دلیل گاز نخوردن ماشین در حرکت

به گزارش صنایع 90، یکی از مسائل رایج در خودرو های انژکتوری و اتوماتیک گاز نخوزدن خودرو میباشد. در این صفحه میخواهیم از جهات مختلف دلیل گاز نخوزدن ماشین در حرکت را آنالیز کنیم و راه حل های کاربردی برای برطرف این مشکل را ارائه دهیم. اگر میخواهید اطلاعات کافی در خصوص ایرادات خودرو به دست آورید میتوانید به سایت جامع بیرام کبیر به نشانی www. beyram-kabir.ir مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید و در صورتی که سوالی در این حوزه دارید میتوانید در بخش نظرات این سایت مطرح کنید تا کارشناسان خودرو در سریع ترین زمان پاسخ شما را بدهند.

دلیل گاز نخوردن ماشین در حرکت

علت گاز نخوردن ماشین در حرکت

گاز نخوردن ماشین میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که شاید رایج ترین علت گاز نخوردن ماشین را بتوان مشکل در ecu و فیلتر هوا و بنزین دانست. اگر این سوال چرا ماشین گاز نمیخورد در فکر شما نیز شکل گرفته است و در پی دلایل گاز نخوردن خودرو درحرکت هستید باید به شما بگوییم دلایل زیر را میتوان به صورت خلاصه برای گاز نخوردن ماشین در حال حرکت برشمرد:

  • خراب شدن فیلتر هوا
  • خراب شدن دیسک و صفحه خودرو
  • خراب شدن پمپ بنزین ماشین
  • بی کیفیت بودن روغن موتور خودرو و یا تمام شدن آن
  • خرابی استپر موتور ماشین
  • اشکال در کمپرس سیلندر
  • اشکال در ECU

رایج ترین علت خرابی ecu میباشد که این قطعه کنترل کننده واکنش های سنسور های موتور میباشد و اصلی ترین نقش را در موتور ماشین برعهده دارد و در صورتی که خراب شده باشد و یا در کارایی آن اشکالی اتفاق افتاده باشد ماشین گاز نمیخورد.

شما میتوانید با مراجعه به صفحه علت گاز نخوردن ماشین در حالت درجا اطلاعات لازم را در خصوص انواع دلایل گاز نخوردن خودرو کسب کنید و در صورتی که سوالی داشته باشید میتوانید سوالات تان را از کارشناسان خبره ماشین بپرسید.

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حال حرکت

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حال حرکت میتواند دلایل مختلفی داشته باشد اما باتوجه به تجربه کارشناسان خودرو رایج ترین علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حال حرکت خراب شدن فیلتر هوا میباشد. از دیگر دلایل گاز نخوردن ماشین اتوماتیک خرابی سنسور های خودرو میباشد.

همان طور که میدانید در خودرو ها سنسور های متنوعی به کار رفته است که در صورتی که در هریک از این سنسور ها اشکالی ایجاد گردد ماشین گاز نمیخورد . این خرابی سنسور ها میتواند شامل خرابی سنسور دریچه گاز، سنسور دور موتور، مپ سنسور، سنسور پدال گاز و کلاچ باشد.

اگر نمیدانید چرا ماشین اتوماتیک شما گاز نمیخورد برترین راه حل این است که به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا با آنالیز تمامی سنسور ها شما را از علت گاز نخوردن ماشین اتومات در حرکت مطلع سازد.

یکی از خدماتی که سایت بیرام کبیر ارائه میدهد خدمات خودرو میباشد. اگر شاسی ماشین شما در تصادفات آسیب دیده و در پی مرکزی هستید که با مناسب ترین هزینه خدمات شاسی کشی خودرو را برای شما انجام دهد میتوانید با مراجعه به صفحه هزینه شاسی کشی پراید اطلاعات لازم را در خصوص برترین مرکز و نرخ خدمات کسب کنید.

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در سربالایی

علت گاز نخوردن ماشین اتومات در سربالایی میتواند خراب شدن پمپ بنزین خودرو باشد. در واقع زمانی که خودرو در سربالایی کم میاورد و قدرت لازم را برای ادامه حرکت ندارد و گاز نمیخورد میتواند به علت تمام شدن روغن موتور و یا بی کیفیت بودن روغن موتور مصرفی در خودرو باشد.

از دیگر دلایل گاز نخوردن خودرو اتومات در سربالایی میتواند کثیف شدن انژکتور ماشین باشد. زمانی که انژکتور ماشین کثیف باشد عملکرد خودرو افت پیدا میکند و ماشین در سربالایی ها گاز نمیخورد. در این موارد میتوان با شستشو انژکتور خودرو ایراد را برطرف کرد.

دیگر علت گاز نخوردن ماشین اتومات در سر بالایی خرابی سنسور گاز میباشد. اگر تخصصی در امور فنی خودرو دارید میتوانید ااین سنسور را آنالیز کنید و اگر خراب شده است آن را برای برطرف ایراد به تعمیرگاه ببرید تا ایرادات این سنسور را برطرف نماید.

علت گاز نخوردن ماشین اول صبح

اگر شما هم در پی علت گاز نخوردن ماشین اول صبح هستید باید بگوییم این مشکل میتواند دو علت اصلی داشته باشد که یکی از علل آن میتواند تمام شدن سوخت خودرو باشد و علت دیگر نیز میتواند ناکافی بودن قدرت موتور برای روشن نگه داشتن خودرو میباشد.

گاهی ممکن است خودرو شما در اول صبح با گاز دادن شتاب نگیرد که علت شتاب نگرفتن و گاز نخوردن ماشین اول صبح میتواند گرفتگی سنسور حریان هوا در خودرو باشد. در صورتی که این سنسور دچار گرفتگی شده باشد داده های نادرست را به واحد کنترل موتور خودرو ارسال میکند و همین امر میتواند سبب گاز نخوردن ماشین گردد.

از دیگر دلایل گاز نخوردن خودرو اول صبح میتواند خراب شدن کلاچ باشد. این مشکل میتواند در خودرو های اتومات نیز وجود داشته باشد و همین امر سبب گردد با فشردن پدال گاز ماشین شتاب نگیرد.

اگر در پی مرکزی هستید که صافکاری خودرو شما را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین هزینه انجام دهد و میخواهید نرخ خدمات صافکاری خودرو را به دست آورید میتوانید به صفحه صافکاری صندوق عقب ال نود مراجعه کنید و جدول قیمت صافکاری انواع خودرو را مشاهده نموده و با معتبرترین مرکز صافکاری خودرو در تهران نیز آشنا شوید.

علت گاز نخوردن ماشین در دور موتور بالا

گاهی ممکن است خودرو در حال حرکت و در دور موتور بالا گاز نخورد و شتاب لازم را نداشته باشد. در این موارد میتوان علت گاز نخوزدن ماشین در دور موتور بالا را خرابی سنسور دور موتور دانست. سنسور دور موتور یکی از سنسور های اصلی در خودرو میباشد که لحظه به لحظه اطلاعات را به ECU ارسال میکند و در صورتی که این قطعه مهم خراب شده باشد و یا ضعیف عمل کند اطلاع رسانی به درستی انجام نمیگردد و در کار خودرو اختلالاتی ایجاد میگردد و همین امر سبب میگردد اتومبیل گاز نخورد.

علت گاز نخوردن ماشین در دنده یک

گاهی ممکن است در زمان قرار دادن خودرو روی دنده یک ماشین گاز نخورد که در این زمان علت گاز نخوردن ماشین در دنده یک خرابی سنسور پدال گاز و کلاچ میباشد. در صورتی که این سنسور ها خراب شده باشد با وجود فشردن پدال گاز ماشین گاز نمیخورد.

به طور کلی اگر میخواهید از گاز نخوردن ماشین جلوگیری کنید برترین کار این است که ماشین تان را هر 6 ماه یکبار برای چک و سرویس به تعمیرگاه ببرید تا تمامی قطعات آن مورد آنالیز قرار گیرد. از دیگر کار هایی که میتوانید برای جلوگیری از بروز این مشکل انجام دهید استفاده از بنزین باکیفیت، روغن موتور مرغوب و هر از چند گاهی استفاده از بنزین سوپر میباشد.

علت گاز خوردن پراید انژکتور

پراید یکی از خودرو های رایج در ایران میباشد که یکی از مشکلاتی که از این ماشین بیشتر گزارش شده است گاز خوردن پراید بدون علت میباشد. علت گاز خوردن پراید انژکتور ورود اندازه زیادی هوا به بخش منیفولد هوای خودرو میباشد. زمانی که هوای زیادی به منیفولد پراید وارد میگردد ماشین بدون علت گاز میخورد و دور موتور آن بالا میرود. این مشکل میتواند به علت خرابی سنسور هوا و یا خرابی قطعه منیفولد باشد که در این مواقع باید از یک تعمیرکار خبره یاری بگیرید.

اگر ماشین شما اشکالی پیدا نموده و میخواهید اطلاعات بیشتری در خصوص مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات خودرو کسب کنید و سوالات خودرویی خود را از کارشناسان خبره بپرسید میتوانید به سایت بیرام کبیر به نشانی www. beyram-kabir.ir مراجعه کنید و در بخش دیدگاه های سایت تمامی سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2257

به "دلیل گاز نخوردن ماشین در حرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل گاز نخوردن ماشین در حرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید