مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

به گزارش صنایع 90، در نمای فریم لس بدون فریم، قاب دور شیشه در این شیوه اجرا نمی گردد و از بیرون فقط سطح شیشه بصورت صاف و درز کوچک میان شیشه ها مشاهده می گردد. هر یک از دهانه ها در پشت خود دارای فریمی است که مانند قاب شیشه را در خود حفظ می نماید. این فریم به وسیله لقمه های مخصوص آلومینیومی بر روی پروفیل های افقی نصب میگردد. با این وجود سطح شیشه در نما کاملا یکدست خواهد بود.

مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

نمای کرتین وال در فضای کاری گسترده تری مورد ارزیابی قرار گرفته است و امروزه از دسته برترین نمای بیرونی محسوب می گردد. کرتین وال دیواری است که به غیر از بار وزن خود، هیچ گونه باری را تحمل نمی نماید و هیچ نقش سازه ای ندارد. فقط نقش جدا کردن قسمت بیرونی و داخلی ساختمان را بر عهده دارد.

در این شیوه با استفاده از اسپیسرهای شیشه یا فاصله نگهدار اجرا می شوند. به وسیله لقمه های مخصوص فلزی نگهداره شیشه بر روی وادار های آلومینیومی لامل فیکس و نصب شوند. فاصله خالی به جای مانده بین شیشه ها، به وسیله چسب های سیلیکونی مخصوص پر می شوند.

در این روش شیشه ها در کارخانه فراوری میشوند و بر روی فریم های آلومینیومی نصب می شوند. به صورت پنل های آماده در محل پروژه بر روی سازه نصب و اجرا میشوند.. این نوع نمای کرتین وال به اسم یک سیستم مستحکم و مقاوم شناخته شده است. بعلاوه این سرعت اجرای بالایی نسبت به سایر روش ها برخوردار است.

منبع مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1848

به "مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با نمای کرتین وال (Curtain wall)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید