روسیه در جزایر مورد ادعای ژاپن موشک مستقر کرد

به گزارش صنایع 90، ارتش روسیه اعلام نمود، موشک هایی را در جزایر واقع در اقیانوس آرام مورد ادعای ژاپن مستقر نموده است.

روسیه در جزایر مورد ادعای ژاپن موشک مستقر کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، ارتش منطقه شرقی روسیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد، این موشک های دفاع هوایی S-300V4 در جزایر کوریل مستقر و وارد فاز عملیاتی شده اند. پیشتر ارتش روسیه سامانه های موشکی M2 را در منطقه مستقر نموده بود.

ایستگاه تلویزیونی وزارت دفاع روسیه موسوم به Zvezda گزارش کرد که این سیستم های دفاع موشکی هوایی در ایتوروپ، یکی از چهار جزیره کوریل مستقر شده اند.

این استقرار موشکی جدیدترین اقدام از سری برنامه های دامنه دار ارتش روسیه در جزایر مورد مناقشه است که شامل استقرار جنگنده های پیشرفته و موشک های ضد ناو نیز می گردد.

ژاپن حقوق سرزمینی خود را نسبت به این جزایر که آنها را سرزمین های شمالی می نامد، اعلام نموده است. شوروی در روزهای خاتمهی جنگ دوم جهانی این جزایر را گرفت و مناقشه بر سر این جزایر آنها را از امضای پیمان صلح که به صورت رسمی خصومت را بین دو طرف خاتمه دهد، بازمی دارد.

چندین دهه کوشش های دیپلماتیک برای مذاکرات به منظور سازش هنوز به نتایجی موثر نرسیده است.

شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن سال های زیادی کوشش کرد تا به مذاکره و راه حلی برای این مناقشه دست پیدا کند.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر کنونی ژاپن نیز کمی پس از آنکه در سپتامبر بر مسند قدرت نشست، در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به آنالیز این مناقشه پرداخته است. سوگا گفته که امیدوار است یک سازش برای این مساله بیابد و پیمان صلحی امضا گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1380

به "روسیه در جزایر مورد ادعای ژاپن موشک مستقر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در جزایر مورد ادعای ژاپن موشک مستقر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید