلار قیمت خواهند داشت.

نسخه اسپایدر

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2264

به "مک لارن 750اس؛ خودرویی که پیاده شدن از آن سخت است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک لارن 750اس؛ خودرویی که پیاده شدن از آن سخت است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید