سخنگوی تیم ملی شنا اظهار نظر منتسب به وزیر را رد کرد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم های ملی شنا سال گذشته طرحی را به فدراسیون شنا ارائه کرد که شمای کلی از شنای ایالت متحده آمریکا بود و قرار بود شیراز، اصفهان، خراسان رضوی و تهران چهار شهری باشند که مسابقات تایم تریل در آنها زیر نظر کادرفنی برگزار شود و این فرصتی بود تا شناگران در سراسر کشور زیر نظر مربیان تیم ملی باشند. حال با اتفاقات رخ داده در فدراسیون شنا و دریافت استخر آزادی برنامه های فدراسیون دستخوش تغییرات شده است.

سخنگوی تیم ملی شنا اظهار نظر منتسب به وزیر را رد کرد

محمد بیداریان سخنگوی تیم ملی شنا در گفتگو با خبرنگاران، درباره لغو دو مرحله از مسابقات تایم تریل گفت: محسن سمیع زاده برنامه های تیم ملی در سال 98 را به کمیته فنی ارائه داد. برگزاری 22 مسابقه تایم تریل برنامه ریزی شده بود که تا به امروز دو مسابقه را از دست داده ایم. یک مرحله از مسابقه قبل از اعزام تیم ملی به مالزی بود و یک مرحله پیش از آغاز ماه مبارک رمضان که متأسفانه لغو شد.

بیداریان درباره نحوه برگزاری مسابقات گفت: در طرح ارائه شده ایران به چهار نقطه تقسیم و همزمان در چهار پایگاه مسابقات تایم تریل زیر نظر کادرفنی برگزار شود. در سال جدید دو مرحله را از دست دادیم و ملی پوشان در شرایط بد روحی راهی مالزی (برای کسب سهمیه المپیک و ورودی مسابقات جهانی) شدند.

وی درباره نتایج شناگران تا به امروز در مسابقات مالزی گفت: شناگران با آمادگی عمومی شرکت کرده اند. قبلاً نتایج مسابقات تایم تریل را در رقابت های لیگ شاهد بودیم. روند رو به رشدی در شنا به وجود آمده بود که تا پایان سال 97 رخ داد. طبق پیش بینی سمیع زاده باید ماهی دو مسابقه تایم تریل برگزار شود که حال 2 مسابقه را از دست داده ایم. امیدوارم چراغ استخر آزادی به دست فدراسیون شنا روشن شود چراکه سال مهمی برای شنا در پیش داریم و شناگران باید در مسابقات کسب سهمیه المپیک و ورودی مسابقات جهانی شرکت کنند.

بیداریان در خصوص اینکه بنیامین قره حسنلو تا کسب سهمیه المپیک 25 صدم ثانیه فاصله دارد و اگر این اتفاقات رخ نمی داد احتمال کسب سهمیه وجود داشت؟ گفت: واقعیت این است که شناگران با آمادگی راهی مسابقات شدند اما استرس بر آنها حاکم است و این استرس ناشی از کمبود مسابقات تدارکاتی پیش از مسابقات اصلی است. مشکل بزرگ شناگران ایرانی این است که بعد از تمرین راهی مسابقات می شوند و چون ملی پوشان با کم ترین دیدار تدارکاتی راهی می شوند دچار استرس هستند. تا به امروز بنیامین قره حسنلو و مهدی انصاری نتایج خوبی کسب کرده اند و در چند ماده راهی فینال شده اند. فدراسیون با وجود تمام مسائل همراه تیم روانشناس اعزام کرد تا فشار روحی بازیکنان را کم تر کند.

سخنگوی تیم ملی شنا درباره تکلیف استخر آزادی نیز گفت: تکلیف که تعیین شده است. فقط امیدوارم وزیر ورزش و معاونان زودتر این اتفاق را رقم بزنند چرا که شناگران بسیاری چشم انتظار هستند. مخصوصاً شیرجه روها که استخر آزادی تنها استخر استاندارد است. برای تعیین تکلیف نیازمند دستور وزیر هستیم.

محمد بیداریان در پایان در پاسخ به این سوال که شنیده ها حکایت از این دارد که وزیر ورزش اعلام کرده ورود به این موضوع در شأن او نیست، گفت: بالاخره سلطانی فر در رأس ورزش کشور قرار گرفته است و رأی و فکر او بسیار مهم و تأثیر گذار است. فکر نمی کنم سلطانی فر چنین صحبتی کرده باشد. برخی شیطنت می کنند و چنین نقل قول هایی منتشر می کنند. در این مدت نقل قول های زیادی شنیدیم امیدوارم سلطانی فر که حکم پدر در وزارت ورزش برای ورزشکاران دارد هرچه زودتر تکلیف را تعیین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 225

به "سخنگوی تیم ملی شنا اظهار نظر منتسب به وزیر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی تیم ملی شنا اظهار نظر منتسب به وزیر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید