صفر تا صد آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

به گزارش صنایع 90، آزمون بین المللی آیمت ایتالیا | (IMAT)

امکان تحصیل رایگان، هزینه های پایین تحصیلی و همچنین هزینه و شرایط زندگی در ایتالیا از یک سو و سهولت اخذ بورسیه در کشور ایتالیا باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. آزمون بین المللی آیمت ایتالیا (IMAT) International Medical Admissions Test یکی از آزمون های معتبر در گروه پزشکی بوده که برای دریافت پذیرش تحصیلی در گرایش های پزشکی و دندانپزشکی، جراحی و رشته های مرتبط با آن ها به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود. آزمون بین المللی آیمت ایتالیا توسط وزارت آموزش این کشور (MIUR) و همچنینی با همکاری مراکز آموزشی و پذیرش نمایندگان کمبریج به وجود آمده است. این آزمون بین المللی را می توان از جمله معتبرترین آزمون های ایتالیا دانسته و یکی از آزمون های OET، IMAT و BMAT بوده که برای پذیرش در دانشگاه های این کشور مورد قبول است. با خبرنگاران همراه شوید تا جزییات آزمون بین المللی آیمت ایتالیا را بیشتر بدانیم.

صفر تا صد آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

شرایط و جزییات آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

آزمون بین المللی آیمت ایتالیا برای دانش آموزان عضور اتحادیه اروپا و یا دانش آموزان غیراروپایی شرایط مختلفی دارد. برای دانش آموزان غیراروپایی ضروری است تا فرد شهروندی یک کشور غیراتحادیه اروپا را داشته و هیچ شهروندی غیر از ایتالیا را نیز نداشته باشد و البته در ایتالیا نیز زندگی نکند. در صورتی که فرد به عنوان یک دانش آموزان اروپایی قصد شرکت در این آزمون را داشته باشد می بایست شهروندی یک کشور در اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین، سوییس یا جمهوری سن مارینو را داشته باشد. همچنین فرد می تواند یک تابعیت ایتالیایی را همراه با شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا داشته باشد. اگر فردی شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته باشد و برای حداقل یکسال در ایتالیا زندگی کند. اگر فرد شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته اما یک دیپلم از مدارس ایتالیایی در خارج از کشور داشته باشد. دانش آموزان با گذرنامه بریتانیایی نیز همچنان جزء اتحادیه اروپا به شمار رفته و دانش آموزان آن می توانند برای آزمون بین المللی آیمت ایتالیا شرکت نمایند.

دانشگاه ها، هزینه ها و تاریخ برگزاری آزمون آیمت ایتالیا

دانشگاه های باری، میلان، پاویا، ساپینزا روم، تورورگاتا روم و دانشگاه دوم ناپل از جمله دانشگاه هایی هستند که به وسیله آزمون بین المللی آیمت ایتالیا به دریافت دانشجو در زمینه های گروه پزشکی اقدام می نمایند. زمان برگزاری ازمون در ماه سپتامبر بوده و جزییات اطلاعات آم اغلب در ماه می منتشر می گردد. آزمون بین المللی آیمت ایتالیا در ال یکبار برگزار شده و هزینه ثبت نام برای آن 120 یورو یا 164 دلار آمریکا خواهد بود. این آزمون که با زبان انگلیسی نیز اجرا می گردد در شهرهای مهمی از دنیا مانند نیویورک، دبی، لندن، آتن و بارسلونا برگزار می گردد. توجه کنید که آزمون برای افرادی که تابعیتی در اتحادیه اروپا دارند با دیگر افراد متفاوت بوده و متناسب با دانشگاهی که انتخاب می نمایید رقابت بین افراد تفاوت خواهد داشت. به عنوان مثال رقابت میان افراد شرکت نماینده برای دانشگاه لاساپیسنسا بیش از پاویا بوده و برای دانشگاه های باری و تورورگاتا این رقابت کمتر خواهد بود. پذیرش دانشجوی غیراروپایی در دانشگاه دوم ناپلی فدریکو امکان پذیر نخواهد بود.

جزییات شرکت نمایندگان در آزمون آیمت گروه پزشکی

دانش آموزانی که دیپلم بین المللی را دریافت نموده واجد شرایط شرکت در آزمون بین المللی آیمت ایتالیا خواهند بود. این افراد در صورتی که دوره 12 ساله تحصیلی را گذرانده باشند می توانند دیپلم بین المملی دریافت نموده و در صورتی که دوره 11 ساله گذرانده باشند احتیاج به یک سال تحصیلات دانشگاهی نیز دارند. دانش آموزان بریتانیایی می بایست دیپلم دبیرستانی خود را اخذ نموده و حداقل سه سطح A در رشته های مرتبط با گروه پزشکی را داشته باشند. دانش آموزانی که دیپلم دبیرستانی خود را از ایالات متحده دریافت نموده اند می بایست حداقل 3 APS را در گروه پزشکی و یا رشته های مرتبط گذرانده باشند، یا 2 سال تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، یا اینکه یکسال تحصیلات دانشگاهی همراه با 4 APS داشته باشند. برای شرکت در آزمون تسلط به زبان انگلیسی مورد احتیاج است اما احتیاجی به مدرک نیست. هرچند در صورت قبولی برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی می بایست مدرک زبان ارائه گردد.

قوانین آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

برای شرکت در این آزمون ضروری است به بعضی جزییات توجه کنید. شما تنها می توانید یک قلم سیاه و یک بطری آب که شفاف باشد همراه داشته باشید. بطری های پلاستیکی آب می بایست بر روی میز قرار گیرند. تلفن همراه و ساعت هشمند می بایست خاموش شده و همراه باسایر وسایل در محلی که مراقب امتحان به شما می گوید قرار داده گردد. در زمانی که سرانجام وقت آزمون اعلام می گردد ضروری است تا بلافاصله نوشتن را متوقف کنید. بدون سرو صدا منتظر مانده تا مراقب آزمون پس از سرانجام امتحان اجازه ترک جلسه را به شما بدهد. ضروری است در روز آزمون تصویری از شناسنامه یا آی دی ملی و یا گذرنامه خود همراه داشته باشید. ضروری است تا قبل از سرانجام آزمون، پاسخ های خود را به پاسخنامه تعیین شده منتقل نمایید. در صورت احتیاج امکان ترک جلسه آزمون به طور موقت وجود داشته اما نمی توانید تا سرانجام جلسه را ترک نمایید.

موانع موجود در آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

در صورتی که دیر به جلسه آزمون برسید اجازه ورود نخواهید داشت. هیچ نام و یا موارد شناسایی از خود را درون پاسخنامه وارد نکنید. در صورت تقلب، کپی کردن، دریافت یا دادن چیزی به دیگری و یا صحبت کردن با داوطلب دیگر باعث رد صلاحیت شدن شما خواهد بود. مزاحمتی برای سایر شرکت نمایندگان ایجاد نکنید. مدارک شناسایی عکس دار خود را بر روی میز قرار ندهید. در محل آزمون سیگار کشیدن و خوردن و آشامیدن ممنوع است و تنها می توانید از بطری آب خود بهره ببرید. بدون اجازه مراقب آزمون اتاق جلسه را ترک نکنید. برگه های سوال یا جواب را خارج از اتاق آزمون دریافت نکنید. همچنین از ایجاد سر و صدا در نزدیکی اتاق آزمون بپرهیزید.

درباره آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا در یکی از رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی می تواند فرصتی باشد تا دانش آموزان بتوانند در بهترین دانشگاه های اروپا با بالاترین سطح از دانش و استانداردها به ادامه تحصیل بپردازند. آزمون بین المللی آیمت ایتالیا از جمله مهمترین آزمون ها برای پذیرش در دانشگاه های این کشور برای گروه پزشکی به شمار می رود و از اهمیت ویژه ای در مورد اقامت و تابعیت ایتالیا برخوردار است. آزمون بین المللی آیمت ایتالیا که در زمینه گروه پزشکی و رشته های وابسته به گروه پزشکی انجام می گردد به صورت چند گزینه ای بوده و اساسا به دوقسمت تقسیم می گردد. یک بخش شامل توانایی تفکر و مهارت های حل مسئله می باشد و بخش دیگر سنجش سطح دانش فرد در زبان انگلیسی، علوم زیستی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و هوش بوده که هر کدام به طور مجزا شامل 30 سوال چند گزینه ای است.

مدت زمان آزمون آیمت ایتالیا 100 دقیقه بوده و تمامی سوالات آن به صورت پنج گزینه ای خواهد بود. سوالات در دو بخش همراه با جزییات برنامه ریزی شده که هر کدام 30 سوال خواهد بود. نحوه امتیازدهی به پاسخ ها به این صورت است که هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز داشته، سوالاتی که بدون پاسخ باقی مانده اند بدون امتیاز و در صورتی که پاسخ غلط داده گردد 0.4 امتیاز نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد. پس از اینکه توانستید در آزمون بین المللی آیمت ایتالیا قبول شوید وارد سیستم آموزشی ایتالیا خواهید شد. ضروری است بدانید که برای شرکت در آزمون آیمت ایتالیا احتیاج ندارید نشان دهید که در یکی از مدارس ایتالیا تحصیل نموده اید. بر این اساس حداکثر امتیاز کسب شده در آزمون 90 می باشد و افرادی که بتوانند حداقل 20 امتیاز کسب نمایند در آخرین رتبه بندی ها قرار خواهند گرفت.

منابع آزمون بین المللی آیمت ایتالیا گروه پزشکی

بخش اول آزمون بین المللی آیمت ایتالیا در گروه پزشکی شامل تجزیه و تحلیل متن ها و نمودارها به صورت منطقی می باشد که دقت در جزییات مطرح شده بسیار مورد اهمیت است. این بخش در مجموع شامل 30 سوال خواهد بود. در این قسمت دانش عمومی در مورد سیاست های اتحادیه اروپا و تاریخ نیز مطرح می گردد که بین نسخه ایتالیایی و انگلیسی آزمون تفاوت های بسیاری خواهد داشت. در بخش دوم آزمون بین المللی آیمت ایتالیا جزییات دانش علمی فرد سنجیده می گردد. در این بخش از 4 موضوع مختلف سوالاتی در نظر گرفته شده که تعداد آن ها نابرابر خواهند بود که در مجموع 30 سوال را نیز شامل خواهد شد. دو موضوع اول که زیست شناسی و شیمی هستند احتمالا زمان بیشتری احتیاج داشته و بخش اصلی سوالات علمی را به خود اختصاص می دهند. سوالات ریاضیات و فیزیک تعداد کمتری داشته اما بر اساس تحلیل های منطقی می توان به آن ها نیز پاسخ مناسب داد. سوالات فیزیک تنها با 6 سوال کمترین میزان را در میان بخش علمی آزمون داشته و معمولا به عنوان آخرین گزینه در پاسخگویی انتخاب می گردد.

تقسیم بندی سوالات علمی آزمون بین المللی آیمت ایتالیا

تاثیر درس زیست شناسی در این آزمون بسیار بالا بوده زیرا احتیاجمند این است که درک خوبی در زمینه های مختلف داشته باشید. اغلب سوالات در زمینه بیوشیمی و ژنتیک می باشند. قسمت ریاضیات که بخش کوچکی از سوالات را به خود اختصاص داده معمولا ترکیب متعادلی از هندسه، آمار، معادلات و مثلثات همراه با جزییات آن ها می باشد. بنابراین می توانید با نگاهی سریع به آن پاسخ های خوبی ارائه نمایید. قسمت مربوط به درس فیزیک نیز مشابه ریاضیات دارای تعادلی بین مکانیک و ترمودینامیک می باشد که در صورت وارد نشدن به جزییات می توان به بعضی از سوالات ساده تر پاسخ داد.

منبع: www.admissionstesting.org

منبع: الی گشت
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 647

به "صفر تا صد آزمون بین المللی آیمت ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد آزمون بین المللی آیمت ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید