تور استانبول ارزان: راهنمای تردد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول

به گزارش صنایع 90، رفت و آمد در استانبول

چه به استانبول رفته باشید و چه در ذهنتان این باشد که سفری به آن داشته باشید، حتما می دانید که این شهر جایی است که قاره اروپا و آسیا را با هم دارد. پس یکی از کارهای جالبی که در شهر استانبول می توانید بکنید، این است که از قسمت اروپایی به بخش آسیایی بروید. در این حالت می توانید به همه بگویید که من با یک سفر هم به اروپا رفتم و هم آسیا را دیدم. اما این کار چه فایده ای دارد و رفت و آمد در استانبول بین این دو بخش چگونه است؟ همراه خبرنگاران باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید.

تور استانبول ارزان: راهنمای تردد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

رفتن به بخش آسیایی

یکی از مزیت هایی که تماشا بخش آسیایی دارد این است که شما کمی از بخش توریستی استانبول خارج شده و با حالت معمولی تر استانبول آشنا می شوید. بعلاوه در آن بخش جاذبه هایی نیز وجود دارند که تماشاشان خالی از لطف نیست. مثلا یکی از بلندترین خیابان های خرید در اروپا به نام خیابان بغداد در بخش آسیایی استانبول وجود دارد.

یکی از چالش برانگیزترین های رفت و آمد در استانبول نیز همین تردد بین بخش آسیا و اروپا است. روش های زیادی برای این وجود دارد که این کار را انجام دهید: کشتی ها، قایق ها و دیگر وسایل نقلیه. شما تنها باید با توجه به زمان تان، هزینه ای که می خواهید بکنید و دیگر عوامل مورد نظر از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

اصلی ترین قسمت های بخش آسیایی استانبول، کادیکوی (Kadıköy) و اسکودار (Üsküdar) هستند که بیشتر جاذبه ها در آن جا قرار دارند و نقطه ورود به آسیا محسوب می شوند. پس برای رفت و آمد در استانبول بیشتر روی این دو منطقه تاکید می کنیم و راه هایی که از دو قسمت معروف آسیایی یعنی تکسیم و سلطان احمد به آن جا می رسند را آنالیز می کنیم.

کشتی (لنج)

اولین چیزی که برای رفت و آمد در استانبول بین دو منطقه آسیایی و اروپایی به فکر می رسد استفاده از لنج یا کشتی هایی است که به این منظور فعالیت می نمایند. اسکله های متفاوتی در قسمت آسیایی هستند که دو موردی که پیش تر ذکر شد، کادیکوی و اسکودار نیز در بین آن ها هستند.

لنج هایی از بشیکتاش، کاباتاش و امینونیو به کادیکوی می فرایند.

از سلطان احمد: راحت ترین راه برای رسیدن به خطر کشتی کادیکوی این است که به وسیله تراموای T1 Bağcılar-Kabataş به آن جا دسترسی پیدا کنید.

از تکسیم: یکی از راه های رفت و آمد در استانبول بین دو بخش آسیایی و اروپایی از تکسیم، استفاده از کشتی های کادیکوی-بشیکتاش است. شما اول باید سوال مینی بوس های زرد رنگ دولموس (dolmuş) بشوید که به بشیکتاش می فرایند. هزینه این قایق ها حدود 3 لیره ترکیه است.

البته اگر اول سوار قطارهای کابلی بین تکسیم و کاباتاش بشوید و سپس کشتی های کادیکوی-کاباتاش را سوار شوید، احتملا برایتان مقرون به صرفه تر خواهد شد.

بعلاوه کشتی هایی هستند که از مبدا امینونیو (Eminönü) و بشیکتاش به اسکودار می فرایند.

از سلطان احمد: می توانید تراموای T1 خط باغچیلار-کاباتاش را به امینونیو سوار شوید و در آن جا به وسیله کشتی های اسکودار-امینونیو به بخش آسیایی بروید.

از تکسیم: می توانید به وسیله مینی بوس های dolmuş به بشیکتاش برویمد و از آن جا سوار کشتی های اسکودار-بشیکتاش شوید.

کشتی های کوچک یا موتورها (MOTOR)

سریع ترین راه تردد در بسفر به وسیله این موتور هاست.

از مبدا امینونیو و کاراکوی برای کادیکوی این موتورها وجود دارند که قیمت آن ها حدود 4 لیره به وسیله Istanbulkart می باشد.

از سلطان احمد: خط تراموای T1 باغچیلار-کاباتاش را به امینونیو سوار شوید و در آن جا به وسیله موتورهای کادیکوی-امینونیو به بخش آسیایی بروید.

از تکسیم: می توانید به وسیله تونل تکسیم-کاراکوی به کاراکوی برویم و از آن جا موتورهای کادیکوی-کاراکوی را سوال شوید.

موتورهایی از امینونیو، کاراکوی، بشیکتاش و کاباتاش نیز به اسکودار می فرایند.

از سلطان احمد: خط تراموای T1 باغچیلار-کاباتاش را به امینونیو سوار شوید و در آن جا به وسیله موتورهای اسکودار-امینونیو در توریول این رفت و آمد در استانبول را انجام دهید.

از تکسیم دو راه وجود دارد: یکی اینکه اول سوار مینی بوس های زرد dolmuş به مقصد بشیکتاش شوید و یا به وسیله قطارهای کابلی بین تکسیم و کاباتاش خط F1 به موتورهای اسکودار-کاباتاش دست پیدا کنید.

موتورهای اسکودار-بشیکتاش از 6:20 صبح تا 1 نیمه شب کار می نمایند.

موتورهای اسکودار-کاباتاش بین 7 صبح تا 9 شب فعالیت دارند. آخر هفته ها آغاز کاری آن ها 7:15 صبح خواهد بود.

متروباس استانبول (Metrobüs)

از سال 2007 که این نوع وسایل حمل و نقل برای رفت و آمد در استانبول به کار گرفته شد، در بین مردم و گردشگران به محبوبیت خوبی رسید. به وسیله خط متروباس که به 34Z نیز شناخته می گردد، رفتن به بخش آسیایی بسیار راحت خواهد بود. این متروباس ها بین زینسیرلیکویو (Zincirlikuyu) و کادیکوی (نام اصلی ایستگاه کادیکوی Söğütlüçeşme است) حرکت می نمایند و برای 4 تا 9 ایستگاه قیمتی حدود 2.65 لیره دارند.

برترین مزیت متروباس های این است که 24 ساعته کار می نمایند.

از تکسیم: متروی M2 تکسیم-ینیکاپی (Taksim-Yenikapı) را سوار می شوید و در ایستگاه Gayrettepe پیاده می شوید. از آن جا تقریبا باید 300 متر پیاده روی کنید تا به ایستگاه متروباس Zincirlikuyu برسید.

از سلطان احمد: از این منطقه کمی رفتن به بخش آسیایی سخت است. اما اگر اواخر شهر باشد، شاید بتوانید تاکسی هایی به Zincirlikuyu سوار شوید و از آنجا همان متروباس ها را که هر ساعتی کار می نمایند، بهره ببرید.

نکته آخر: متروباس های بین ساعات 5 تا 8 عصر بسیار شلوغ هستند و ازدحام جمعیت زیاد است.

یادآوری: اگر در Mecidiyeköy هستید، می توانید به وسیله متروباس شماره 34 را به مقصد Zincirlikuyu بروید و سپس سوار خط 34Z شوید.

منبع: atdaa.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور استانبول ارزان: راهنمای تردد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: راهنمای تردد بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید