سازمان ملل خواهان حداکثر خویشتن داری توسط کشاورزان هندی شد

به گزارش صنایع 90، دفتر حقوق بشر سازمان ملل ساعاتی قبل از آنکه کشاورزان هندی خواستار لغو قوانین جدید کشاورزی امروز شنبه راه بندان سراسری ایجاد نمایند، از مقامات هند و کشاورزان معترض خواست حداکثر خویشتن داری را رعایت نمایند.

سازمان ملل خواهان حداکثر خویشتن داری توسط کشاورزان هندی شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به نقل از رویترز، ده ها هزار کشاورز بیش از دو ماه است در حومه دهلی نو کمپ زده و ضمن بستن جاده های کلیدی، علیه قوانینی که به گفته آن ها برای خریداران عمده خصوصی سودرسان است، اعتراض می نمایند.

اعتراضات عمدتاً مسالمت آمیز بوده اما تجمع تراکتورها در 26 ژانویه به خاطر درگیری بعضی کشاورزان با پلیس دهلی نو، به آشوب کشیده شد.

از آن موقع تا به امروز، مقامات، اینترنت موبایل را در بخش هایی از پایتخت هند قطع و جاده های مرزی را به شدت محاصره نموده اند تا مانع ورود مجدد کشاورزان به شهر شوند.

دفتر کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل اواخر روز آدینه در توییتر گفت: حقوق اجتماع مسالمت آمیز چه به صورت آف لاین یا آن لاین، باید رعایت گردد. یافتن راه چاره های منصفانه با احترام به حقوق بشر برای همه، حیاتی است.

کشاورزان هندی قرار است راه بندان سه ساعته ای را حول و حوش ظهر به وقت محلی، در سراسر کشور جز دهلی نو و بعضی ایالت های مجاور آن، اجرا نمایند.

در حالی که اعتراضات با کشاورزان برنج و گندم از شمال هند و به طور خاص از ایالت پنجاب تحت سلطه مخالفان شروع شد، حمایت سراسری از آن در حال افزایش است.

این موضوع همچنین توجه بین المللی را به خود جلب نموده و افراد مشهوری نظیر ریحانا، خواننده پاپ و گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست حمایت خود را از کشاورزان ابراز نموده اند. آمریکا نیز از هند خواسته مذاکرات با کشاورزان را از سر بگیرد.

دولت مودی چندین دور مذاکرات با نمایندگان کشاورزان انجام داده اما نتوانسته اختلافات آن ها را رفع کند.

دولت می گوید اصلاحات سرمایه مورد احتیاج بیشتری را به بخش کشاورزی خواهد آورد؛ بخشی که 15 درصد اقتصاد 2.9 تریلیون دلاری هند و حدود نیمی از نیروی کار آن را شامل می گردد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1476

به "سازمان ملل خواهان حداکثر خویشتن داری توسط کشاورزان هندی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان حداکثر خویشتن داری توسط کشاورزان هندی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید