فواید آوکادو برای سلامتی

به گزارش صنایع 90، این یک باور غلط رایج است که آوکادو به خاطر محتویات چربی و کالری بالای خود برای بدن مضر است. در این مقاله به بحث درباره فواید آوکادو برای سلامتی پرداخته شده است.

فواید آوکادو برای سلامتی

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

این یک باور غلط رایج است که آوکادو به خاطر محتویات چربی و کالری بالای خود برای بدن مضر است. در این مقاله به بحث درباره فواید آوکادو برای سلامتی پرداخته شده است.

آوکادو میوه ای گلابی شکل است. درخت آوکادو بومی امریکای مرکزی و جنوبی است. این باور وجود دارد که پرورش آوکادو به 8000 سال قبل از میلاد باز می گردد. آوکادو به تدریج به نواحی استوایی دیگر دنیا راه پیدا نموده است. اکنون، مکزیک بزرگ ترین فراوری نماینده آوکادو در دنیاست و در پی آن ایالات متحده ، برزیل و کلمبیا در رتبه های بعدی قرار دارند. مشهورترین گونه آوکادو Hass نام دارد که دارای پوستی قهوه ای متمایل به سیاه است. گونه مشهور دیگر آوکادو Fuerte نام دارد که دارای پوستی نرم و سبز رنگ است و از گونه قبلی بزرگتر است. قسمت قابل مصرف آوکادو گوشت آن است که رنگی متمایل به زرد - سبز و طعمی همچون آجیل دارد.

فواید آوکادو برای سلامتی

آوکادو سرشار از انواع مختلف مواد مغذی مانند ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین B6 ، ویتامین K ، فولات ، مس ، پتاسیم ، کلسیم و مهمیم است. آوکادو بعلاوه منبع خوبی از فیبر به تعداد می رود. آوکادو بر خلاف میوه های دیگر دارای چربی بالایی است که حدوداً 70 الی 80 درصد کالری به وسیله چربی فراوری می گردد. یک عدد اوکادو میانه دارای حدوداً 30 گرم چربی است. 20 گرم از این 30 گرم چربی از نوع غیر اشباع بوده و برای سلامتی مفید است.

اگر چه افراد بسیاری در خصوص مصرف آوکادو به خاطر محتویات چربی آن تردید دارند ولی پژوهشگران اظهار می نمایند که چربی های غیر اشباع موجود در این میوه خصوصاً اسید اولئیک می تواند به کاهش کلسترول یاری کند. گفته می گردد آوکادو علاوه بر کلسترول، تری گلسیرید خون را هم کاهش می دهد.

آوکادو سرشار از ماده معدنی پتاسیم است. پتاسیم فشار خون را تنظیم می نماید. این می تواند به اثبات این قضیه که آوکادو خطر ابتلا به بیماری های گردش خون مانند بیماری های قلبی ، سکته و فشار خون بالا را کاهش می دهد یاری کند.

آوکادو حاوی میزان قابل توجهی فولات است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد. آوکادو به خاطر دارا بودن مقادیر بالایی فولات برای زنان باردار هم مفید است زیرا، فولات می تواند از ایجاد نقص های مادرزادی جلوگیری کند.

مطابق پژوهش هایی که اخیراً اجرا شده اند، اسید اولئیک موجود در آوکادو می تواند خطر ابتلا به بعضی سرطان ها مانند سرطان پروستات را کاهش دهد. گفته می گردد که مواد مغذی دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی مسئول این فعالیت هستند. این مواد مغذی علاوه بر جلوگیری از آسیب تماشا سلول های سالم، به از بین بردن سلول های سرطانی هم یاری می نمایند.

آوکادو برای جذب کاروتنوئیدها در بدن مفید است. کاروتنوئیدها برای جذب به چربی احتیاج دارند. آوکادو حاوی چربی های غیر اشباع است که به جذب آسان کاروتنوئیدها یاری می نماید. تحقیقات نشان می دهند که کاروتنوئیدها در افرادی که آوکادو مصرف می نمایند بهتر جذب می شوند.

آوکادو حاوی میزان قابل ملاحظه ای لوتئین است. لوتئین برای جلوگیری از ایجاد مسائل چشمی ، دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مفید است. بعلاوه گفته می گردد لوتئین نقش حیاتی در جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی ایفا می نماید.

آوکادو حاوی آنتی اکسیدان گلوتاتیون است که از پیری جلوگیری می نماید و سیستم ایمنی را تقویت می نماید. در کنار ویتامین E، وجود گلوتاتیون در این میوه به چربی سوزی بهتر یاری می نماید.

همانطور که قبلاً اشاره شد آوکادو دارای خواص ضد التهابی است. این می تواند به جلوگیری از ایجاد بیماری های التهابی مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید یاری کند. بعلاوه گفته می گردد مصرف آوکادو برای بوی بدن دهان هم مفید است.

آوکادو بعلاوه ممکن است به حفظ سطح قند خون یاری کند. آوکادو به خاطر مقادیر بالای فیبر محلول خود باعث بهبود شرایط افرادی می گردد که بدن آن ها در مقابل انسولین از خود مقاومت نشان می دهد.

علاوه بر آنچه که در بالا گفته شد، آوکادو موارد استفاده دیگری هم دارد. از روغن آوکادو در انواع محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می گردد. از روغن آوکادو برای درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس هم استفاده می گردد. آوکادو سیستم ایمنی را تقویت می نماید و مصرف آن برای رشد و نمو کودک مفید است. از آوکادو در رژیم های غذایی لاغری هم استفاده می گردد زیرا، چربی های غیر اشباع موجود در این میوه باعث افزایش متابولیسم و در نتیجه چربی سوزی می شوند. گفته می گردد آوکادو تأثیر تسکین دهنده ای بر روی غشای ملتهب شده معده و روده کوچک دارد.

منبع: راسخون
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1847

به "فواید آوکادو برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید آوکادو برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید