کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد

به گزارش صنایع 90، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه شهرهای رقیب در جشنواره مرکز کتاب ایران طرح های شاخص و خوبی دارند گفت: سمنان حتی اگر سال جاری پیروز به کسب این عنوان نشود، کوشش ها برای سال آینده ادامه دارد.

کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سمنان ،فرشید فلاح به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سمنان از بین 190 گزینه به عنوان یکی از پنج شهر برگزیده مرکزی کتاب کشور به مرحله نهایی راه یافته است اضافه کرد: این شهر برای راه یافتن به مرحله نهایی انتخاب مرکز کتاب ایران، عنوان شهر خلاق کتاب را کسب کرد.

وی با بیان اینکه سمنان با کسب این عنوان می تواند وارد رقابت های جهانی طرح های کتاب و کتابخوانی گردد اضافه کرد: شهر سمنان طرح های خوبی در راستای تحقق مرکزی کتاب ارائه کرد با وجود اینکه 30 امتیاز مربوط به سابقه حضور در جشنواره مرکز کتاب ایران را در کارنامه نداشت، اما به مرحله نهایی راه یافت.

فلاح ادامه داد در ابتدای راه مرکز کتاب ایران، از 2 هزار و 500 نفر از مردم شهر سمنان نظرسنجی شد و بین مرکزی غذا، گردشگری و کتاب، بیش از 60 درصد مردم کتاب را انتخاب کردند و 90 درصد آنان معتقد بودند سمنان در این موضوع می تواند منتخب کشور باشد.

وی اضافه کرد: نتیجه پژوهش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با مصرف کالاهای فرهنگی استان های مختلف نیز نشان داد که استان سمنان در مصرف کالاهای فرهنگی به ویژه کتاب، از سرآمدهای کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در مورد سرانه مطالعه مردم سمنان پژوهش های مختلفی انجام شد و نتایج مختلفی هم به دست آمد، اما موضوع بدیهی این است که سرانه مطالعه کتاب در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است و البته سطح سواد و تحصیلات مردم استان سمنان در این شاخص تاثیر مستقیم دارد.

خبرنگار ابراهیم پورتقی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2117

به "کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ها تا دستیابی سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید