تور بلغارستان ارزان: سفر به دره گل سرخ ؛ خوش عطرترین جاذبه گردشگری بلغارستان

به گزارش صنایع 90، دره گل سرخ

بلغارستان یکی از مقاصد محبوب برای دنیاگردان است و سالانه هزاران دنیاگرد این کشور را به عنوان مقصد سفر انتخاب می نمایند. بلغارستان یکی از بزرگ ترین تولیدنماینده های روغن گل سرخ در دنیا است و این گل زیبا و معطر نقشی مهم در تاریخ و فرهنگ بلغارستان داشته است. دره گل سرخ همان طور که از نامش هم می توان حدس زد یکی از زیباترین منطقه ها در کشور بلغارستان است. هرساله در ماه ژوئن فستیوال گل سرخ در این دره برگزار می گردد و برترین زمان سفر برای دوستداران طبیعت و گل و گیاه است. با خبرنگاران همراه باشید تا سری به این دره زیبا و خوش عطر بزنیم.

تور بلغارستان ارزان: سفر به دره گل سرخ ؛ خوش عطرترین جاذبه گردشگری بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

اهمیت گل سرخ در فرهنگ بلغاری

دره گل سرخ قرن هاست که محل پرورش گل سرخ بوده است. بلغارستان بزرگ ترین فراوری نماینده روغن گل سرخ در جهان است و از این روغن معطر در تهیه انواع عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد. امروزه گل سرخ به نماد و سمبل کشور بلغارستان تبدیل شده است و به ویژه در ایام فستیوال گل سرخ گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به سمت بلغارستان جذب می نمایند.

دره گل سرخ کجاست؟

دره گل سرخ منطقه ای در جنوب کوه های بالکان کشور بلغارستان است. دره گل سرخ حدود 10-12 کیلومتر عرض و 95 کیلومتر طول دارد و به علت شرایط مساعد آب و هوا از قدیم برای پرورش گل سرخ مورد استفاده قرار می گرفته است. روغن گل سرخ که از گل های این دره تهیه می گردد شهرتی جهانی دارد و حدود نیمی از روغن گل سرخ جهان را تامین می نماید. مرکز فراوری روغن گل سرخ درشهر کازانلاک است، با این حال در شهرهای دیگر نیز این روغن تهیه می گردد. از اواخر ماه می این دره منظرهی بسیار زیبا پیدا می نماید عطر و بوی فوق العاده ای در فضا استشمام می گردد. هر ساله در ماه ژوئن فستیوال گل سرخ در این منطقه برگزار می گردد و شرکت های بزرگ فراوری نماینده عطر و لوازم آرایشی در این فستیوال حضور پیدا می نمایند و محصولاتشان را به بازدیدنمایندگان ارائه می نمایند. ماه ژوئن فصل برداشت گل هاست و این مراسم به شیوه ای کاملا سنتی برگزار می گردد. برداشت گل ها از قدیم وظیفه زنان بلغارستان بوده است و زنان با پوشیدن لباس های سنتی و رنگارنگشان این رسم را همچنان زنده نگه داشته اند. به گردشگر ها هم اجازه داده می گردد در مراسم برداشت گل ها شرکت نمایند و از نزدیک شاهد مراحل تهیه روغن گل سرخ باشند.

برترین زمان برای بازدید از دره گل سرخ

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم هرساله در ماه ژوئن که فصل چیدن گل هاست فستیوال باشکوه و زیبایی در این دره برگزار می گردد و یک ماه ادامه دارد. بنابراین مسلما برترین زمان برای بازدید از این دره در مدت برگزاری جشنواره است. از اواخر ماه می تا اواخر ژوئن اگر به این دره سفر کنید می توانید منظره بی نظیری از مزارع گل سرخ را ببینید که تصاویری دل انگیز به وجود می آورند. فستیوال گل سرخ به مدت چهار هفته در دهکده های مختلف این دره برگزار می گردد و گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان برای حضور در این فستیوال به بلغارستان سفر می نمایند. مراسم چیدن گل ها با آداب و رسوم خاص و لباس های سنتی برگزار می گردد که برای گردشگر ها بسیار مجذوب کننده و سرگرم نماینده است. اگر صبح خیلی زود بیدار شوید حتی می توانید در مراسم چیدن گل ها شرکت کنید و از نزدیک شاهد مراحل تهیه روغن گل سرخ که مشهورترین سوغاتی بلغارستان است باشید.

چطور به دره گل سرخ برویم؟

مسافرانی که به صوفیه سفر می نمایند به راحتی می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خود را به دره گل سرخ برسانند. فستیوال گل سرخ عمدتا در شهرهای اطراف دره گل سرخ مثل کازانلاک و کارلوو برگزار می گردد. با استفاده از قطار به راحتی و با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه می توانید خود را به این منطقه برسانید. سفر از صوفیه تا دره گل سرخ حدود 3 ساعت طول می کشد. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل یک روز کامل برای این فستیوال وقت بگذارید و ترجیحا خود را صبح زود به دره گل سرخ برسانید تا شاهد تمام مراسم روغن گیری باشید. برترین کار این است که شب خود را به کازانلاک یا کارلوو برسانید و در آنجا اقامت کنید تا صبح زود بتوانید شاهد این مراسم زیبا و خوش عطر باشید.

در مدت برگزاری فستیوال گل سرخ، تورهای مختلفی از شهر صوفیه به مقصد این منطقه برگزار می گردد که می توانید در آن ها شرکت کنید. این تورها عمدتا به صورت یک روزه برگزار می شوند و بسیاری از گردشگران که با مسیرهای بلغارستان آشنایی ندارند ترجیح می دهند با استفاده از این تورها به دره گل سرخ بروند. بنابراین شما هم اگر در این مدت به صوفیه سفر کردید می توانید با استفاده از تورهای گردشگری به راحتی خود را به کازانلاک و دره گل سرخ برسانید و در این فستیوال زیبا و معطر شرکت کنید.

روغن گل سرخ، برترین سوغات بلغارستان

فستیوال گل سرخ بلغارستان از بسیاری جهات شبیه به مراسم گلابگیری کاشان است که در بهار برگزار می گردد. با این تفاوت که در بلغارستان روغن گل سرخ اصلی ترین محصول است و گلاب محصول فرعی به شمار می رود. روغن گل سرخ یکی از برترین و خوش عطرترین سوغاتی هایی است که می توانید از بلغارستان به یادگار بیاورید. مخصوصا اگر فرصتش را داشتید و در فستیوال گل سرخ شرکت کردید حتما چند شیشه کوچک روغن گل سرخ برای خود یا عزیزانتان هدیه بیاورید. روغن غلیظ گل سرخ در تهیه انواع عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد و مشهورترین سوغاتی این کشور است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1958

به "تور بلغارستان ارزان: سفر به دره گل سرخ ؛ خوش عطرترین جاذبه گردشگری بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: سفر به دره گل سرخ ؛ خوش عطرترین جاذبه گردشگری بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید