تغییر مقر مجلس اروپا به خاطر کرونا، نماینده فرانسوی در ICU بستری شد

به گزارش صنایع 90، رئیس مجلس اروپا به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه، به طور موقت جلسات این مجلس را از شهر استراسبورگ به بروکسل منتقل کرد.

تغییر مقر مجلس اروپا به خاطر کرونا، نماینده فرانسوی در ICU بستری شد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با رسانه ای شدن خبر بستری شدن یک عضو مجلس فرانسه در بخش مراقبت های ویژه و شدت دریافت شیوع ویروس کرونا در این کشور، مقر مجلس اروپا از شهر استراسبورگ فرانسه به بلژیک منتقل شده است.

بنا بر نوشته خبرگزاری آناتولی، شیوع کووید 19 (ویروس کرونا) در فرانسه همچنان خبرساز است و آمار رسمی مبتلایان در فرانسه به 423 مبتلا افزایش یافته که از این تعداد حال 23 نفر وخیم گزارش شده است.

تا پیش از این، مقام های فرانسوی اعلام نموده بودند که میزان فوتی های ناشی از کرونا در این کشور 7 نفر بوده است.

از سوی دیگر، ابتلای یک عضو مجلس فرانسه به ویروس کرونا و بستری شدن او در بخش مراقبت های ویژه یک بیمارستان شهر مولوز واقع در نزدیکی مرز فرانسه با سوئیس و آلمان خبرساز شده است.

ژان لوک ریتزر عضو مجمع ملی (مجلس سفلای) فرانسه

دفتر ژان لوک ریتزر عضو جمهوری خواه مجمع ملی (مجلس سفلای) فرانسه روز آدینه (دیروز) با انتشار یک بیانیه ابتلای این نماینده مجلس فرانسه به کرونا را تایید کرد.

بعضی رسانه ها به نقل از دفتر این سیاستمدار 68 ساله اطلاع دادند، حال او در شرایط با ثبات قرار گرفته و وی در حال درمان ویروس کرونا است.

به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه، دیوید ساسولی رئیس مجلس اروپا خاطرنشان کرد، به دلیل بالا رفتن قابل ملاحظه خطر کرونا، این نهاد به طور موقت مقر خود را از استراسبورگ فرانسه به بروکسل پایتخت بلژیک منتقل می نماید.

ساسولی البته اعلام نموده که جلسه هفته آینده مجلس اروپا استثنائا در بروکسل برگزار خواهد شد.

افزایش تهدید ویروس کرونا در فرانسه، هشدار امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور را هم به دنبال داشته بود. مقام های فرانسه پیش از این حدود 150 مدرسه را در این کشور تعطل نموده اند و تعطیلی این مدارس ادامه دارد.

شمار مبتلایان در اروپا اما فرایند صعودی گرفته و تنها در روز آدینه 7300 نفر در قاره سبز به کرونا مبتلا شدند.

مقام های آمریکایی خاطرنشان کردند تا به امروز 335 نفر در سراسر این کشور به کرونا مبتلا شده اند. دو تن نیز در فلوریدا جان باختند تا شمار فوتی ها به 17 نفر برسد.

چین خاطرنشان کرد 74 مورد جدید ابتلا در شهر ووهان ثبت شده است. این برای دومین روز پیاپی است که تنها در این شهر افراد به کرونا مبتلا می شوند و در مناطق دیگر چین خبری از موارد جدید ابتلا نیست. 28 نفر نیز در این شهر جان باخته اند.

مقام های چینی می گویند انتظار می رود تا سرانجام ماه جاری میلادی شمار مبتلایان در ووهان که مرکز انتشار ای ویروس بوده به صفر برسد.

کره جنوبی از ابتلای 483 مورد جدید اطلاع داد تا شمار کل مبتلایان به 6767 نفر برسد. 44 نفر نیز جان باخته اند. امارات هم خاطرنشان کرد 15 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار کل مبتلایان در امارات 45 نفر است.

ویروس کرونا از اواسط دسامبر 2019 (اواخر دی ماه) در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و اکنون بیش از 87 کشور درگیر این ویروس شده اند.

تا به امروز ویروس کرونا در دنیا 102 هزار و 241 مبتلا، 3 هزار و 496 جان باخته بر جا گذاشته و 57 هزار و 624 نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 854

به "تغییر مقر مجلس اروپا به خاطر کرونا، نماینده فرانسوی در ICU بستری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مقر مجلس اروپا به خاطر کرونا، نماینده فرانسوی در ICU بستری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید