روسیه: به رغم تهدید آمریکا؛ همکاری نظامی با ایران ادامه دارد

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه، همزمان با برطرف اتوماتیک تحریم تسلیحاتی ایران که از بامداد امروز یکشنبه شروع شد؛ تاکید نمود مسکو ترسی از تحریم های آمریکا ندارد چرا که به آنها عادت نموده است.

روسیه: به رغم تهدید آمریکا؛ همکاری نظامی با ایران ادامه دارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این اظهارنظر وی واکنشی است به تهدید واشنگتن که مدعی شده هر کشوری که در خرید و فروش تسلیحات با ایران مشارکت داشته باشد را مشمول تحریم های خود قرار خواهد داد.

به همین دلیل، ریابکوف اضافه کرد: روسیه همکاری چندجانبه ای با ایران دارد و همکاری در عرصه نظامی-فنی هم بسته به نیازهای طرفین و آمادگی متقابل ایشان برای چنین همکاری، به روشی آرام، پیش خواهد رفت.

این در حالی است که با برطرف تحریم تسلیحاتی ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه این کشور در پیامی توئیتری گفت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین المللی است که - در مخالفت با کوشش های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه 2231 شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت نموده است. عادی سازی همکاری دفاعی ایران با دنیا از امروز، پیروزی برای آرمان چندجانبه گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه به شمار می آید.

به گزارش خبرنگاران، تحریم های تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل در حالی به سرانجام رسید که آمریکا کوشش زیادی را برای تمدید آنها انجام داده بود.

آمریکا برای رسیدن به این هدف در مرداد ماه امسال دو پیش نویس به شورای امنیت ارائه کرد که هر دو مورد مغلوب شد. این دو پیش نویس در حالی در شورای امنیت مغلوب شدند که آمریکا تهدید نموده بود در صورت رأی نیاوردن پیش نویس های مورد نظرش به سراغ فعال کردن مکانیسم ماشه می رود.

تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به عبارتی آخرین ستون باقی مانده در برجام را نیز فرو می ریزد از همین رو اروپایی ها که در مقام عمل برای زنده نگه داشتن برجام اقدامی ننموده بودند می بایست سخنان خود را در دفاع از برجام به مقام عمل نزدیک تر می کردند.

چین و روسیه نیز با تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران مخالف بودند و در این زمینه به سازمان ملل نامه نوشتند. این دو کشور عقیده داشتند که آمریکا از برجام خارج شده و نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1282

به "روسیه: به رغم تهدید آمریکا؛ همکاری نظامی با ایران ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: به رغم تهدید آمریکا؛ همکاری نظامی با ایران ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید