حذف تانک ها از ادوات ارتش انگلیس

به گزارش صنایع 90، فرماندهان ارشد ارتش انگلیس در اقدامی برای مدرن سازی نیروهای مسلح در حال بررسی ایده حذف کردن تمامی تانک های کشورشان هستند.

حذف تانک ها از ادوات ارتش انگلیس

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع ناشناس دولتی به روزنامه تایمز گفتند که وزرای انگلیس نسبت به کارایی و مفید بودن یگان تانک های این کشور شک دارند؛ یگانی که در حال حاضر شامل 227 تانک چلنجر 2 و 388 خودروی زرهی ووریر است.

این برنامه های ادعاشده در حالی مطرح می شوند که لندن به خاطر تمایلش به جنگ سایبری و هوایی، خودروهای زرهی سنگین را کنار می گذارد چرا که انتظار می رود جنگ های قرن بیست و یکم جنگ هایی در بخش های شهری با نقش آفرینی پررنگ تر فن آوری های سایبری در کنار عملیات فضایی و اطلاعاتی باشند.

گزارشات درباره مذاکرات حول محور برنامه ها برای حذف یگان تانک های انگلیس بخشی از سیاست خارجی و بررسی دفاعی این دولت هستند، گرچه به خاطر مسائل مالی به وجود آمده در پی پاندمی کرونا به حالت تعلیق درآمده اند.

یک منبع دولتی ناشناس به روزنامه تایمز گفت: ما می دانیم که تعدادی تصمیمات مهم باید به منظور حفاظت از امنیت بریتانیا و توازن مجدد منافع دفاعی برای مقابله با تهدیدات جدیدی که با آنها رو به رو هستیم، اتخاذ شوند.

سال گذشته نگرانی هایی از سوی پنی موردانت، وزیر دفاع وقت درباره اینکه این تانک ها قدیمی و از کار افتاده هستند، مطرح شده بود.

در حال حاضر یگان تانک های بریتانیا پایین تر از یگان تانک های آرژانتین با 231 تانک، آلمان با 236 تانک و اوگاندا با 239 تانک قرار گرفته است و یگان تانک های روسیه، آمریکا و چین به ترتیب با 12 هزار و 950 ، 6333 و 5800 تانک در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

برنامه انگلیس تحت عنوان بررسی یکپارچه با هدف تعریف جاه طلبی دولت برای نقش انگلیس در جهان و اهداف استراتژیک بلندمدتش برای سیاست خارجی و امنیت ملی این کشور اعلام شده است. این برنامه دولت انگلیس به عنوان بزرگ ترین بررسی سیاست خارجه، دفاعی، امنیتی و توسعه از زمان پایان جنگ سرد توصیف شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1203

به "حذف تانک ها از ادوات ارتش انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف تانک ها از ادوات ارتش انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید