غربالگری بیش از 96 هزار نفر در ورودی های همدان

به گزارش صنایع 90، مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر این استان تا به امروز بیش از 96 هزار نفر را در طرح غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی شهرهای این استان مورد پایش قرار داده اند.

غربالگری بیش از 96 هزار نفر در ورودی های همدان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز کارخانه ای گفت: در این طرح 78 نفر دارای علائم تب بودند که پس از آزمایش دقیق از این تعداد 6 نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند.

وی اضافه نمود: هم اینک 13 پست غربالگری جمعیت هلال احمر به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در وروردی شهرستان ها مستقر هستند.

کارخانه ای بیان نمود: نیروهای این جمعیت بر اساس وظایف ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا در مبادی ورودی شهرها اقدام به برپایی ایستگاه های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران اقدام می نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اضافه نمود: از ابتدای شروع طرح 166 نیروی داوطلب هلال احمر در قالب 13 پایگاه پایش سلامت، 12 پایگاه امداد و نجات جاده ای، یک پایگاه کوهستانی و یک امداد هوایی هلال احمر در استان فعالیت دارند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تست کرونای 175 نفر در این استان مثبت شده است.

رشید حیدری مقدم گفت: 70 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و 30 درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه نمود: با انجام اقدام های درمانی انجام شده یکصد تن بهبود یافته اند 57 تن نیز تحت درمان قرار دارند.

حیدری مقدم گفت: افراد بالای 70 سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین 48 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و 52 درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تا به امروز 18 هزار و 407 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و 284 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و پنج هزار و 979 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 890

به "غربالگری بیش از 96 هزار نفر در ورودی های همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری بیش از 96 هزار نفر در ورودی های همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید