رضا یزدانی: به چهارمین المپیک فکر می کنم، می خواستم برای همیشه بروم

به گزارش صنایع 90، رضا یزدانی دوباره به تمرینات برگشته و به دنبال مدال المپیک است تا کلکسیون افتخاراتش را کامل کند. کسب مدال در المپیک توکیو بزرگترین افتخار زندگی ورزشی او می تواند باشد.

رضا یزدانی: به چهارمین المپیک فکر می کنم، می خواستم برای همیشه بروم

محسن وظیفه - در تاریخ کشتی ایران فقط دو کشتی گیر هستند که چهار بار حضور در بازی های المپیک را تجربه کردند. غلامرضا تختی و امیررضا خادم اما رضا یزدانی می خواهد سومین کشتی گیری باشد که به این افتخار مهم می رسد و با حضور در المپیک توکیو چهارمین المپیک خود را تجربه کند. رضا یزدانی برای نخستین بار در سال 2008 به المپیک رفت که نتوانست نتیجه خوبی بگیرد اما در دو المپیک 2012 و 2016 در یک قدمی مدال با مصدومیت به کارش سرانجام داد و نتوانست به مدال المپیک برسد. حالا با تغییر و تحولاتی که در فدراسیون اتفاق افتاده، رضا یزدانی هم دوباره به تمرینات برگشته و به دنبال مدال المپیک است تا کلکسیون افتخاراتش را کامل کند. کسب مدال در المپیک توکیو بزرگترین افتخار زندگی ورزشی او می تواند باشد. -

آغاز دوباره رضا یزدانی

اردوی تیم ملی با چهره های جدید و البته رضا یزدانی در حال برگزاری است که اتفاق خوبی به حساب می آید.

خدا را شکر می کنم که الان در اردو حضور دارم و خوشبختانه شرایط خوبی دارم و اردوی مناسبی را هم پشت سر گذاشتیم ولی هنوز از شرایط ایده آل اندکی دور هستم. باید در این اردوها حاضر شوم و ببینم که وضعیت جسمانی ام به چه شکلی است و آیا می توانم به طور جدی روی تشک حاضر شوم یا نه؟

چطور شد که به یکباره تصمیم گرفتی در اردو حضور داشته باشی؟

خب آقای محمدی دعوت کردند و من هم با دیدن برخی شرایط تصمیم گرفتم دوباره در تمرینات باشم.

اما مدت زمان زیادی نبودی.

قصد داشتم کشتی را کنار بگذارم اما وقتی در لیگ مسابقه دادم احساس کردم یک بار دیگر می توانم دوبنده تیم ملی را به تن کنم. البته آنجا هم بدشانسی آوردم و به طور کل تیم منحل شد و نتوانستم بیشتر خودم را محک بزنم.

این یعنی بازگشت به دنیای قهرمانی؟

باید در این اردوها حضور داشته باشم و بعد درباره آینده تصمیم جدی تر بگیرم.

شرایط اردو را چطور دیدی؟ نخستین اردو بعد از مسابقات دنیای مجارستان و البته جدایی رسول خادم.

از نحوه دعوت کردن به اردو تعیین است که تا چه اندازه شرایط اردو متفاوت شده است. همه چیز در شرایط خوبی واقع شده است و اردو در آرامش کامل برگزار می گردد.

کادر فنی قبلی چند بار دعوت کرد که در تمرینات حاضر شوی اما قبول نکردی.

کادر فنی قبلی برنامه ای برایم نداشت. دعوتم کردند که در اردو حاضر شوم اما به طور اختیاری. وقتی کشتی گیری اختیاری دعوت می گردد یعنی این که می تواند در اردو حاضر باشد و یا اگر صلاح ندانست حاضر نباشد و در واقع قرار بود در اردوی تیم ملی برای خودم تمرین کنم که من هم صلاح دیدم در شهر خودم به تنهایی تمرین کنم و به زندگی شخصی ام هم برسم.

یعنی نمی خواستند که تو در تمرینات حضور داشته باشی؟

شورای فنی و کادر فنی اعلام کردند که برای من برنامه ای ندارند و گرنه من خیلی انگیزه داشتم و خیلی هم دوست داشتم که در اردوها باشم و حتی به چند تورنمنت بین المللی اعزام شوم اما همه این تورنمنت ها از دست رفت و من نتوانستم خودم را محک بزنم.

شاید اگر در انتخابی کشتی می گرفتی این مسائل پیش نمی آمد.

من هم فکر می کنم خیلی از این موارد از انتخابی تیم ملی آغاز شد و به خاطر این که من در این مسابقات به میدان نرفتم چنین تصمیماتی را اتخاذ کردند اما واقعیت این است که من هرگز از انتخابی فراری نبودم. من با پای مصدوم به مسابقات انتخابی رفتم و کشتی های خوبی هم گرفتم اما در این مرحله شرایط خوبی را نداشتم. مادر بزرگم فوت کرد و بعد از چند روز مادرم بیمار شد که من به لحاظ روانی شرایط خوبی نداشتم و به همین دلیل هم مدتی تمریناتم را تعطیل کردم و به لحاظ جسمانی هم افت کردم.

روزهای مهمی را در دنیای قهرمانی از دست دادی. حسرت این روزها را نمی خوری؟

من دو طلا و دو برنز دنیا را دارم اما می توانستم طلاهای بیشتری را هم داشته باشم. متاسفانه شرایط برای این مهم فراهم نشد. -

یادآوری یک شکست تلخ

خیلی ها مدعی هستند که رضا یزدانی تمام شده است.

همه چشم ها به شکستی است که در ریو برایم رقم خورد اما هرگز نمی گویند که من با چه شرایطی در این بازی ها حاضر شدم. با پای مصدوم به مسابقات اعزام شدم و در این شرایط نمی توانستم بهتر از این کار کنم. شرایط برای موفقیت اصلا برایم مهیا نبود.

دو المپیک و دو طلا که با مصدومیت از دست رفت.

بدشانسی جزیی از زندگی ورزشی من شده است. در المپیک 2012 لندن در یک قدمی مدال طلا مصدوم شدم. در ریو هم چند ماه قبل از المپیک مصدوم شدم اما امیدوارم به توکیو 2020 برسم و مدالی که کم دارم را به دست بیاورم.

34 سال سن و کوشش برای رسیدن به مدال دنیای کمی دیر نیست؟

سن در ورزش حرفه ای ملاک نیست. هر کسی خوب تمرین کند و سالم زندگی کند و بتواند تمرینات حرفه ای را پشت سر بگذارد، می تواند به مدال دنیای و المپیک برسد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. در کنار این که بعضی ها می گفتند چرا باید برگردی خیلی ها بودند که روحیه و انگیزه دادند و از من حمایت کردند که امیدوارم بتوانم پاسخ آنها را بدهم.

مدال المپیک مهم ترین حسرت زندگی ات است. به آن فکر می کنی؟

- مهم ترین هدف در زندگی هر ورزشکاری رسیدن به مدال المپیک است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و می خواهم به این مهم برسم. امیدوارم که شرایط برای حضورم در ریو مهیا گردد چرا که فقط به خاطر این موضوع تمرین می کنم و سختی ها را به جان می خرم.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 158

به "رضا یزدانی: به چهارمین المپیک فکر می کنم، می خواستم برای همیشه بروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا یزدانی: به چهارمین المپیک فکر می کنم، می خواستم برای همیشه بروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید