فایرفاکس به نسخه 65 به روز رسانی شد ، افزایش سرعت کاربری ، ارتقاء سطح حریم خصوصی

به گزارش صنایع 90، مرورگر فایرفاکس به نسخه 65 به روزرسانی شد. این نسخه دارای تنظیماتی دقیق در حوزه حریم خصوصی است و یاری می نماید کاربران حریم شخصی خود را به شکلی جدی تر مهر و موم نمایند.

فایرفاکس به نسخه 65 به روز رسانی شد ، افزایش سرعت کاربری ، ارتقاء سطح حریم خصوصی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نسخه فایرفاکس 65 یاری می نماید به تعادل بین حفظ حریم خصوصی و شکستن وب سایت ها برسید. به عبارتی دقیق تر فایرفاکس 65 امکان کنترل بر نحوه مرور محتواهایی مانند نرم افزارهای ردیاب و کوکی ها را فراهم می نماید، فایل های متنی کوچکی که یک وب سایت می تواند بر روی کامپیوتر شما ذخیره کند را آنالیز می نماید و برای مواردی مانند به خاطر سپردن آنچه که در سبد خرید الکترونیکی شما است نیز آمادگی دارد.

در این به روز رسانی، فایرفاکس دارای سه گزینه برای تنظیم دقیق حریم خصوصی خود است؛استاندارد، دقیق و سفارشی. ردیابی استاندارد در برگه های خصوصی کاربرد دارد و با یاری ردیاب های شخص ثالث نیز می توان وب سایت های مختلف را مسدود کرد، ردگیری دقیق نیز تمامی پنجره های اضافی را محدود می نماید، اما ممکن است بعضی از وبسایت ها را از بین ببرد. گزینه سفارشی نیز به شما امکان می دهد کنترل های خاصی را برای مسدود کردن کوکی ها و ردیاب ها انتخاب کنید.

با کلیک روی نماد من در نوار آدرس وب سایت نیز به بخش کنترل می روید. این گزینه نیز به شما اجازه می دهد تا ببینید کدام محدودیت ها در یک وب سایت خاص وجود دارد.

این حرکات بخشی از کوشش های جدید سازندگان مرورگر فایرفاکس است که کوشش می نماید کاربران را پس از سال ها از رفتارهای مکرر نفوذی توسط تبلیغ کنندگان و ناشران وبسایتها حفظ کند. با این وجود، حفاظت از حریم شخصی یک نگرانی رو به رشد است، زیرا مشکلاتی مانند نقض اطلاعات و رسوایی کمبریج آنالیتیکای فیسبوک نشان می دهد که چگونه کنترل کمی بر اطلاعات شخصی ما وجود دارد.

به نظر می رسد موزیلا برای حفاظت از حریم خصوصی آنلاین بهتر از دیگر رقبای خود عمل نموده است.بیش از یک سال پیش، موزیلا یک بازسازی عمده در مرورگر اصلی خود به نام فایرفاکس کوانتوم، اجرا کرد تا به طور چشمگیری سرعت مرورگر خود را افزایش دهد.

ویژگی های دیگر در فایرفاکس 65 عبارتند از:

-پشتیبانی از فناوری فشرده سازی ویدئو جدید AV1 موزیلا در کنار گوگل، آمازون، مایکروسافت، سیسکو و دیگر توسعه دهندگان

-پشتیبانی از فرمت تصویر WebP گوگل برای تسریع بارگذاری وب سایت ها

-.پشتیبانی از فناوری Handoff اپل به این معنا که هنگامی که شما از مک به آی فون یا آیپاد می روید، می توانید وب سایتهای در حال مرورتان را با خود همراه کنید

-مدیریت قوی تر گزینه های مختلف مشابه با آن چه در مرورگر کروم وجود دارد و شما این امکان را می دهد تا میزان حافظه یا انرژی مصرفی وب سایت ها و مرورگرهای مختلف را ببینید

منبع: انتخاب
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 180

به "فایرفاکس به نسخه 65 به روز رسانی شد ، افزایش سرعت کاربری ، ارتقاء سطح حریم خصوصی" امتیاز دهید

1 کاربر به "فایرفاکس به نسخه 65 به روز رسانی شد ، افزایش سرعت کاربری ، ارتقاء سطح حریم خصوصی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایرفاکس به نسخه 65 به روز رسانی شد ، افزایش سرعت کاربری ، ارتقاء سطح حریم خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید