مونسان: نشان ملی گردشگری ایران معرفی گردید

به گزارش صنایع 90، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی که امروز با حضور فعالان این عرصه در بخش های دولتی و غیر دولتی در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت اضافه نمود: نشان ملی گردشگری کشور پس از هم فکری با استادان دانشگاه ها و کارشناسان بخش های دولتی و غیر دولتی تصویب و معرفی گردید.

مونسان: نشان ملی گردشگری ایران معرفی گردید

با نرخ تور مالزی سنگاپور از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

وی ادامه داد: با معرفی این نشان (برند) که نشان سیمرغ دارد تمام دنیا با نشان (برند) گردشگری و صنایع دستی ایران آشنا خواهد شد و این نشان از ادبیات، تاریخ و فرهنگ ما برخواسته است.

مونسان همچنین از تصویب سند توسعه گردشگری در هیأت دولت اطلاع داد و گفت: با تصویب سند توسعه گردشگری وظایف دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور در بخش های دولتی و غیر دولتی معین می گردد و این سند در اصل راهبرد این دستگاه ها برای فعالیت در عرصه جذب گردشگر و معرفی صنایع دستی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه گردشگری و صنایع دستی رشد قابل توجهی داشته است گفت: اکنون کیفیت صنایع دستی کشور افزایش قابل توجهی یافته است و کارهای بسیار خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

آقای مونسان گردشگری را ابزار تبادل فرهنگ ملت ها و ایجاد مودّت بین کشورها دانست و تأکید کرد: گردشگری موضوعی فراتر از ابعاد مالی است و سبب دوستی و صلاح در دنیا می گردد.

وی گفت: بخش صنایع دستی و آثار هنرمندان این عرصه موجب معرفی فرهنگ هر منطقه از کشور و ارتقاء دستاوردهای بشری در میراث ملموس و ناملموس می گردد.

وی تأکید کرد: هر جا که گردشگری و هنرهای سنتی رونق دارد آن کشور تعامل بیشتری با دیگر کشورها دارد و این تعامل نشان دهنده ابعاد مهمی از کارکردهای اجتماعی است و باید از این بخش بهترین استفاده را ببریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سازمان دنیای گردشگری به توسعه گردشگری توجه دارد و ما نیز تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا گردشگری ابزاری برای معرفی تمدن کهن کشورمان باشد.

آقای مونسان اضافه نمود: گردشگری سهم بزرگی در ایجاد اشتغال دارد و با حفاظت از میراث فرهنگی می توانیم این دستاوردهای انسانی را به تمدن های بشری منتقل کنیم.

وی همچنین با اشاره به حوادث بدی که در روزهای اخیر در صنعت گردشگری دنیای مانند شیوع بیماری کرونا در چین اتفاق افتاده است گفت: این اتفاق و حادثه بد سقوط هواپیما روی موضوعات مختلف در بخش گردشگری تأثیر گذاشته است، اما باید با این حادثه درحد خودش برخورد می شد، ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا فرایند رو به رشد اقتصاد گردشگری در کشورمان تداوم پیدا کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران درباره قیمت ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز گفت: در هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های اجرایی مرتبط و تأکید رئیس جمهور هیچ گونه افزایش قیمتی در این زمینه نخواهیم داشت و دربخش هتل ها نیز مدیران این مراکز به مسافران در ایام نوروز تخفیف خواهند داد.

منبع: چمدان
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 711

به "مونسان: نشان ملی گردشگری ایران معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان: نشان ملی گردشگری ایران معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید