آیا خوردن سوشی ضرر دارد؟ ، محبوب ترین غذای ژاپنی را باید خورد !

به گزارش صنایع 90، سوشی از جمله غذاهای سنتی ژاپن است که در تهیه آن از ماهی های خام استفاده می گردد و در تمامی رستوران های ژاپن به راحتی یافت می گردد. از آن جایی که موادی مانند گوشت و ماهی با پختن ضد عفونی می شوند، مصرف سوشی با مواد خوراکی خام شاید چندان خوب به نظر نرسد. در ادامه در خصوص یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ژاپن صحبت خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

آیا خوردن سوشی ضرر دارد؟ ، محبوب ترین غذای ژاپنی را باید خورد !

سوشی چیست؟؟

سوشی از معروف ترین غذاهای سنتی ژاپن است که با برنج پخته، سبزیجات، تخم مرغ و خوراک دریایی خام تهیه می شود. در ابتدا از سوشی فقط به عنوان روشی برای نگهداری ماهی استفاده می شد، اما بعد ها این روش به عنوان یک خوراک خوشمزه و پرطرفدار وارد فرهنگ غذایی ژاپن گشت و پس از آن به علت داشتن ارزش غذایی بالا به دیگر کشورها نیز راه پیدا کرد. می توان گفت که امروزه، سوشی یک غذای جهانی محسوب می شود. در ایران نیز مدت هاست که می توانید این غذا را از فروشگاه های بزرگ خریداری نمایید. انوع مختلفی از سوشی وجود دارد، ولی نوعی از آن که بیشتر در بین مردم رواج دارد، سوشی ادو می باشد. این سوشی به صورت یک قطعه برنجی بیضی شکل است که برش نازکی از ماهی در آن گذاشته می شود. ماهی، توفو، خوراک دریایی، تخم مرغ و سبزیجات از جمله مواد دیگری است که برای پر کردن سوشی از آن ها استفاده می شود. این غذا به علت داشتن مواد دریایی، سبزیجات و تخم مرغ سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی می باشد.

آیا سوشی مضر است؟؟

برترین راه برای از ضد عفونی کردن مواد غذایی، پختن آن هاست، اما در این غذا ماهی به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو این سوال برای عموم افراد ایجاد می شود که آیا خوردن این غذا ضرری برای انسان ندارد؟؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در ایران هیچ تحقیق و پژوهشی در این رابطه وجود نداشته، اما در کشور ژاپن با توجه به این که سوشی یکی از غذاهای ملی آن هاست، تحقیقات زیادی در زمینه بیماری های انگلی و ویروسی که به وسیله مصرف ماهی خام ایجاد می شوند، اجرا شده و بعلاوه موارد پیشگیری و مقابله با آن ها نیز مورد آنالیز قرار گرفته است. بر اساس این تحقیقات، گوشت ماهی خام می تواند 2 خطر اساسی برای انسان داشته باشد. خطر انتقال بیماری های انگلی به وسیله ماهی و احتمال انتقال ویروس هایی مانند هپاتیت A که در آب های آلوده زندگی می نمایند.

توصیه هایی برای پیشگیری از مسمومیت با سوشی !!

بعضی از ماهی ها ممکن است دارای انگل هایی باشند، از این رو برای از بین بردن این انگل ها از روش یخ زدگی استفاده می شود. در گذشته و به طور سنتی از واسابی (ترب کوهی ژاپنی) و ترشی گاری (ترشی زنجبیل) برای ضدعفونی کردن این خوراک استفاده می شد. بعلاوه یکی دیگر از راهکار های پیشنهادی، نوشیدن چای سبز می باشد که برای پیشگیری از مسمومیت توصیه می شود. در نهایت باید بگوییم که بهتر است از مصرف گوشت ماهی خام که در سوشی از آن استفاده می شود، پرهیز کنید. با توجه به این که بسیاری از سوشی هایی که در فروشگاه های ایران عرضه می شود، دارای هیچ آرم و نشانی نیستند و به صورت خانگی تهیه می شوند، نمی توان به بهداشتی بودن آنان اطمینان کرد.

درضمن اگر در هر صورت عاشق سوشی و غذاهای محلی ژاپن هستید و در تهران در پی رستوران های ژاپنی خوب و مطمئن می گشت به بخش رستوران های ژاپنی تهران در سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2214

به "آیا خوردن سوشی ضرر دارد؟ ، محبوب ترین غذای ژاپنی را باید خورد !" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا خوردن سوشی ضرر دارد؟ ، محبوب ترین غذای ژاپنی را باید خورد !" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خوردن سوشی ضرر دارد؟ ، محبوب ترین غذای ژاپنی را باید خورد !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید