مهین فرهادی زاد: به نتایج بانوان در المپیک توکیو خوش بین هستم

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، در ادامه سلسله نشست های وزارت ورزش که برگزاری آن به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار است، امروز سه شنبه نشست خبری مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان برگزار گردید.

مهین فرهادی زاد: به نتایج بانوان در المپیک توکیو خوش بین هستم

وی در شروع این نشست خبری با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: در یک سال گذشته فعالیت های زیادی در بخش بانوان و در حوزه های مختلف انجام شد که عدالت جنسیتی یکی از آنها بود.

وی با بیان اینکه در بحث عدالت جنسیتی، تقسیم عادلانه اعتبارات را در تفاهم نامه موردتوجه قرار دادیم، اعلام کرد: ساختار ورزش بانوان در استان ها هم طی این مدت مورد توجه نهاده شد.

این معاون وزیر ورزش توضیح داد: سال جاری 224 پروژه ورزشی ساخته شد که بعضی در ایام دهه فجر افتتاح می گردد، بدین ترتیب 501 هزار و 504 متر مربع فضای ورزشی به فضای ورزشی کشور اضافه می گردد که خانم ها هم می توانند از آن منتفع شوند.

فرهادی زاد با اشاره به ساخت خانه های روستایی تاکید نمود: این خانه ها فضاهای امنی برای ورزش بانوان به حساب می آید. این خانه ها محلی است که زنان روستایی می توانند در آن برنامه سنجش سلامت داشته باشند و هم از امکانات ورزشی آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به تفاهم نامه ای که سال 99 میان وزارت ورزش و خانم ابتکار منعقد شد، گفت: طبق این قرارداد مقرر شد 2 هزار نیروی زن از روستا از بین مربیان آمادگی جسمانی به سنجش ساختار مجهز شوند و خودشان مجری طرح باشند. 2 میلیارد اعتبار این تفاهمنامه است که نوبت اول آن صورت گرفته است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش تاکید نمود: از قبل بهمن ماه نسبت به تربیت مدرس برای کلاس آموزشی اقدام کردیم، از اول بهمن ماه کلاس ها در حال برگزاری است. 2 میلیارد برای این فعالیت ها پیش بینی شده است.

وی از برگزاری المپیاد ورزشی دختران روستایی در سال آینده و در 5 رشته اطلاع داد و گفت که برگزاری این رقابت ها به استعدادیابی در ورزش روستاها یاری زیادی می نماید.

این مقام مسئول در وزارت ورزش همچنین در رابطه با کرسی های بین المللی در ورزش بانوان به بعضی کرسی های در اختیار ایرانی ها اشاره نمود و گفت: عضویت در فدراسیون های جهانی اهمیت زیادی دارد، وقتی بانوان خارج از کمیته بانوان در سایر بخش ها و کمیته های فعال آسیایی و جهانی هم متصدی پست و مسئولیت می شوند حکایت از صندلی و تاثیرگذاری و توانایی آنها دارد.

به گفته وی در حال حاضر ورزش زنان ایران 88 کرسی بین المللی در اختیار دارد.

فرهادی زاد با یادآوری اینکه در حال حاضر به ترتیب 6 و 10 سهمیه برای المپیک و پارالمپیک توکیو در ورزش بانوان کسب شده ابراز امیدواری کرد که این تعداد سهمیه ها بیشتر گردد.

نتیجه تمام اقداما ت و فعالیت های صورت گرفته در حوزه ورزش بانوان در المپیک باید بروز و ظهور داشته باشد. پیش بینی شما از این دوره بازی ها چیست؟ معاون توسعه ورزش بانوان در واکنش به پرسش خبرنگاران گفت: ما 6 سهمیه در المپیک و 10 سهمیه در پارالمپیک داریم اما هنوز فرصت برای افزایش سهمیه است. فضایی که در فدراسیون ها و ورزشکاران هست فضای همدلی است و مسئولان نگاه یکدست دارند که همین باعث آرامش می گردد. من امیدوارم بچه ها در المپیک نتایج خوبی بگیرند.

معمولاً برای مدال آوران المپیک پاداش ویژه ای از سوی وزارت ورزش در نظر گرفته می گردد که طبق آیین نامه پرداخت می گردد. می توانید برنامه ای در نظر داشته باشید مبنی بر اینکه برای بانوان مدال آور در توکیو پاداش ویژه تری لحاظ گردد؟ این دیگر موضوع مطرح توسط خبرنگاران بود که فرهادی زاد در پاسخ به آن گفت: این پیشنهاد خوبی بود که از طرف شما مطرح شد. در سطح بین المللی و در بعضی رشته ها بانوان ورزشکار با فاصله نسبت به مردان وارد عرصه شدند. برای پرداخت پاداش مدال آوری کیمیا علیزاده چنین موضوعی لحاظ شد. برای ایجاد انگیزه حتماً این موضوع را مطرح می کنیم چرا که می تواند انگیزه ورزشکاران را تقویت کند.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان همچنین در خصوص آخرین شرایط فدراسیون بین المللی ورزش زنان این طور شرح داد: چند سالی این فدراسیون فعالیت نداشت، باید مجوز لازم صادر می شد که زمان زیادی دارد. کارها رو به انتها است و می دانم کمیته ملی المپیک هم پیگیر ارتباط با کشورهای اسلامی است تا نظرات آنها را هم جویا گردد.

وی در خصوص پاداش بازیکنان فوتسال هم اعلام کرد: در این مورد صحبت هایی داشتیم، طبق اعلام آقای علی نژاد معاون ورزش قهرمانی این پاداش از طرف وزارت ورزش پرداخت شده است. من با نبی و بهاروند هم صحبت داشتم، آنها گفتند که پاداش همه ورزشکاران باقی مانده و منتظر دریافت اعتبارات از فیفا هستیم.

این معاون وزیر ورزش همچنین در خصوص خوشبینی به المپیک گفت: من کاملاً به المپیک خوشبین هستم. از نظر من مقامی که الهه احمدی در المپیک داشت اهمیت دارد و حضور او در فینال بسیار مهم است. او در حال فعالیت است اما ما ورزشکاران دیگری هم داریم. در پارالمپیک هم ساده جوانمردی، شهلا بهروزی راد، زهرا نعمتی و … ورزشکارانی هستند که می توانند روی سکو بروند.

فرهادی زاد در انتها درباره شرایط سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان و حاشیه های به وجود آمده، گفت: متاسفانه شنیدم بحث انتخابات و یارگیری است اما من قبول ندارم و این تحلیل خوبی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1488

به "مهین فرهادی زاد: به نتایج بانوان در المپیک توکیو خوش بین هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهین فرهادی زاد: به نتایج بانوان در المپیک توکیو خوش بین هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید