صرفه جویی 951 میلیون دلار با نهضت ساخت داخل

به گزارش صنایع 90، پارسال 951 میلیون دلار در برنامه جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل چهارمحال و بختیاری تحقق یافت.

صرفه جویی 951 میلیون دلار با نهضت ساخت داخل

به گزارش از ، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال 951 میلیون دلار در برنامه جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل استان تحقق یافت.

او اضافه کرد: هدف گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در سال 99 برای برنامه جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی) در پروژه نهضت ساخت داخل، هشت میلیون دلار بود که با تلاش های انجام گرفته 951 میلیون دلار محقق شد که این مهم نشان از افزایش تولید و رونق اقتصادی در حوزه صنعت دارد.

رستمی اضافه کرد: وقتی اجازه واردات کالا های خارجی داده نمی شود و تولیدکننده داخلی قطعات مورد نیاز را تولید می کند، اهداف نهضت ساخت داخل محقق شده که به طور قطع باعث رضایت تولیدکنندگان است.

او ادامه داد: پارسال برگزاری 10 میز تخصصی در چهارمحال و بختیاری هدف گذاری شد که 100 درصد آن تحقق یافت.

رستمی گفت: در جدیدترین ارزیابی عملکرد تخصصی سازمان های صنعت، معدن و تجارت کشور، چهارمحال و بختیاری با کسب 89.32 امتیاز در رده استان های خوب و شایسته تقدیر ملی قرار گرفت.

او اضافه کرد: با ارزیابی پنج محور اصلی برنامه های عملیاتی سال 1399 در شاخص هدف گذاری برای نهضت ساخت داخل در کشور، تعداد 137 میز تخصصی پیش بینی شده بود که 192 میز تخصصی برگزار شد که این استان هدف گذاری انجام شده را کامل محقق کرده است.

رستمی اضافه کرد: در شاخص جایگزینی واردات (صرفه جویی ارزی) هم این عملکردی بیشتر از هدف گذاری داشته است و در شاخص فعال سازی واحد های راکد صنعتی هم هدف گذاری انجام شده در استان به طور کامل محقق شد.

او اضافه کرد: در زمینه صدور پروانه بهره برداری، چهارمحال و بختیاری در جمع استان هایی قرار گرفت که توانستند عملکردی بیشتر از هدف گذاری انجام شده داشته باشند.

رستمی گفت: در شاخص ایجاد اشتغال در صنعت نتوانسته هدف گذاری انجام شده را کامل محقق کنیم، اما در زمینه ایجاد اشتغال در صنف عملکردی بیشتر از هدف گذاری انجام شده داشته ایم.

او همچنین با اشاره به موفقیت در تحقق هدف گذاری تعداد صدور پروانه بهره برداری (مجوز های معدنی) یادآور شد: در زمینه ایجاد اشتغال با صدور پروانه بهره برداری (مجوز های معدنی)، احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و همچنین راه اندازی بنگاه های اقتصادی و انجام بازرسی های هدفمند از بنگاه های اقتصادی هم، این استان عملکردی بیشتر از هدف گذاری داشته است.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1792

به "صرفه جویی 951 میلیون دلار با نهضت ساخت داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی 951 میلیون دلار با نهضت ساخت داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید