حق شهروندی کانادا به وسیله تولد

به گزارش صنایع 90، تولد در کدام کشورها منجر به دریافت حق شهروندی می گردد؟

معمولاً دریافت حق شهروندی از اغلب کشورهای جهان فرایندی طولانی و پرهزینه است. با این وجود کشورهایی هستند که تولد در آن ها بدون در نظر دریافت شرایط اقامتی والدین، منجر به دریافت حق شهروندی می گردد.

حق شهروندی کانادا به وسیله تولد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

معمولاً بیشتر کشورها برای اعطای حق شهروندی، شرایط والدین را به لحاظ شهروندی در هنگام تولد در نظر می گیرند. تعداد محدودی از کشورها هستند که تنها به محل تولد برای دریافت حق شهروندی توجه می نمایند.

در حال حاضر سی کشور هستند که تولد در آن ها منجر به دریافت حق شهروندی می گردد. مهم ترین این کشورها کانادا و آمریکا هستند. به طور کلی کشورهایی که حق خاک نوزاد برای دریافت شهروندی در آن ها کفایت می نماید عبارتند از: آمریکا، کانادا، آرژانتین، برزیل، کاستاریکا، اروگوئه، ونزوئلا، سنت لوسیا، پرو، پاناما، مکزیک، پاراگوئه، کوبا، دومینیکا، اکوادور، فیجی، السالوادور، گرانادا، گواتمالا، گویان، جامائیکا، هندوراس، لسوتو، نیکاراگوئه، پاکستان، پاناما، سنت کیتس و نویس، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، توالو و آنتیگوا و باربودا.

اعطای حق شهروندی به وسیله تولد در کانادا

تولد در کانادا، حتی اگر والدین نوزاد اقامت این کشور را نداشته باشند، منجر به دریافت حق شهروندی می گردد. چنین قانونی از سال 1947 تصویب شد و به اجرا درآمد. این قانون باعث شده عده ای از این نوع شهروندی با عنوان توریسم تولد یاد نمایند. این اصطلاح به زنانی اشاره دارد که در دوران بارداری به کانادا سفر می نمایند تا فرزند خود در را در آنجا به جهان آورند.

البته قابل ذکر است فرزندان دیپلمات های خارجی که در کانادا شاغل هستند از این قانون مستثنی می باشند. حزب محافظه کار کانادا همیشه با این قانون مخالف بوده و در پی لغو این قانون است.

در میان سی کشوری که تولد در آنها منجر به دریافت حق شهروندی می گردد، بعضی از کشورها مانند کانادا هستند که افراد با دریافت حق شهروندی از حق سفر آزادانه و بدون ویزا در حوزه شنگن بهره مند می شوند.

معمولاً چنین شهروندانی تا 90 روز می توانند در حوزه شنگن بدون ویزا اقامت داشته باشند. البته طول مدت اقامت آن ها با توجه به کشور مورد نظر متغیر است.

نگاهی به اعطای حق شهروندی با تولد در بعضی از کشورهای اروپایی

معمولاً تولد در کشورهای اروپایی منجر به دریافت حق شهروندی نمی گردد. معمولاً این کشورها در هنگام تولد شرایط اقامتی والدین و یا حداقل یکی از آن ها را در نظر می گیرند.

مثلاً افرادی که در لوکزامبورگ به جهان می آیند و هیچ کدام از والدینشان اقامت این کشور را ندارند، از سن 12 سالگی می توانند برای دریافت حق شهروندی خود اقدام نمایند. البته در صورتی که فرد 5 سال و حداقل یکی از والدین او 1 سال قبل از تولد را در این کشور زندگی نموده باشد.

در آلمان هم تنها تولد افرادی که والدین آنها حداقل 8 سال را در آلمان زندگی نموده باشند و اقامت دائم این کشور را داشته باشند، منجر به دریافت شهروندی می گردد.

افرادی که در ایتالیا و از والدین غیر ایتالیایی به جهان می آیند، در صورتی که از زمان تولد در این کشور زندگی نموده باشند، می توانند از سن 18 سالگی برای دریافت شهروندی درخواست دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط اقامت کانادا به قسمت اقامت دائم کانادا مراجعه کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 884

به "حق شهروندی کانادا به وسیله تولد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق شهروندی کانادا به وسیله تولد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید