تور فرانسه: فرانسه: به حاکمیت الجزایر احترام می گذاریم

به گزارش صنایع 90، در پی تنش میان الجزایر و فرانسه پس از کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری، وزیر خارجه فرانسه اعلام نمود که پاریس به حاکمیت الجزایر احترام می گذارد.

تور فرانسه: فرانسه: به حاکمیت الجزایر احترام می گذاریم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از صدی البلد، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه پس از اظهارات اخیر عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر گفت که کشورش به حاکمیت الجزایر احترام می گذارد.

وی اضافه کرد: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه بر احترام به ملت الجزایر تاکید نموده است. یعنی به معنای احترام کامل به حاکمیت الجزایر است و الجزایری ها خودشان سرنوشت شان را معین خواهند کرد.

لودریان در پاسخ به سوالی درباره احضار سفیر کشورش از سوی الجزایر هم تاکید نمود: این موضوع با اهمیتی که ما برای روابط میان دو ملت قائل هستیم متناسب نیست.

وی ادامه داد: ما متقاعد شده ایم که همکاری با یکدیگر به نفع منافع مشترک است و من معتقد هستم که بسیاری از مقامات الجزایر هم موضع مشترکی با ما دارند.

در پی ادامه تنش ها میان الجزایر و فرانسه پس از کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری، رئیس جمهور الجزایر یکشنبه هفته جاری در سخنانی اعلام نمود که فرانسه باید فراموش کند که الجزایر مستعمره آنها بوده است.

تنش ها میان دو کشور فرانسه و الجزایر پس از اظهارات محدود کردن ویزای شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه و اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون علیه دولت و رئیس جمهور الجزایر بالا گرفت.

روزنامه فرانسوی لوموند صحبت های ماکرون را منتشر کرد که در آن گفت همتای الجزایری اش، عبدالمجید تبون در یک رژیم بسیار سخت گیر نموده است.

رئیس جمهور فرانسه بعلاوه وجود ملت الجزایر قبل از استعمار فرانسه را زیر سوال برد و بر لزوم رسیدگی به این موضوع به منظور دستیابی به آشتی بین مردم تاکید نمود.

وزارت خارجه الجزایر هم سفیر فرانسه در این کشور را برای اعلام مراتب اعتراض شدید و رسمی کشورش به علت تصمیم یکجانبه پاریس درخصوص کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری احضار کرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1865

به "تور فرانسه: فرانسه: به حاکمیت الجزایر احترام می گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: فرانسه: به حاکمیت الجزایر احترام می گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید