خبرنگاران منابع درآمدی دولت در بودجه به 418 هزار میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش صنایع 90، تهران - خبرنگاران - عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال 1400 منابع درآمدی دولت 317 هزار مشخص شده بود که ما در مجلس آن را به 418 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

خبرنگاران منابع درآمدی دولت در بودجه به 418 هزار میلیارد تومان افزایش یافت

مصطفی طاهری یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه خبر اضافه کرد: با افزایش حدود 100 هزار میلیارد تومانی درآمد دولت در بودجه سال آینده کسری کمتری خواهد داشت تا تراز عملیاتی دولت در این زمینه بیشتر گردد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به برقراری عوارض گمرکی واردات تلفن همراه در سال آینده اشاره نمود و شرح داد: در بودجه سال آینده مقرر شده است که واردات گوشی هایی که بیش از 300 دلار قیمت دارند عوارض گمرکی دریافت گردد و از این محل 2 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد دولت در سال 1400 افزایش می یابد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 ادامه داد: سال جاری و سال قبل 96 درصد گوشی های وارداتی به کشور زیر 300 دلار قیمت داشت و تنها 4 درصد گوشی هایوارداتی به کشور بیش از 300 دلار ارزش داشت.

به گفته نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ارزش گوشی های وارداتی که بیش از 300 دلار قیمت داشتند و در مجموع این گوشی ها 26 درصد ارزش گوشی های وارداتی را به خود اختصاص دادند که این رقم بزرگی است و مجلس مصوب کرد که سال آینده از این گوشی ها عوارض گمرکی دریافت گردد.

طاهری درباره بخگرددگی جرایم تسهیلات کشاورزی نیز گفت: از بخگرددگی جرایم دیرکرد کشاورزان در مرحله نخست باید منابع مورد احتیاج تامین گردد لذا مجلس مقرر کرد که برای این اقدام از محل حمایت از فراوری که 330 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده 18 و 32 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه ها این بخگرددگی و استمهال تسهیلات بخش کشاورزی عملیاتی گردد.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز گفت: در بودجه 1400 مجلس مقرر کرد از شرکت هایی که بیش از 500 هزار مشترک دارند از محل درآمد تبلیغاتی آنها مالیات دریافت گردد و شناسایی این شرکت ها در فضای مجازی به سهولت امکانپذیر است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه تاکید نمود: اگر در این خصوص سازمان امور مالیاتی عزم دریافت مالیات از شرکت های فعال در فضای مجازی را داشته باشد زیر ساخت های آن فراهم شده و در لایحه بودجه 1400 دولت مکلف شده ظرف 3 ماه دریافت این مالیات را از شرکت های فعال ذدر فضای مجازی عملی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآورشد: در بودجه سال آینده دولت 99 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت درآمد خواهد داشت و مجلس مقرر کرد برای توسعه مناطق محروم کشور مازاد این مبلغ برای توسعه این مناطق هزینه گردد.

زنگنه تاکید نمود: خوشبختانه بسیاری از درآمدهای پنهان در بودجه 1400 آشکارسازی شده تا برای حمایت از مناطق محروم و خانوادهای کم برخوردار هزینه گردد و حتی در مناطق محروم تعرفه مصرف آب، برق و گاز که الگوی مصرف را رعایت نمایند معادل صفر درصد خواهد بود.

وی شرح داد: علاوه بر این برای فرزند آوری نیز در سال 99 و 1400 مجلس مقرر کرد که 70 میلیون تومان وام مسکن به خانواده های فاقد مسکن پرداخت گردد و از محل 4200 میلیارد تومان از محل یک درصد شرکت های دولتی به ازای هر فرزند تازه متولد شده مبلغی در اختیار ولی آن قرار گیرد تا از بازار سرمایه برای فرزند خود سهام خریداری کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1533

به "خبرنگاران منابع درآمدی دولت در بودجه به 418 هزار میلیارد تومان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منابع درآمدی دولت در بودجه به 418 هزار میلیارد تومان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید