در مصرف شیر افراط نکنید&hellip

به گزارش صنایع 90، یک متخصص اطفال از نقش موثر آهن در بچه ها برای زندگی سالم اطلاع داد.

در مصرف شیر افراط نکنید&hellip

دکتر فاطمه شیرنژاد گفت: مهمترین دلیل کم خونی ناشی از کمبود آهن در بچه ها، عدم مصرف­ کافی مواد غذایی حاوی آهن است.

شیرنژاد با اشاره به اینکه علت دیگر کمبود آهن در بچه ها مصرف شیر در سطح زیاد است، اضافه نمود: شیرگاو حاوی مقدار بسیار­ کمی آهن بوده و ­مصرف زیاد آن ­ممکن ­است ­به­ کمبود آهن­ منجر ­گردد.

وی در خصوص بهبود­ رژیم غذایی کودک مهمترین راه پیشگیری و درمان را کمبود آهن دانست و اظهار کرد: شیرمادر، حبوبات، جگر و آب آلو، تخم مرغ، گوشت، ماهی، کشمش و اسفناج از جمله مواد غذایی هستند که از کمبود آهن جلوگیری می نمایند.

این متخصص اطفال ادامه داد: خستگی­ و­ ضعف، رنگ پریدگی چهره، بی اشتهایی، تحریک پذیری، افزایش احتمال عفونت، ضربان قلب نامنظم، مسائل رفتاری و اشتیاق به خوردن مواد غیرخوراکی مانند یخ یا خاک از جمله علائم کم خونی فقر آهن هستند.

شیرنژاد توضیح داد: در شیرخواران در صورت سلامت مادر، میزان ذخایر آهن و آهن موجود در شیر مادر تا 6 ماه اول زندگی کافی است ولی در خصوص نوزادانی که با وزن کم متولد می شوند ذخایر آهن کم بوده و باید از زمان 2 برابر شدن وزنشان آهن به صورت قطره خوراکی خورانده گردد.

وی گفت: میزان آهن مصرفی، روزانه 50 تا 200 میلی گرم برای بالغین و 6 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای بچه ها زیر6 سال و 1 تا 2 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن برای بچه ها زیر 2 سال است.

منبع: ایسنا

منبع: هفت گنج
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 969

به "در مصرف شیر افراط نکنید&hellip" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصرف شیر افراط نکنید&hellip"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید