حمایت از شتابدهنده ها با 2 ابزار هم سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق نوآوری

به گزارش صنایع 90، تهران (پانا) - معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت 109 شتابدهنده دانش بنیان در کشور گفت صندوق نوآوری با استفاده از دو ابزار هم سرمایه گذاری و تسهیلات از شتابدهنده ها حمایت می کند.

حمایت از شتابدهنده ها با 2 ابزار هم سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق نوآوری

به گزارش ایرنا، سیاوش ملکی فر روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سلسله رویدادهای پیوند؛ معرفی استارتاپ های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: این 109 شتابدهنده ها در حوزه های مختلف و استان های کشور راه اندازی شده اند و وظیفه آنها عبور دادن شرکت های دانش بنیان از دره مرگ است.

وی گفت: بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی های متنوعی را برای شتابدهنده ها در نظر گرفته، ما در این حمایت ها سعی داریم بدون مداخله بخش دولتی آنها را تقویت کنیم.

ملکی فر ادامه داد: شتابدهنده ها زمینه را برای جذب تیم های فناوری که دارای ایده های نوآوری دارند، فراهم می کنند و تیم های فناور در این مراکز پس از طی کردن مراحل مختلف به سرمایه گذاران معرفی می شوند.

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی با اشاره به برگزاری رویداد پیوند افزود: در این رویداد تلاش شده که بخش خصوصی ارتباط خوبی با بخش های فناوری داشته باشند، یعنی به واسطه این رویداد هسته های فناور حضور می یابند و با معرفی خود به شتابدهنده ها، مورد حمایت قرار می گیرند، از این رو سلسله رویدادهای پیوند به صورت مرتب در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از 109 شتابدهنده با دو ابزار مالی اعطای تسهیلات و طرح هم سرمایه گذاری حمایت می شود، گفت: تامین تا سقف 4 میلیارد تومان به صورت هم سرمایه گذاری نیز دریافت تا سقف 500 میلیون تومان در قالب تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

ملکی فر گفت: در این رویداد هسته های فناور در دانشگاه به دانشگاه و استان به استان شناسایی می شوند و باید مدل اولیه کسب و کار آنها شکل بگیرد و بعد به شتابدهنده ها معرفی می کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1679

به "حمایت از شتابدهنده ها با 2 ابزار هم سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شتابدهنده ها با 2 ابزار هم سرمایه گذاری و تسهیلات صندوق نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید