رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد

به گزارش صنایع 90، سینمای ایتالیا و لهستان دو فیلم تحسین گردیده جشنواره کن را به عنوان نمایندگان رسمی خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی نود و یکمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کردند.

رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، سینمای ایتالیا که رکورددار کسب جایزه بهترین فیلم خارجی است با فیلم داگمن به کارگردانی متئو گارونه در جوایز اسکار پیش رو حضور خواهد یافت.

این فیلم که اولین نمایش جهانی خود را در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن تجربه نموده بود موفق به کسب جایزه بهترین بازیگری مرد (مارسلو فونته) از کن شد و در در جوایز روبان نقره ای ایتالیا نیز بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد.

داگمن در رقابت با 20 فیلم دیگر از سوی کمیته اسکار ایتالیا به عنوان نماینده سینمای این کشور انتخاب گردیده است.

ایتالیا با کسب 14 جایزه در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار رکورددار است و آخرین بار در سال 2014 با فیلم زیبایی بزرگ ساخته پائولو سورنتینو موفق به کسب این جایزه شد و پیش از آن نیز واکسی ساخته ویتوریو دسیکا(1947)؛ سارق دوچرخه از ویتوریو دسیکا (1950)؛ دیوارهای مالاپاگا ساخته رنه کلمنت (1951)؛ استرادا ساخته فدریکو فلینی(1957)؛ شب های کابیریبا ساخته فدریکو فلینی(1958)؛ هشت ونیم به کارگردانی فدریکو فلینی (1964)؛ دیروز، امروز، فردا به کارگردانی ویتوریو دسیکا (1965)؛ بازپرسی درباره یک شهروند دور از سوظن به کارگردانی الیو پتری (1971)؛ باغ خانواده فینتسی کونتینی ساخته ویتوریو دسیکا(1972)؛ آمارکورد از فدریکو فلینی (1975)؛ سینما پارادیزو به کارگردانی جوزپه تورناتوره(1990)؛ مدیترانه از گابریل سالواتوره (1992)؛ زندگی زیباست به کارگردانی روبرتو بنینی (1999) است جایزه را برای ایتالیایی ها به ارمغان آورده بودند.

اما فیلم جنگ سرد ساخته پاول پالیکوفسکی کارگردان برنده اسکار نیز سینمای لهستان را در جوایز اسکار 2019 نمایندگی می نماید. این فیلم که در جشنواره کن با تحسین منتقدین همراه شد و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد، روایتگر داستان عشقی آتشین میان دو نفر با سابقه و خلق و خوی کاملا متفاوت است که در بحبوحه جنگ سرد در لهستان، برلین، یوگسلاوی و پاریس روایت می گردد. این فیلم با بازی یوانا کولیگ و ژان بالیبار دومین ساخته پاول پالیکوفسکی کارگردن مطرح لهستانی است که در سال 2013 نیز با فیلم آیدا موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جوایز سینمایی اسکار گردیده است.

آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم ها از سوی کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار 2019 روز اول اکتبر 2019(9 مهرماه) اعلام گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 93

به "رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورددار اسکار خارجی وارد میدان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید