تور دبی ارزان: شرکت دانا گاز امارات مدعی شد: محکومیت 607 میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت

به گزارش صنایع 90، شرکت دانا گاز امارات مدعی شد شرکت ملی نفت ایران را در رابطه با پرونده کرسنت به پرداخت جریمه به اندازه 607.5 میلیون دلار محکوم نموده است.

تور دبی ارزان: شرکت دانا گاز امارات مدعی شد: محکومیت 607 میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از رویترز، شرکت دانا گاز امارات روز سه شنبه مدعی شد یک دادگاه بین المللی، شرکت ملی نفت ایران را به دلیل اختلاف بر سر تامین گاز با این شرکت به پرداخت جریمه به اندازه 607.5 میلیون دلار محکوم نموده است.

این پرونده مربوط به یک قرارداد 25 ساله خرید و فروش گاز بین شرکت کرسنت پترولیوم که وابسته به شرکت دانا گاز امارات است و شرکت ملی نفت ایران می باشد.

بر اساس این گزارش، جریمه ای که قرار است به شرکت اماراتی پرداخت گردد مربوط به هشت و نیم سال اول این توافقنامه 25 ساله است که قرار بود در سال 2005 شروع گردد. در سال 2014 هم حکم مشابهی به نفع دانا گاز صادر شده بود.

دانا گاز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که آخرین جلسه رسیدگی به طلب بسیار بزرگتر این شرکت، یعنی برای 16 سال و نیم به جای مانده، در اکتبر سال آینده در پاریس مشخص شده است و تصمیم گیری در خصوص این جریمه در سال 2023 انجام می گردد.

پرونده کرسنت مربوط به قراردادی است بین شرکت اماراتی کرسنت پترولیوم با شرکت ملی نفت ایران که در زمان وزارت بیژن زنگنه منعقد شد. مذاکرات اولیه این قرارداد از سال 1997 شروع شد و در نهایت، سال 2001 منجر به تفاهم مشترک شد. بر این اساس مقرر شد از سال 2005 میلادی، با لوله کشی در خلیج فارس، گاز میدان سلمان مخزن مشترک با ابوظبی به امارات صادر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1836

به "تور دبی ارزان: شرکت دانا گاز امارات مدعی شد: محکومیت 607 میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: شرکت دانا گاز امارات مدعی شد: محکومیت 607 میلیون دلاری ایران در پرونده کرسنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید