بهترین زمان برای خرید مودم: از 15 تا 50 درصد ارزان تر شدند

به گزارش صنایع 90، چند ماهی است که مودم ها در بازار ایران با کاهش قیمت روبرو شدند و هر ماه ارزان تر می شوند.

بهترین زمان برای خرید مودم: از 15 تا 50 درصد ارزان تر شدند

با کاهش قیمت دلار و به ویژه ثبات آن در شش ماه اخیر، ضمن اینکه بازار به یک ثبات نسبی رسیده است و دیگر از قیمت های هیجانی خبری نیست؛ بلکه واردنمایندگان و توزیع نمایندگان توانستند قیمت های معقول ترین برای اجناس خود درج نمایند و همین نکته سبب شده قیمت مودم ها کاهش پیدا کند.

البته، این کاهش قیمت متخص بازار شبکه و مودم نیست؛ بلکه سایر بازارها از جمله بازار موبایل و لپ تاپ را هم در برمی گیرد. دیروز اعلام شد قیمت موبایل ها به کف حد خود رسیده است. در بازار لپ تاپ ها هم شاهد افت قیمت هستیم.

به همین دلیل، رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت قیمت فکس، مودم، پرینتر و انواع تبلت طی مدت یک ماه 15 تا 40 درصد و به طور میانگین 25 درصد کاهش پیدا نموده است.

چقدر کاهش قیمت داریم؟

با آنالیز و مقایسه قیمت های انواع مودم های ADSL و 4G طی چند ماه اخیر نیز می توان به خوبی دریافت یک کاهش قیمت عظیم را شاهد بودیم.

مثلا، مودم ایرانسل TF-i60 که همین چند ماه پیش تا نزدیک به 5 میلیون تومان افزایش قیمت داشت؛ این روزها با قیمت 2.200 میلیون تومان به فروش می رود.

نمودار تغییرات قیمتی مودم ایرانسل TF-i60 H1

مودم ADSL/VDSL تی پی لینک TD-W9970-V2 که در آذر ماه سال گذشته به 1.5 میلیون تومان رسیده و جزو پرفروش ترین مودم های ADSL بازار است؛ این روزها با قیمتی 700 الی 800 هزار تومان به فروش می رود. یعنی نزدیک به 50 درصد ارزان تر شده است.

نمودار تغییرات قیمتی مودم تی پی لینک TD-W9970-V2

همین طور، مودم تی پی لینک Archer VR400 در فروردین ماه سال گذشته و در پی کمبود شدید مودم ADSL/VDSL در بازار ایران به بالای یک میلیون تومان رسید و بعد همین طور افزایش قیمت داشت تا در نیمه دوم سال نزدیک به 3 میلیون تومان بود؛ این روزها با قیمت 1.5 میلیون تومان هم در بازار یافت می گردد.

نمودار تغییرات قیمتی مودم تی پی لینک Archer VR400

مودم زایکسل vmg5301-t20a هم با کاهش قیمت 200 الی 300 هزار تومانی از 1 میلیون تومان به 700 هزار تومان رسیده است.

بهترین فرصت برای خرید مودم ADSL/VDSL

کاهش قیمت ها در بازار مودم های ADSL و VDSL بیشتر از بازار مودم های 4G است. در هر دو بازار شاهد تنوع زیادی از مدل ها و برندها هستیم و هر دو بازار با کاهش قیمت روبرو شدند ولی افت قیمت مودم های ADSL و VDSL بیشتر است؛ لذا اگر برنامه خرید یک مودم ADSL/VDSL دارید؛ اکنون بهترین فرصت است.

نمودار تغییرات قیمتی مودم تی پی لینک Archer MR200

مودم تی پی لینک MR200 که در آبان 99 حتی به قیمت 3.3 میلیون تومان رسیده بود؛ اینک زیر 2 میلیون تومان به فروش می رود یا مودم آلکاتل EE70 که در مهر 99 با قیمت 3.9 میلیون تومان فروش رفته است؛ اینک در بهترین حالت قیمتی 2 میلیون تومان دارد ولی شما می توانید با تخفیف از فروشگاه های مختلف خریداری کنید.

درباره مودم های فورجی یک نکته بسیار مهم لازم به ذکر است. مودم های 4G LTE در فصل پاییز سال 99 یک جهش قیمت بسیار شدیدی داشتند و پس از آن به دنبال کاهش و تثبیت قیمت دلار، طی دو سه ماه قیمت ها دوباره کاهش شدیدی پیدا کرد. از بهمن ماه تا کنون باز این مودم ها با افت قیمت روبرو شدند ولی نه به اندازه مودم های ADSL که گاها 40 الی 50 درصد ارزان تر شدند.

به هر حال، این روزها بهترین فرصت برای خرید نه تنها مودم بلکه هر وسیله دیجیتالی دیگری است. نه اینکه بگوییم قیمت ها متعادل و مقرون به صرفه هستند بلکه نسبت به آشفته بازار سال 1399 ارزان تر شدند.

اینکه دوباره ارزان تر می شوند یا در تابستان دوباره رو به گرانی می فرایند؛ پرسشی است که واقعا هیچ کس جوابش را نمی داند و فقط می توان یک سری حدس و گمان داشت!

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1670

به "بهترین زمان برای خرید مودم: از 15 تا 50 درصد ارزان تر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای خرید مودم: از 15 تا 50 درصد ارزان تر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید