راز حل کردن مکعب روبیک

به گزارش صنایع 90، مکانیزم محوری این پازل به شما این امکان را می دهد که در هر وجه به طور جداگانه رنگ های دیگر را به هم ریخت، و هدف از بازی این است که تمام رنگ های آن در وجه خود و به صورت درست در کنار هم قرار گیرند.

راز حل کردن مکعب روبیک

مکعب روبیک یک جورچین (پازل) مکانیکی است که در سال 1974 به وسیله یک مجسمه ساز و پروفسور معمار مجارستانی به نام ارنو روبیک ابداع شد. نام اصلی آن مکعب جادویی است که به وسیله مخترع آن نام گذاری شده است.

این اسباب بازی در سال 1980 به افتخار سازنده آن به مکعب روبیک تغییر نام یافت و برنده جایزه ویژه برترین پازل دنیا در آلمان شد و گفته شده پرفروش ترین اسباب بازی دنیا با 350.000.000 عدد است.

در هر مکعب روبیک کلاسیک 6 وجه و در هر وجه 9 تکه و هر وجه دارای یک رنگ است، در نتیجه کلاً دارای 6 رنگ (رنگ بندی استاندارد: سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی، و سبز) است. گفته می گردد این مکعب دارای 43 تریلیون جایگشت (تعداد ترکیب های ممکن برای موقعیت رنگ ها) است؛ و معمولاً افراد به دو روش مبتدی و حرفه ای آن را حل می نمایند که روش مبتدی دارای 7 مرحله است و این روش تقریباً دارای 7 فرمول است، اما روش حرفه ای دارای 4 مرحله و بیش از 120 فرمول است.

مکانیزم محوری این پازل به شما این امکان را می دهد که در هر وجه به طور جداگانه رنگ های دیگر را به هم ریخت، و هدف از بازی این است که تمام رنگ های آن در وجه خود و به صورت درست در کنار هم قرار گیرند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

منبع: خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2179

به "راز حل کردن مکعب روبیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز حل کردن مکعب روبیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید