جزئیات محاسبه هزینه سرویس مدرسه در امسال

به گزارش صنایع 90، رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل شهر تهران به تشریح جزئیات محاسبه هزینه سرویس مدارس در امسال پرداخت و گفت: مقرر شد که اتمام قرارداد سرویس حمل و نقل دانش آموزی سرانجام اسفند باشد.

جزئیات محاسبه هزینه سرویس مدرسه در امسال

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از فارس، در سال تحصیلی جاری ماجرای سرویس مدارس برای آموزش و پرورش مثنوی هفتاد من بود که اتفاق هایش تمامی نداشت؛ اولین اتفاق خوب برای سرویس مدارس، اجبار برای دریافت برچسب سرویس مدارس از سوی رانندگان بود.

در نهایت آموزش و پرورش عزمش را جزم کرد تا برای ساماندهی سرویس مدارس و نظارت دقیق بر عملکرد رانندگان سرویس، اقدام اساسی داشته باشد و آن شرط داشتن گواهی صلاحیت برای رانندگان بود که در آن گواهی حتی تأییدیه سلامت روحی و جسمی رانندگان نیز لحاظ می شد و در نهایت تنها خودروهایی که دارای برچسب سرویس مدارس بودند، صلاحیت جابجایی دانش آموزان را پیدا کردند اما در همین حین هنوز دوماه از قرارداد سرویس مدارس آموزش و پرورش با پیمانکاران نگذشته بود که ناگهان قیمت بنزین سه برابر شد و مدتی سرویس مدارس را تحت الشعاع قرار داد.

کمی بعدتر شیوع ویروس کووید 19 و تعطیلی مدارس رخ داد و مطالبات خانواده ها جهت دریافت هزینه پرداختی برای سرویس مدرسه دانش آموزشان که به دلیل تعطیلی مدارس استفاده ننموده اند، مطرح شد.

سید صدرا خوش قدم رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل شهر تهران در مصاحبه با فارس از فراز و نشیب های برگرداندن هزینه سرویس مدارس به اولیای دانش آموزان سخن گفت.

پیمانکار و راننده را تا آخر اسفند به صورت آماده باش نگه داشتیم

خوش قدم گفت: با توجه به شرایطی که بیماری کرونا برای همه سطوح جامعه و مخصوصا آموزش و پرورش ایجاد کرد، در موضوع سرویس ما با مسائل زیادی روبرو شدیم. در اسفند تعطیلی مدارس از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین نبود که تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد نمود. اگر از روز اول اسفند تعیین بود که قطعا مدارس تعطیل است همان زمان ما هم در مورد قرارداد سرویس مدارس و اتمام آن تصمیم دیگری می گرفتیم ولی به خاطر اعلام تدریجی تعطیلی مدارس از طرف ستاد فوق الذکر موظف بودیم پیمانکار و راننده را تا آخر اسفند به صورت آماده باش نگه داریم.

وی شرح داد: در واقع پیمانکار و راننده پای کار و آماده به خدمت بودند اما ما چون زمان قطعی تعطیلی مدارس را نمی دانستیم و مرجع تصمیم گیری در این خصوص هم نبودیم، ناچار شدیم ناوگان سرویس را در حالت آماده باش نگه داریم زیرا هر لحظه ممکن بود مدارس باز شوند و باید سرویس مدارس برای خدمت رسانی به اولیا آماده می بود؛ همین مسأله و حمایت از قشر زحمتکش راننده باعث شد در رابطه با قرارداد سرویس و اتمام آن و پرداخت اسفند به رانندگان، تصمیم ویژه ای در کارگروه ماده 18 که صلاحیت تصمیم گیری در این خصوص را دارد، گرفته گردد.

تصمیم نهایی توسط کارگروه ماده 18

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با اشاره به اینکه کارگروه ماده 18 درباره نحوه خاتمه قرارداد تصمیم نهایی را گرفته است، اضافه نمود: در بحث دستورالعمل سرویس مدارس، کارگروه ماده 18 را داریم؛ در چنین شرایطی این کارگروه موظف به تشکیل جلسه و ارائه طریق است.

وی ادامه داد: با توجه به اختیارات خاص کارگروه و استعلام اداره کل شهر تهران از دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در مورد سرویس مدارس و همچنین با توجه به شرایط خاص کشور، این اختیار به کارگروه ماده 18 شهر تهران داده شد تا با توجه به شرحات فوق، تصمیم گرفته گردد.

خوش قدم افزود: کارگروه ماده 18 که متشکل از نماینده آموزش و پرورش شهر تهران، نماینده اولیای شهر تهران که از اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا هست و سازمان تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری تهران تشکیل جلسه داد و در این خصوص تصمیماتی گرفت که بیشتر سعی کردیم کمترین میزان آسیب و زیان به سمت خانواده ها باشد و از طرف دیگر هم شب عید به قشر زحمتکش راننده و خانواده آنها فشار مضاعفی وارد نگردد.

وی اضافه نمود: مقرر شد که اتمام قرارداد سرویس حمل و نقل دانش آموزی خاتمه اسفند باشد و در صورتی که خانواده ها از مهر تا خاتمه اسفند، هزینه خود را به مدرسه پرداخت نموده باشند و همچنین برای ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد پول واریز نموده اند باید با تفاهم بین خانواده ها و مدیر، واریزی از اول فروردین به بعد را مدارس به اولیا عودت دهند.

پرداخت ها در حوزه سرویس مدارس باید 6 ماه باشد

خوش قدم گفت: پرداخت ها در حوزه سرویس مدارس باید 6 ماه باشد.تسویه با پیمانکاران توسط مدیران مدارس و تسویه پیمانکاران با رانندگان هم باید تا خاتمه اسفند باشد و هیچکدام از عوامل دخیل در سرویس مدرسه نباید نگران باشند که مطالبات شان پرداخت نمی گردد.

وی با اشاره به اینکه نماینده اولیا در تصمیم نهایی کارگروه ماده18 حضور داشته است، اضافه نمود: یکی از اعضای فعال کارگروه ماده 18، نماینده اولیاست که در زمان این تصمیم گیری حضور داشت و اگر نماینده اولیا نباشد، این جلسات رسمیت پیدا نمی کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران ادامه داد: مطالبه امر سرویس حمل و نقل دانش آموزی از سوی اولیا مطرح می گردد و مدرسه به خاطر این مطالبه و درخواست اولیا وارد قرارداد با بخش خصوصی می گردد؛ این قرارداد در ذات خود قوانین و مقرراتی دارد و بدهی های دولتی مانند پرداخت اقتصادیات و بیمه را به همراه دارد که این بدهی های دولتی توسط پیمانکار باید پرداخت گردد تا مسائلی بعدی برای آموزش و پرورش پیش نیاید.

خوش قدم درباره نحوه پیگیری خانواده ها جهت دریافت مطالبات خود از مدرسه گفت: اگر خانواده ای حق و حقوقش در حوزه سرویس را از فرودین تا خرداد 99 از مدرسه فرزندش دریافت ننموده است می تواند به سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مراجعه کند؛ البته این تسویه حساب زمان دارد یعنی مدیر مدرسه تا زمان ثبت نام دانش آموز برای سال تحصیلی آینده این فرصت را جهت تسویه دارد.

وی اضافه نمود: ممکن است مدیر مدرسه به دلیل مشغله کاری و اینکه فصل برگزاری امتحانات است نتواند کار تسویه اقتصادی سرویس را انجام دهد؛ بنابراین بهتر است خانواده ها در زمان مناسب تری مراجعه نمایند؛ ما در بخشنامه ای که به مدیران مدارس اعلام نموده ایم صراحتا زمان تسویه با اولیا را تا زمان ثبت نام دانش آموزان برای سال آینده اعلام نموده ایم.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران توضیح داد: بخشنامه سرویس مدارس و تسویه اقتصادی که نتایج جلسه کارگروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزی شهر تهران هست به تمام مدارس ابلاغ شد؛ با این شرایط اگر اولیا در مورد تسویه با مسئله ای روبرو شدند می توانند به اداره ارزیابی عملکرد اداره منطقه خود مراجعه نمایند.

خوش قدم در مورد ثبت نام سرویس مدارس برای سال آینده گفت: با توجه به شرایط خاصی که در کشور و در آموزش و پرورش بخاطر بیماری کرونا داریم هنوز کم وکیف سرویس مدارس در سال آینده اعلام نشده است اما سرویس و نرخ ها بستگی به شرایط سال تحصیلی آینده دارد و در آن موقع می توانیم تصمیم قاطع تری داشته باشیم؛ تمام هدف آموزش و پرورش در این خصوص اینست که خانواده با خیال آسوده تر و دغدغه کمتر و با شرایط بهتری بتواند خدمات بگیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1124

به "جزئیات محاسبه هزینه سرویس مدرسه در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات محاسبه هزینه سرویس مدرسه در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید