شعار مثلث توسعه مالی فرهنگی هر خانه روستایی یک کارخانه است، مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی خواهد شد

به گزارش صنایع 90، استاندار خراسان رضوی گفت: هر خانه روستایی که پنج عضو دارد و در یک رشته خاص هنر یا مهارت دارند می توانند فراوری کننده باشند.

شعار مثلث توسعه مالی فرهنگی هر خانه روستایی یک کارخانه است، مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی خواهد شد

به گزارش خبرنگار از ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه آنالیز عملکرد مشخص های اقتصاد مقاومتی مشهد که با حضور شهردار، فرماندار مشهد و مشخص های اقتصاد مقاومتی در محل دفتر استاندار برگزار گردید، گفت: همه بخش ها از جمله مشخص های اقتصاد مقاومتی مانند یک زنجیره به هم وصل شده اند تا به سرمنزل مقصود یعنی همان توسعه پایدار همه جانبه برسیم.

او با اشاره به موانع موجود بر سر راه توسعه کشور ادامه داد: هدف این است که مناطق مورد تعهد توسعه همه جانبه پیدا نمایند، حالا اگر بر سر راه مسئله ای وجود دارد باید با جدیت و پیگیری بیشتری پیگیری گردد.

استاندار خراسان رضوی گفت: یک مجموعه مستقل تحت عنوان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است تا به صورت تخصصی پیگیر آخرین وضعیت اجرایی اقدامات مشخص ها گردد.

رزم حسینی اضافه کرد: اگر در مدل توسعه اقتصادی فرهنگی همه پای کار بیایند یقینا پیشرفت حاصل خواهد شد، چون ثروت در کشور وجود دارد و در صورت بهره گیری و استفاده درست از آن ها شرایط بهتری خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه بسیاری از نیازمندی های شهرداری مشهد باید به وسیله روستا ها تامین گردد، توضیح داد: وقتی در روستا اشتغال به وجود آمد کسی که در حاشیه مشهد زندگی می نماید به روستا برخواهد گشت.

استاندار خراسان رضوی مشهد را نگین درخشان کشور برشمرد و گفت: در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به قدری مشهد با اهمیت است که می طلبد جلسات مرتبی ویژه آنالیز عملکرد مشخص های اقتصادی آن و موانع بر سر راه توسعه آن در استانداری برگزار گردد.

رزم حسینی اضافه کرد: هر خانه می تواند در طرح اقتصاد مقاومتی یک کارخانه محسوب گردد یعنی هر خانه روستایی که پنج نفر عضو دارد و در یک رشته خاص هنر یا مهارت دارند می توانند فراوری نماینده باشند.

حل مسئله اشتغال به صورت کوتاه مدت در پروژه های زیرساختی

محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در این جلسه گفت: ما در کار خود سعی کردیم سه رویکرد اصلی از جمله، در نظر دریافت توسعه کسب و کار های بخش خصوص در انجام وظایف مدیریت شهری، حل کردن مسئله اشتغال به صورت کوتاه مدت در پروژه های زیرساختی به وسیله تامین اقتصادی و برقراری پیوند های پیشین و پسین در پروژه ها را مدنظر قرار دهیم.

او ادامه داد: برای این که عملکرد شهرداری مشهد در این طرح ارزیابی گردد، تفاهم نامه ای با مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه به منظور محاسبه اختصاصی رشد اقتصادی مشهد بسته شده است تا بفهمیم در چه بخش هایی دچار مشکل هستیم و درصدد برطرف آن ها برآییم.

/ف. ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 462

به "شعار مثلث توسعه مالی فرهنگی هر خانه روستایی یک کارخانه است، مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار مثلث توسعه مالی فرهنگی هر خانه روستایی یک کارخانه است، مشهد الگوی اقتصاد مقاومتی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید