پیش نمایش ویندوز 11 را می توانید همین الان دانلود و نصب کنید

به گزارش صنایع 90، مایکروسافت ساعاتی پیش نسخه پیش نمایش ویندوز 11 را منتشر کرد که برای دانلود در دسترس واقع شده است و کاربران می توانند از همین حالا آن را دانلود و روی سیستم خود (در صورت پشتیبانی) نصب کنند.

پیش نمایش ویندوز 11 را می توانید همین الان دانلود و نصب کنید

مایکروسافت چند روز قبل از سیستم عامل جدید خود تحت عنوان ویندوز 11 رونمایی کرد. سیستم عاملی که به نسبت قبل پیشرفت ظاهری فوق العاده زیاد و صد البته خوبی دارد و اگر به مسائل عدیده ویندوز 10 در اوایل دوران عرضه دچار نشود قطعا می تواند موفقیت و محبوبیت سیستم عامل فراموش نشدنی ویندوز 7 را بسیار زودتر از انتظار تکرار کند.

با نگاهی به رویداد رونمایی از ویندوز 11، یعنی جایی که مایکروسافت از قابلیت های جدید آن رونمایی کرده بود و تصاویری از رابط کاربری آن منتشر می کرد، بی صبرانه منتظر بودیم این ویندوز برای دانلود در دسترس قرار بگیرد که قرار بود این اتفاق پاییز امسال رخ دهد. اما خوشبختانه شرکت ردموندی امروز نسخه پیش نمایش آن را برای دانلود در دسترس قرار داد.

کاربران اینسایدر ویندوز می توانند از همین امروز نسخه پیش نمایش ویندوز 11 را با شماره بیلد 22000.51 دریافت کرده و به قابلیت های جدید و جذاب آن نظیر استارت منوی بهبود یافته، قابلیت های مولتی تسکینگ، فروشگاه مجهز و جدید و بسیاری چیزهای دیگر دسترسی داشته باشند. برخلاف شایعه هایی که پیش تر پیرامون سیستم عامل جدید مایکروسافت منتشر شده بود، نسخه پیش نمایش از فایل اکسپلورر آپدیت شده بهره می برد که شما عزیزان می توانید تصویر مربوط به آن را در زیر مشاهده کنید.

بسیاری از تغییراتی که در ویندوز 11 و در بخش بصری آن پدید آمده، طبق گفته های مایکروسافت در این نسخه پیش نمایش در دسترس خواهد بود. از جمله می توان به استارت منو اشاره کرده که اکنون به مرکز تسک بار آمده، گوشه های منحنی پنجره ها در سراسر سیستم عامل و بهبود نوار اعلانات و چیزهایی از این دست اشاره کرد. نکته جالب اما اینجاست که اگر کامپیوتر شتاب سنج داشته باشد، صفحه قفل ویندوز 11 یک جلوه پارالکس زیبا را به نمایش خواهد گذاشت.

تم تیره و روشن جدید هم با بهبودی های فراوان در کنار ویجت ها، بخشی از تغییرات ظاهری این سیستم عامل را تشکیل می دهند که با جلوه های خاصی با بخش های مختلف ویندوز هماهنگ شده اند. البته دو قابلیت بسیار خوب از نسخه پیش نمایش حذف شده اند؛ مایکروسافت Teams و امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی. دلیل این اتفاق هم این است که این قابلیت ها در حال حاضر در دست توسعه قرار دارند و مایکروسافت در حال آزمایش روی آن هاست تا در نسخه های پیش نمایش بعدی از آن ها رونمایی کند.

از قابلیت هایی نظیر Snap Groups و Snap Layouts هم در این نسخه پیش نمایش پشتیبانی می شود تا بدین ترتیب فرایند مولتی تسکینگ در ابعاد مختلف در ویندوز ممکن باشد. اگرچه این قابلیت سال هاست که در ویندوز 10 وجود داشته و به نوعی شاهد حضور آن در ویندوزهای قبلی هم بودیم اما اکنون کار با آن بسیار ساده تر شده است؛ خصوصا در شرایطی که از چند مانیتور استفاده می کنید.

مایکروسافت همچنین در بخش تنظیمات ویندوز 11 هم تغییرات گسترده ای را پدید آورد. این نسخه پیش نمایش هم شامل این تغییرات و در واقع باید گفت تا اینجای کار شامل بیشتر آن ها می شود؛ تغییراتی که در راستای بهبود گشت و گذار بین منوهای مختلف و یافتن تنظیمات دلخواه صورت گرفته و ظاهر بسیار زیبایی هم به آن ها بخشیده است. اکنون بخش های مختلف تنظیمات به سمت چپ هدایت شده اند به جای اینکه در یک صفحه پشت سر هم قرار بگیرند. به همین خاطر فرایند یافتن و تعامل با آن ها بسیار آسان تر شده است.

در کنار نسخه پیش نمایش ویندوز 11 اما مایکروسافت از اپلیکیشن آفیس هم در نسخه پیش نمایش رونمایی خواهد کرد. بدین ترتیب کاربران یک رابط کاربری آپدیت شده با گوشه های منحنی را شاهد خواهند بود تا از لحاظ زبان طراحی، یکدست و یکپارچه با ویندوز 11 به نظر برسد.

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تمایل دارید نسخه پیش نمایش ویندوز 11 را روی سیستم خود نصب کنید، ابتدا باید به عنوان اینسایدر مایکروسافت ثبت نام کنید. برای انجام این کار باید وارد تنظیمات شده، در بخش Update & Security و سپس Windows Insider Program، آن را فعال کنید. اگر با این کار ویندوز از شما درخواست کرد سیستم را ریستارت کنید، این کار را انجام دهید تا تغییرات دلخواه صورت گیرد.

البته قبل از انجام این کار حتما از این بابت که سیستم شما با ویندوز 11 سازگاری داشته و می تواند آن را نصب کند مطمئن شوید. هرچند به نظر می رسد مایکروسافت تصمیم گرفته مشخصات سیستم لازم برای نصب ویندوز 11 را تغییر داده و در جریان عرضه این بیلد پیش نمایش آن را در اختیار کاربرانی که به تست این نسخه می پردازند قرار دهد. با این حال فعلا برای اینکه باخبر شوید سیستم شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند کافی است اپلیکیشن PC Health Check app مایکروسافت را دانلود کرده و مشخص کنید آیا شرایط دریافت آپدیت را دارید یا خیر.

توصیه ما به شما این است که اگر از کامپیوتر یا لپ تاپ خود برای رسیدگی به کارهای مهم مثل کارهای دانشجویی یا اداری استفاده می کنید، از نصب نسخه پیش نمایش خودداری کنید چون این نسخه ها معمولا مسائل فراوانی داشته و برای اینسایدرها، یعنی کسانی که وظیفه تست و ارسال بازخورد به مایکروسافت را دارند مناسب است. مسائلی که تا به این لحظه در نسخه پیش نمایش شناسایی شده به شرح زیر هستند؛

  • منوی تسک بار احتمالا در سیستم هایی با چند مانیتور به نمایش در نمی آید (در آپدیت های بعدی این مشکل رفع می شود)
  • هنگام آپدیت سیستم به ویندوز 11 با چند اکانت، منوی تنظیمات باز نمی شود
  • گزینه نصب (install) فروشگاه مایکروسافت ممکن است به درستی کار نکند (در یک سری شرایط خاص)

لازم به ذکر است این مسائل ممکن است اصلا برای یک سری از کاربران رخ ندهد اما برای یک سری دیگر، مسائل بیشتری نمایان شوند. بنابراین به صورت کلی از سیستمی که برای انجام کارهای مهم آن را در اختیار دارید برای نصب نسخه پیش نمایش ویندوز استفاده نکنید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1722

به "پیش نمایش ویندوز 11 را می توانید همین الان دانلود و نصب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش نمایش ویندوز 11 را می توانید همین الان دانلود و نصب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید