محدودیتی برای اجرای تور های گردشگری وجود ندارد

به گزارش صنایع 90، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی این حوزه وجود ندارد.

محدودیتی برای اجرای تور های گردشگری وجود ندارد

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ولی تیموری معاون گردشگری و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: در حال حاضر تمامی حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت ها و مراکز فرهنگی - تاریخی و طبیعت گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد.

وی اضافه کرد: به زودی طبق رایزنی های اجرا شده با ستاد ملی کرونا و دستگاه های فرابخشی مربوطه، زمان و سازوکار لازم برای ورود گردشگران خارجی نیز اعلام خواهد شد. برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری بر اساس پروتکل های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می گیرد.

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح فرایند اعطای تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری گفت: در حال حاضر مدارک آن دسته از شاغلان صنعت گردشگری که دارای کد کارگاهی و بیمه تأمین اجتماعی هستند؛ پیرو دریافت پیامک مربوطه در حال ارسال به بانک های عامل است و آن دسته افرادی که تا به امروز پیامک دریافت نکرده اند نیز باید مشخصات و مدارک خود را در سامانه وزارت کار برای رسیدگی مجدد ثبت نمایند.

تیموری گفت: شاغلانی از جمله فعالان بوم گردی، راهنمایان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی نیز در این صنعت وجود دارند که متأسفانه از امکان کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی بی بهره هستند؛ با این حال برابر رایزنی ها و کوشش هایی که اجرا شده، سازوکار اجرایی لازم برای اعطای تسهیلات به این گروه نیز در قالب تفاهم نامه مشترک میان وزارت گردشگری و وزارت کار در دست اقدام است که به زودی اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1048

به "محدودیتی برای اجرای تور های گردشگری وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیتی برای اجرای تور های گردشگری وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید