غذا هایی که بیشتر از سیگار قربانی می گیرند

به گزارش صنایع 90، محققان موسسه ارزیابی و سنجش سلامت ساتل (IHME) در یک مطالعه جهانی به نتایج جدیدی درباره مرگ و میر ناشی از رژیم های غذایی نامتعادل دست یافته اند که در ادامه با هم می خوانیم.

غذا هایی که بیشتر از سیگار قربانی می گیرند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، تحققیقات اجرا شده در موسسه تحقیقاتی IHME نشان می دهد تعداد افرادی که بر اثر یک رژیم غذای ناسالم و نامتعادل جان خود را از دست می دهند (حدود 11 میلیون نفر) در ممقایسه با افرادی که سیگار باعث مرگ و میر آنهاست (حدود 8 میلیون نفر)، به طور قابل توجهی بیشتر است.

به عقیده امحققان این مطالعه یک رژیم غذایی ناسالم، برنامه غذایی تنها در غذا های فست فود خلاصه نمی گردد و بلکه یک رژیم غذایی فاقد سبزیجات، میوه ها و انواع آجیل نیز می تواند به همان اندازه خطرآفرین باشد. این محققان شرح می دهند که حملات قلبی و مسائل قلبی نظیر آنوریسم (رگ برآمدگی) به طور مستقیم با تغذیه ناسالم و نامتعادل در ارتباط است و یک رژیم غذایی نا سالم همچنین باعث بروز بیماری های دیگر از جمله سرطان و دیابت نوع 2 می گردد.

پروفسور کریستو موری از دانشگاه واشنگتن و از محققان این مطالعه می گوید نتایج ما نشان می دهد که مقامات و مسئولان مرتبط با حوزه بهداشت بیشتر باید برای یک رژیم غذایی بدون نمک، شکر و چربی فرخنگ سازی و کوشش نمایند، چون به هر حال برنامه غذایی ناسالم بیشتر از عوامل مهم مرگ و میر در جهانست.

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی داده های آماری را از 195 کشور و بین سال های 1980 تا 2016 مطالعه نموده اند و تاثیر 15 ماده غذایی مضر و سالم مانند انواع میوه، سبزیجات، فیبر، امگا 3 و انواع نوشیدنی های شیرین و ... را در رژیم غذایی افراد آنالیز نموده اند. در آخر، این تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که هیچ کدام از کشور های جهان به طور کامل ار یک رژیم غدایی واقعا متغادل و سالم برخوردار نیستند. البته بر اساس نتایج آن ها وضعیت بعضی از کشور های آسیایی به دلیل این که هنر آشپزی آن ها بر پایه سبزیجات است، وضعیت بهتری نسبت به سایر کشور ها دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 554

به "غذا هایی که بیشتر از سیگار قربانی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا هایی که بیشتر از سیگار قربانی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید