توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)

به گزارش صنایع 90، جکی یینگ، برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015، تست های قابل دسترس و با کیفیتی را توسعه داده است که امکان سنجش ویروس کرونا را برای افراد بدون مراجعه به بیمارستان فراهم می نماید.

توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص) جکی یینگ برگزیده جایزه مصطفی(ص) 2015 در دومین روز از هفتمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) که به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: می دانیم ویروس کووید 19 مانند دیگر انواع ویروس های کووید و سارس آسیب های جدی ریوی ایجاد می نماید، این ویروس با ویژگی های منحصر به فرد و ساختارهای پروتئینی برای ورود به سلول موجب آسیب هایی می گردد.

وی اضافه نمود: تست های آنتی ژن و آنتی بادی، رایج ترین کیت های تشخیصی استفاده شده هستند، ولی میزان دقت آنها زیاد نیست و بسیار به این امر بستگی دارد که بیمار چطور به بیماری مبتلا شده باشد.

یینگ ادامه داد: اما تست های تکثیر مولکولی، تست دقیق تری است که پروتئین های مختلف را در نظر می گیرد و با استفاده از بزاق دهان انجام می شوند.

رئیس آزمایشگاه نانوزیستی سنگاپور با اشاره به اقدامات این موسسه برای فراوری کیت های تشخیصی کرونا اضافه نمود: کیت های تکثیر مولکولی که ما جدیدا توسعه داده ایم، دقیق تر از تست های آنتی ژن و آنتی بادی هستند و سریع تر و در مدت زمان 10 دقیقه بیماری را تشخیص می دهند ولی هنوز تجاری سازی نشده اند و احتیاج به طی مراحل تایید فنی مقامات بهداشتی برای این امر هست.

وی با اشاره به راه های دیگر تشخیصی ادامه داد: تست های سرولوژیک با استفاده از نمونه خون انجام می شوند، اما مهم است که در این نوع تست ها هم ویژگی های ویروس را باید در نظر بگیریم تا از جواب های نادرست جلوگیری گردد.

یینگ تاکید نمود: ما در آزمایشگاه نانو زیستی سنگاپور همچنین روش ایزوترمال امپلیفیکیشن نوع دیگری از تست های پی .سی.آر توسعه داده ایم که از لحاظ دقت و سرعت بالاتر است.

وی اضافه نمود: تشخیص بیماری کرونا موضوع مهمی است و هر کشوری باید بتواند راه های تشخیصی را توسعه دهد.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) تاکید نمود: همچنین برای ما مهم است که مردم خود بتوانند با روش پی .سی.آر با قیمت مناسب و کیفیت خوب تست های کرونا را تشخیص دهند.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور دنیا با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می گردد.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

تا به امروز مراکز مختلفی در دنیا اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست های استپ بوده اند.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1035

به "توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تست های دقیق و قابل دسترس تشخیص کرونا توسط برگزیده جایزه مصطفی(ص)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید