شهریه دانشگاه های کانادا

به گزارش صنایع 90، کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهانی برای دانشجویان بین المللی است که انواع مختلفی از تجارب و فرصت ها را در کشوری که به دلیل وسعت گسترده ، شهرهای چند فرهنگی و زیبایی های طبیعی شناخته شده است ، ارائه می دهد. اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید ، خبر خوب این است که شهریه دانشگاه های کانادا به طور کلی نسبت به کشورهای(ایالات متحده ، انگلیس و استرالیا) ارزان تر است ، اگرچه در مقایسه با سایر کشورها هنوز هم بسیار بالا میباشد. شورای وزیران آموزش و پرورش ، کانادا (CMEC) یک ابزار آنلاین مفید را ارائه می دهد که به دانشجویان بین المللی آینده اجازه می دهد تا هزینه های تحصیل در دانشگاه های مختلف کانادا را به سرعت محاسبه نمایند.

شهریه در کانادا

هزینه در دانشگاه های کانادا بستگی به عواملی همچون :دانشجوی داخلی یا خارجی (یا همان دانشجو بین المللی) بودن،رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی (کارشناسی , کارشناسی ارشد, دکتری)و.... دارد که براساس آخرین گزارش از آمار کانادا ، شهریه در کانادا برای دانشجویان داخلی مقطع کارشناسی به طور متوسط 5.3 درصد کاهش یافته و برای دانشجویان بین المللی در سال (2019/2020) 7.6 درصد افزایش یافته است. اگر یک شهروند کانادایی هستید که در کانادا تحصیل می کنید ، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط CA$6,463 در سال برای یک مقطع کارشناسی ارشد و CA$7,056 در سال برای مدرک تحصیلات تکمیلی بپردازید.

شهریه دانشگاه های کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شهریه کارشناسی ارشد در کانادا

براساس آمار کانادا ، میانگین شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی در سال 2019/20 برابر با CA$29714 در سال است. و دوره های علوم انسانی که ارزان تر است (به طور متوسط $5,542) ، در حالی که رشته هایی مانند مهندسی و پزشکی که از جمله گران ترین رشته ها میباشد (به طور متوسط CA$21,717) رشته دندانپزشکی $14,162 و برای پزشکی US$16,446 است.و رشته های مدیریتی پایین تر از میانگین کشوری است ، که در هر ایالت CA$6,827 میباشد.

شهریه تحصیلات تکمیلی در کانادا

اگر می خواهید در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل کنید ، شهریه به طور کلی کمتر است و بسته به رشته شما نیز مجدد متفاوت میباشد .آمار کانادا میانگین شهریه تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان بین المللی در سال 2019/20 ، تقریباً CA$17,744 اعلام نموده است که چهار درصد افزایش نسبت به سال های گذشته داشته است. هزینه رشته های اجرایی MBA به طو متوسط حدود CA$56,328 و MBA های معمولی به طور متوسط حدود CA$27,397 میباشد.

هزینه زندگی در کانادا

برای یک زندگی دانشجویی شما باید حداقلCA$10,000(یا CA$11,000 در صورت تحصیل در کبک) علاوه بر شهریه خود داشته باشید ،که این مبلغ بسته به هزینه های زندگی شما با توجه به موقعیت مکانی و عادات هزینه شما متفاوت خواهد بود ، زیرا زندگی در شهرهای عظیم معمولاً گران تر است. دانشگاه Université de Montréal تخمین می زند که دانشجویان به کلCA$14,700 در سال ، که شامل مسکن ، غذا ، اسکان ، کتاب ، هزینه تلفن و هزینه های دیگر احتیاج دارند. دانشگاه British Columbia ، واقع در ونکوور ، هزینه های زندگیCA$15,500 را در سال تخمین می زند. مطابق نظرسنجی ها تورنتو گرانترین شهر کانادایی برای زندگی در سال 2019، انتخاب شد.

هزینه اقامتگاه دانشجویان نیز باتوجه به انتخاب شما که میتواند خوابگاه دانشجویی ،منزل شخصی ، و زندگی به صورت هم خانه بودن در اقامتگاه های مشترک باشد نیز متفاوت است. هزینه سالانه شما برای داشتن یک منزل شخصی میانگین بین CA$3,000-7,500 میباشد و یک اقامتگاه مشترک CA$8,400 و در خوابگاه های دانشجویی بسیار ارزان تر میباشد. و بعضی از دانشگاه های امکان استفاده از غذاخوری های دانشگاه را نیز به شما میدهند.

در ادامه ما چند نمونه از هزینه های متوسط که شما برای زندگی احتیاج دارید برایتان اورده ایم :

  • هزینه غذا خوردن در رستوران برای هر نفر حدود CA$16
  • بلیط یک طرفه برای وسایل نقلیه عمومی محلی CA$3
  • یک عدد نان CA$2.86
  • بلیط سینما CA$13.50
  • هزینه ماهیانه سالن بدنسازی CA$48.25
  • هزینه بیمه درمانی (که اجباری میباشد) بین CA$600-800

ویزای دانشجویی و هزینه های درخواست

برای تحصیل در کانادا ، باید مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنید ، که به عنوان ویزای دانشجویی برای مدت زمان اقامت شما میباشد. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد ، احتیاجی به اجازه تحصیل در کانادا ندارید. تقاضای مجوز تحصیل CA$150 هزینه دارد .برای مطالعه بیشتر در خصوص نحوه دریافت ویزای دانشجویی کانادا اینجا را کلیک کنید.

هزینه های مربوط به دانشگاه های کانادا بسته به دانشگاه و کشور مبدا شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، دانشجویان کانادایی (داخلی) دانشگاه بریتیش کلمبیا برای تحصیلات تکمیلیCA$70.50 و دانشجویان بین المللی CA$118.50 باید پرداخت نمایند. بسیاری از دانشگاه های کانادا نیز بورس های تحصیلی در مقاطع و رشته های مختلف را نیز ارائه میدهند که برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله های دیگر سایت رو دنبال کنید یا جهت مشاور رایگان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با مشاوران خبرنگاران تماس حاصل فرمایید.

مشاغل دانشجویی در کانادا

اگر مایل هستید که به طور پاره وقت برای یاری هزینه های خود در حین تحصیل در کانادا کار کنید ، می توانید درطول ترم دانشگاه به صورت پاره وقت و یا در تعطیلات دانشگاهی زمستانه و تابستانه در دانشگاه یا خارج از دانشگاه مشغول به کار شوید.

جهت مشغول به کار شدن باید:

  • اجازه تحصیل معتبر داشته باشید
  • یک دانشجوی تمام وقت باشید
  • در یک مرکز یادگیری معین شده ثبت نام کنید
  • در یک برنامه آموزشی آکادمیک یا حرفه ای تحصیل کنید که منجر به دریافت مدرک ، دیپلم یا گواهی گردد که حداقل شش ماه طول بکشد
  • همچنین برای کار در کانادا یا دریافت مزایا و خدمات از برنامه های دولتی ، به یک شماره بیمه اجتماعی (SIN) از خدمات کانادا نیز احتیاج دارید. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه کار در طول یا بعد از تحصیل در کانادا کسب کنید.
منبع: زانکو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1226

به "شهریه دانشگاه های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه دانشگاه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید