مدرنیزه سازی سامانه های موشکی اسکندر-ام در روسیه

به گزارش صنایع 90، شرکت راس تکنیک با همکاری وزارت دفاع روسیه در حال مدرنیزه سازی سامانه های موشکی اسکندر-ام هستند که بطور بالقوه می توانند نزدیک به 30 سال مورد استفاده قرار بگیرند.

مدرنیزه سازی سامانه های موشکی اسکندر-ام در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، منابع خبری موثق در شرکت راس تکنیک روسیه اعلام کردند که سامانه های موشکی اسکندر-ام در حال مدرنیزه سازی هستند.

به گفته یک مقام مطلع، توان بالقوه سامانه های موجود این امکان را به آنها می دهد که حداقل 25 الی 30 سال خدمت نمایند، به همین دلیل غیر منطقی خواهد بود اگر این سیستم موشکی هر 5 الی 10 سال دوباره فراوری شوند.

وی اضافه کرد: به طور معمول هم ساخت سامانه های جدید مستلزم آماده سازی زیرساختارهای جدید برای استقرار آنهاست که هزینه قابل توجهی نیز خواهد داشت. با توجه به این واقعیت ها، مدرنیزه سازی این تسلیحات با همکاری وزارت دفاع در حال اجرا است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه پیش از این گفته بود که کار گسترده برای تجهیز کلیه گردان های موشکی نیروهای زمینی کشور به سامانه موشکی اسکندر-ام خاتمه یافته، یادآور شد که از سال 2012 به اینطرف، نیروهای زمینی بیش از 12 هزار تسلیحات و تجهیزات مدرن دریافت نموده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در ماه مارس امسال، درباره اسکندر-ام صحبت نموده و گفته بود که گروهی از متخصصان جوان روس پیروز به ساخت این سامانه موشکی قدرتمند شده اند.

سامانه موشکی اسکندر-ام که نخستین بار در سال 2006 از سوی نیروهای نظامی روسیه مورد استفاده نهاده شد، به منظور از بین بردن اهدافی، مانند سیستم های موشکی، سیستم های پرتاب موشک و توپخانه با برد طولانی، هواپیماها و بالگردها در حال پرواز، پست های فرماندهی و مراکز ارتباطی طراحی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1097

به "مدرنیزه سازی سامانه های موشکی اسکندر-ام در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرنیزه سازی سامانه های موشکی اسکندر-ام در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید