رویای خیس در حوالی پلک هایت

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران/بوشهر نمایش رویای خیس در حوالی پلک هایت به کارگردانی علیرضا بحرینی زاده به مدت 10 شب در پلاتو استاد عباس زاده برازجان به روی صحنه رفت.

رویای خیس در حوالی پلک هایت

داستان نمایش رویای خیس در حوالی پلک هایت بخشی از تاریخ مشهد و فرهنگ ایرانی اسلامی در سال های 1250 و 1300 را به تصویر می کشد و همچنین اشاره ای به علاقمندی مردم به امام رضا (ع) دارد که برگرفته از قصه های ادبیات فولکولوریک با جغرافیای خراسان است. این نمایش نگاه موشکافانه و به دور از کلیشه های همیشگی به مقوله عشق دارد، و عشقی که در دربار حاکمان وقت خراسان برای قهرمان این قصه رخ می دهد در جایی که همه او را می بینند و این بار او یک بار اتفاقی دیگران را می بیند و همین سرآغازی برای قصه عشقی متفاوت می گردد.

نویسنده این نمایش احسان روحی بوده و ندا حیدری، بهار قائد، پدرام اطمینان، هادی زنگنه برازجانی، ساناز دانشگر، و محب حسنیان در آن نقش آفرینی نموده اند.

به گزارش خبرنگاران، کتاب نمایشنامه رویای خیس در حوالی چشم هایت به تالیف احسان روحی شهریور 94 در تهران و توسط انتشارات آویسا منتشر شد. در بخشی از نمایشنامه رؤیای خیس در حوالی پلک هایت می خوانیم: تمام تاروپود این دو تا یک طرف و درد بی درمان این ساز یک طرف. انگار یک سیم این تار مال خودش است و یک سیمش مال دل من. اما وقتی بچه هایم را ول می کنم و چشم هایم را می بندم هم، دلم آرام نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 791

به "رویای خیس در حوالی پلک هایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای خیس در حوالی پلک هایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید