تماشاگران برای رم به پا خاستند، آلفونسو کوارون از صلح گفت

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم نیویورک شاهد به پاخاستن مخاطبان و تشویق دو دقیقه ای آلفونسو کوارون بعد از تماشای فیلم رم بود.

تماشاگران برای رم به پا خاستند، آلفونسو کوارون از صلح گفت

رم که به نوعی روایت زندگی شخصی آلفونسو کوارون کارگردان فیلم محسوب می گردد، فیلمی سیاه و سفید و به زبان اسپانیایی است که زندگی یک خانواده طبقه متوسط ساکن مکزیکوسیتی در اوایل دهه 1970 را به تصویر می کشد. این فیلم جمعه شب گذشته، پنجم اکتبر در پنجاه و ششمین جشنواره نیویورک اکران شد و تحسین شدید مخاطبان را به همراه داشت تا کوارون را یک قدم دیگر به دریافت دوباره اسکار نزدیک کند. این کارگردان مکزیکی قبلا برای فیلم جاذبه(2013) دو جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین تدوین را به دریافت نموده است.

کوارون در اظهارات خود قبل از نمایش فیلم اعلام کرد: همیشه از حضور در جشنواره فیلم نیویورک خوشحال می شوم؛ فستیوالی که سینما را حقیقتا به خاطر آن چیزی که باید باشد گرامی می دارد.

این نویسنده و کارگردان گفت: رم فیلمی سیاسی نیست، حتی اگر تنش بین ایالات متحده آمریکا و مکزیک را یادآور می گردد. این فیلم یک داستان دنیا شمول دارد و می خواهد بگوید مرزها باید تجلیلی از رنگ های متفاوتی باشد که بشریت با آن ها خلق گردیده است، نه اسباب جدایی ها.

یالیتزا آپاراسیو بازیگر نقش اصلی زن فیلم نیز که با حضور مترجم صحبت می کرد گفت که فکر می نماید اکران این فیلم، اختلافات میان دو کشور را کاهش می دهد. او اعلام کرد: این امید من است که مردم با دیدن فیلم درباره قضاوت های خود بر مبنای رنگ پوست یا سطح تحصیلات تجدید نظر نمایند و فاکتورهای اجتماعی و مهم دیگری را مدنظر قرار دهند. چیزی که بیش از همه اهمیت دارد، قلب و احساسات آدم هاست.

رم داستان کارگری خانگی در یکی از محله های مکزیکوسیتی به نام رم است که به مراقبت از فرزندان یک خانواده در آستانه طلاق یاری می نماید و آن را شخصی ترین پروژه کوارون تا به امروز و فیلمنامه آن را نوعی نامه عاشقانه به کارگر خانگی ای که این کارگردان را بزرگ کرد می دانند.

فیلم رم که نمایندگی کشور مکزیک در جایزه اسکار پیش رو را بر عهده دارد، پیش از این برنده جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز ایتالیا گردیده بود. این فیلم که توسط نت فلیکس ساخته گردیده است قرار است قبل از بارگذاری روی این رسانه آنلاین از 14 دسامبر (23 آذر) در سالن ها سینما اکران گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 102

به "تماشاگران برای رم به پا خاستند، آلفونسو کوارون از صلح گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشاگران برای رم به پا خاستند، آلفونسو کوارون از صلح گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید